چاپ کتاب در تهران

چاپ کتاب در تهران

مقدمه
فرآیند چاپ کتاب، فرآیندی است که باید بسیار دقیق انجام شود، یعنی باید از اشتباه در فرآیند چاپ کتاب جلوگیری کرد. در این پست قصد داریم به چاپ کتاب در تهران بپردازیم و موضوعات مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. با ما باشید تا از تازه های دنیای چاپ و نشر مطلع گردید.

اصول ورود به عرصه چاپ کتاب

  • برای چاپ کتاب باید برنامه ریزی و مطالعه خوبی داشته باشد.

  • قلمی روان و جذاب داشته باشید.

  • یک ناشر حرفه ای و معتبر پیدا کنید.
  • عنوانی جالب برای کتاب انتخاب کنید
  •  طرح جلد، کیفیت صحافی و رنگ ها را به یک فرد مجرب و حرفه ای بسپارید.
  • اندازه کتاب
  • نوع کاغذی که چاپ خواهد شد( توجه به این مورد به جهت تاثیر در جذابیت و گیرایی کتاب مهم است).
  • منابع پر فروش را جهت الگو برداری جمع آوری نمایید.

چاپ افست آنلاین  

باید کتاب های موجود در بازار را که مشابه همان کتاب مورد نظر شما هستند جمع آوری کنید و از آنها و مطالب علمی موجود در آنها فهرستی تهیه نمایید. شما باید به تمام محتوا ها از  متن گرفته تا تصاویر، نمودارها، منابع، نقشه ها و موارد دیگر مسلط باشید. همچنین توجه داشته باشید که شما باید به روند چاپ کتاب های پر فروش و مطرح نگاه کنید، نه اینکه از چاپ کتاب هایی که بازار را پر کرده اند و چندان ارزش علمی یا داستانی ندارند، الگوبرداری نمایید.

سوم / بازاریابی پس از چاپ کتاب در تهران:

این فرآیند بسیار مهم است، پس از فرآیند چاپ کتاب، زمانی که ناشر وارد چرخه بازاریابی می شود، کتاب چاپ شده به بازار عرضه میگردد که باید به خوبی در مورد آن اطلاع رسانی شود تا بازاریابی مناسب کتاب به خوبی انجام گرفته شود و تبلیغات نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. خریدار با دقت به همه این موارد نگاه می کند. دقت داشته باشید که بازاریابی و تبلیغات در افزایش میزان فروش و سود دهی تاثیر گذار هستند. پس نگران هزینه های اولیه نباشید زیرا درآمد پس از طی مراحل بازاریابی در انتها به ناشر و نویسنده بازگردانده می شود.

هزینه چاپ کتاب در تهران

هزینه ها تا حد زیادی به موارد زیر بستگی دارد:

1_ اندازه کتاب چاپی: قطع وزیری، رحلی، جیبی. خشتی

2_ کاغذ کتاب چاپ شده

3_ نوع بسته شدن کتاب چاپی: معمولی، ضخیم، سلفون دار، بدون سلفون، حاوی حک، فاقد حک.

4_ کیفیت صحافی کتاب چاپی: صحافی ساده، بسته بندی لوکس.

5_ فرآیند مرتب سازی تصاویر و در کتاب چاپی در صورتی که دارای تصویر یا گرافیک باشد بسیار ضروری است.

6- تعداد تیراژ: آنچه قیمت یک کتاب چاپی را تعیین می کند، تعداد نسخه های کتاب است. هر چه تعداد نسخه های مورد نیاز بیشتر باشد، قیمت کتاب کاهش می یابد.

7- اخذ مجوز  چاپ در تهران: جهت چاپ کتاب، نویسنده می بایست مجوز های لازم را دریافت نماید. شماره شابک، فیپا و مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین مواردی هستند که در راستای چاپ کتاب باید در اولویت توجه قرار بگیرند. بدون اخذ این مجوز ها، چاپ کتاب، فاقد اعتبار قانونی است و به به محض مشاهده در بازار، جمع آوری خواهد شد. نگران نباشید این کار با خیالی آسوده انجام می شود زیرا اغلب ناشران به دلیل رفت و آمد های زیاد به اداره های مربوطه جهت اخذ مجوز چاپ کتاب در تهران، با این روند آشنایی کامل دارند و در اسرع وقت، کار شما را پیش خواهند برد.

