7 کتاب روانشناسی

7 کتاب روانشناسی که لازم است مطالعه نمایید!

معرفی کتاب های روانشناسی
پیشرفت در زندگی و کسب موفقیت در زمینه های شغلی، خانوادگی و فردی از موضوعات بسیار مهمی هستند که یک فرد سالم ارز نظر روانی تمام سعی خود را می کند تا به این هدف دست یابد. آنچه که یک فرد موفق را از دیگر افراد جامعه متمایز می سازد، بهره گیری وی از توانمندی های ذهنی خود است. اینکه فرد بتواند خود را  بیشتر بشناسد و عادت های موفقی را در خود ایجاد نماید گام بسیار مهمی در حرکت به سمت زندگی ایده آل و کسب موفقیت های هرچه بیشتر به شمار می رود. مطالعه کتاب های مفید در حوزه روانشناسی می تواند کمک زیاد به افراد بکند تا به یک متفکر هوشمند تبدیل شوند و این مهارت را در خود تقویت کنند ((که من می توانم در مورد مسائل زندگی خودم به روشی هوشمندانه و برنامه ریز شده تصمیم گیری نمایم. رسیدن به این شخصیت موفق از طریق مطالعه‌ی کتاب های برتر روانشناسی میسر خواهد بود به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین کتاب های روانشناسی 2021 اشاره کنیم تا با خواندن آنها، زندگی خود را متحول سازید.

تفکر سریع و آهسته(Thinking Fast & Slow)

این کتاب که به نوبه خود از بهترین کتاب های روانشناسی در سال 2021 به شمار می رود به طور دقیق و بسیار موشکافانه به تحلیل  دو سیستم کنترل کننده تفکر و عملکرد انسان می پردازد. کتاب تفکر سریع و آهسته از سال 2011 که برای اولین بار منتشر شد تا کنون توانسته به طرز قابل توجهی جایگاه علمی خود را حفظ نماید و محبوبیت زیادی را در بین مخاطبین در سراسر جهان از آن خود سازد. نویسندخه کتاب تفکر سریع و آهسته، دنیل کانمن است. وی در این کتاب اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با تفکر انسان گردآوری نموده است به نحوی که با مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد چگونه فرایند تفکر در مغز انسان اتفاق می افتد و همچنین راهکار هایی را بیان نموده تا به مخاطبان خود بیاموزد چگونه عادت های جدید مثبت را در خود پرورش بدهند و به سطح بالاتری از زندگی دست یابند.

برای سفارش چاپ کتاب کلیک نمایید.

بیندیشید و ثروتمند شوید

از خاص ترین كتابهای حوزه روانشناسی موفقیت که اخیرا محبوبیت جهانی به دست آورده است و در لیست پرفروش ترین کتاب های روانشناسی قرار گرفته است کتاب بیندیشید تا ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل است. این کتاب که در ایران توسط مهین خالصی ترجمه شده است به انسان ها می آموزد که چگونه می توان با جیب های خالی به ثروت کلان رسید. ناپلئون هیل که در 10 سالگی مادر خود را از دست می دهد و همراه پدر بی مسئولیتش روزگار می گذراند، تمام سعی خود را می کند تا اینکه، در بزرگسالی یكی از ماندگارترین نویسنده های حوزه خودیاری و موفقیت می شود. او در جایی از کتاب به راز ثروتمند شدن خود اشاره می کند. وی معتقد است اگر بدون منت به مردم كمك كن‍ید می توانید ثروت خود را افزایش دهید. این نگرش الهی ناپلئون اصل مهمی است که او را به یکی از ثروتمندان بزرگ تاریخ تبدیل نموده است. کتاب بیندیشید تا ثروتمند شوید شامل 13 فصل است که همگی به اصول ثروتمند شدن می پردازد و داستانی هایی از زندگی افراد موفق دنیا را بازگو می کند.

قدرت عادت((The Power of Habit

از آنجایی که تقریباً تمام کار هایی که افراد در طول روز انجام می دهند برگرفته از عادت های روتین آنها است می توان نتیجه گرفت که زندگی افراد نتیجه عادت هایی است که در طول زندگی پیش گرفته اند. به منظور داشتن یک زندگی پر ثمر و موفقیت آمیز می بایست عادت های همیشگی را کنار گذاشت و رفتار های مثبت جدیدی را جایگزین رفتار های قبل نمود. نویسنده کتاب قدرت عادت، چارلز دوهیگ در اثر ارزشمند خود به موضوع تغییر عادت ها پرداخته است و به عمق جزئیات علمی پنهان شده در پشت چرایی عادت ها می پردازد. او معتقد است که با عادت های منفی کنونی نمی توان به زندگی ایده آل دست یافت.

بسوی کامیابی

بدون شک یکی از ماندگار ترین کتاب های حوزه روانشناسی که به ویژه اخیر با استقبال قابل توجهی از سوی خوانندگان مواجه شده است کتاب بسوی کامیابی آنتونی رابینز است. این کتاب به نوبه خود در لیست پر فروش ترین کتاب های روانشناسی قرار گرفته و راز هایی را درباره کیفیت زندگی بهتر باز گو می کند. مهمترین موضوعاتی که آنتونی رابینز در کتاب خود مورد بررسی قرار داده است شامل:

  • شکست وجود ندارد

  • ساختن باور
  • هر چه بیندیشید همان می شود
  • درمان احساس درماندگی

 شیرجه در خوشبختی

کتاب شیرجه در خوشبختی اثری کاملا متفاوت در حوزه روانشناسی به شمار می رود که با نگاهی جدید به موضوع خوشبختی و دستیابی نه آن نگاه می کند. نویسنده کتاب، دنیل گیلبرت در این کتاب به چگونگی برخورد با مسائل پیش رو می پردازد و نحوه تصمیم گیری درست و عاقلانه را شرح می دهد

فرضیه خوشبختی

موضوع کتاب فرضیه خوشبختی، بررسی حکمت فلسفی جهان از دریچه علم روانشناسی است. جاناتان هید در این کتاب یک موضوع بسیار مهم را مورد توجه قرار داده و آن این است که چگونه می توان به درک عمیق تری از ماجراهای ماندگار رسید. او باور دارد که انسان ها باید به گونه ای با دیگران برخورد کنند که دوست دارند دیگران با وی آن گونه برخورد نمایند.

چگونه دوستان و دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم

شاهکار کلاسیک دیل کارنگی با عنوان چگونه دوستان و دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم از بهترین های حوزه روانشناسی و خود یاری به شمار می آید. دیل کارنگی در کتاب خود به اصول برقراری ارتباط با دیگران می پردازد و بیان می کند که چگونه می توان نظر دیگران را به خود جلب کرد. بدون تردید این کتاب از بهترین های روانشناسی در سال 2021 به شمار می رود

  روانشناسی تکاملی

کتاب روانشناسی تکاملی اثر دیوید باز، جزو سه کتاب برتر در حوزه پیشرفت فردی به شمار می آید، این کتاب انگیزشی  رفتار انسان را از دریچه روانشناسی تکاملی مدرن مورد بررسی و موشکافی قرار می دهد. در واقع باید گفت کتاب  روانشناسی تکاملی، خوانندگان را با تحقیقات تجربی درباره ذهن انسان و عملکرد او آشنا می سازد.