نکات کلی در چاپ کتاب

1_ موضوع کتاب باید به دقت مطالعه شود و مطالب مناسب نوشته شود.

2_ از دلالان در فرآیند چاپ کتاب دوری کنید و به انتشارات مراجعه کنید و می توانید این کار را خودتان بدون دخالت کسی انجام دهید و در مورد شرایط مناسب خود و مطالبی که می خواهید چاپ کنید، توافق کنید.

3_ اگر قرار است کتاب را با هزینه شخصی چاپ کنید، باید انتشاراتی را انتخاب کنید که در مرحله چاپ کتاب تخصص لازم را داشته باشد زیرا در نهایت همه هزینه ها متوجه شما خواهد شد و هر گونه اهمال کاری در این زمینه موجب خسارت های مالی زیاد خواهد گردید.

4_ کتاب چاپی باید مجلل باشد مخصوصا جلد و کاغذ خوب داشته باشد. درست است که شما نمی دانید در مرحله بازاریابی با چه چیزی روبرو خواهید شد و چه میزان استقبال از سمت خریداران به عمل خواهد آمد ولی بهر حال، تجمل گرایی قیمت کتاب را بالا می برد و باعث می شود خریدار گرایش بیشتری به خرید و خواندن کتاب شما داشته باشد.

5_ در طراحی تصاویر کتاب، افراد حرفه ای را استخدام کنید. اگر کتاب چاپی حاوی تصاویر است، تصاویر باید با کیفیت و دقیق باشند.

6_ می توانید تعداد محدودی از کتاب را تا زمان فروش کامل در بازار عرضه کنید و در صورتی که تقاضا برای آن زیاد باشد می توانید نسخه دوم و سوم کتاب چاپی را تهیه نمایید.

تسهیل فرآیند مالی چاپ کتاب اغلب به شرح زیر است:

1_ فاکتور باز برای محل توزیع بدون توجه به کتابخانه، سوپرمارکت یا غیر آن باز می شود و حسابداری هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه می باشد فرآیند فروش کتاب محسوب می شود.

پروژه چاپ کتاب

2_ گردآورنده نقاط توزیعی را که کتاب های چاپی در آنها به فروش می رسد می شمرد و به تعداد کتاب های چاپی آن امتیازها افزایش می یابد.

اشتباهات رایج در فرآیند چاپ کتاب:

1_ در فرآیند چاپ کتاب همین صفحه تکرار می شود.

2_ صفحات بدون چاپ وسط کتاب برای چاپ می افتند.

3_ مرکب ها به صورت کلمات در می آیند و در فرآیند چاپ کتاب با یکدیگر تداخل پیدا می کنند.

4_ برخی از کلمات یا متون در فرآیند چاپ کتاب می ریزند یا تکرار می شوند.

نکات کلی در چاپ کتاب:

1_ موضوع کتاب باید به دقت مطالعه شود و مطالب مناسب نوشته شود.

2_ از دلالان در فرآیند چاپ کتاب دوری کنید و به انتشارات مراجعه کنید و می توانید این کار را خودتان بدون دخالت کسی انجام دهید و در مورد شرایط مناسب خود و مطالبی که می خواهید چاپ کنید توافق کنید.

3_ اگر قرار است کتاب را با هزینه شخصی چاپ کنید، باید انتشاراتی را انتخاب کنید که در مرحله چاپ کتاب نامش را داشته باشد نه در چاپ چیزهای دیگر زیرا در نهایت این به شما بستگی دارد.

4_ کتاب چاپی باید مجلل باشد مخصوصا جلد و کاغذ خوب باشد و اگر نمی دانید در مرحله بازاریابی با چه چیزی روبرو خواهید شد اغراق نکنید تا ضرر نکنید اما تجمل گرایی قیمت کتاب را بالا می برد و باعث می شود خریدار دوست دارد آن محصول را ببیند و بخرد.

5_ در تصاویر افراد حرفه ای استخدام کنید اگر کتاب چاپی حاوی تصاویر است، تصاویر باید با کیفیت و دقیق باشند.

6_ می توانید تعداد محدودی از کتاب را تا زمان فروش کامل در بازار دانلود کنید و در صورتی که تقاضا برای آن زیاد باشد می توانید نسخه دوم و سوم کتاب چاپی را تهیه کنید.