چاپ کتاب در شیراز

چاپ کتاب در شیراز با یک کلیک!

مقدمه

چاپ کتاب در شیراز، مانند سایر نقاط کشور و حتی جهان، روند خاصی را طی می کند. در حقیقت فرآیند تولید کتاب به طور رسمی زمانی آغاز می‌ شود که ویراستار دریافت ‌کننده کتاب، دست ‌نوشته نهایی و ویرایش شده کتاب را به ویراستار نسخه الکترونیکی ارسال کند. در آن مرحله، نسخه خطی "در حال تولید" در نظر گرفته می شود و صفحه آرایی و فرآیند طراحی آغاز می شود. 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

مراحل چاپ کتاب در شیراز

صحافی کتاب چیست؟

انواع صحافی کتاب در شیراز

چاپ کتاب آنلاین در شیراز

 اهمیت صحافی کتاب

چاپ افست کتاب در شیراز

مراحل چاپ کتاب در شیراز

ویراستاری

ویرایشگر نسخه الکترونیکی، دست‌ نویس نهایی را از نظر دستور زبان، املا و سازگاری بررسی می‌کند. او اشتباهات را تصحیح می کند و هر چیزی را که در متن واضح نیست زیر سوال می برد. نسخه خطی ویرایش شده با درخواست هایی از ویرایشگر کپی به ویرایشگر و نویسنده بازمی گردد. نویسنده و ویراستار به سوالات پاسخ می دهند و برای نهایی کردن متن مشورت می کنند.

طراحی و صفحه آرایی

نسخه خطی اکنون به سراغ طراحی و صفحه‌ آرایی می‌رود. برای کتاب ‌هایی که عکاسی یا تصویرسازی ندارند (که گاهی اوقات «برنامه‌ های هنری» نامیده می ‌شوند)، نویسنده احتمالاً تا زمانی که صفحه ثابت نشود، متن را دوباره نخواهد دید.

اما در مورد کتاب‌ هایی که هنری هستند یا شامل تصاویر متعدد می باشند مانند: کتاب های آشپزی یا کتاب ‌های آموزشی – نویسنده اغلب در طول فرآیند طراحی صفحه حضور دارد و نظرات خود را اعمال می کند.

چاپ کتاب، صحافی و ارسال

در طول چاپ و ارسال - مراحل پایانی تولید - معمولاً برای نویسنده آرامشی وجود دارد. پس از نهایی شدن صفحات، یک نمایه ایجاد می شود، تایپ شده و تصحیح میگردد. (توجه: نویسنده عموماً هزینه نمایه سازی را پرداخت می کند؛ این موضوع در قرارداد کتاب ذکر شده است و پول از پیش پرداخت در برابر حق امتیاز کسر می شود). فایل‌ ها اکنون برای رفع هر گونه مشکلی مجدد بررسی می‌ شوند و برای تولید و عرضه نهایی آماده خواهند شد. اما قبل از آن باید مرحله صحافی را نیز پشت سر بگذارند. صحافی به مرتب کردن و روی هم قرار دان جلد و صفحات کتاب در یک راستا اطلاق می شود و انواع متعددی را در بر می گیرد. در نهایت کتاب ‌های تمام ‌شده از انبار به مقصد های خرده‌ فروشی ارسال می‌شوند.

صحافی کتاب چیست؟

منظور از صحافی کتاب، مونتاژ صفحات کتاب بین دو جلد یا دو لایه چرم به منظور محافظت از آنها در برابر خطر پارگی یا آسیب است. علاوه بر این، موجب تسهیل فرآیند استفاده و و مطالعه کتاب نیز خواهد شد.. ایجاد صحافی باظاهری جذاب در نتیجه استفاده از ماشین های مدرن و پیشرفته امروزه عمومیت زیادی یافته است. این در حالی است هنوز هم افرادی هستند که به دلیل عشق و علاقه خود به تکمیل این روش، ترجیح می دهند صحافی را به شکل سنتی و با دست انجام دهند.

انواع صحافی کتاب در شیراز

با نگاهی به انواع صحافی که در این روزها رایج  شده است، درمی یابیم که معمولاً به دو قسمت تقسیم می شوند:

صحافی مجلل: این نوع صحافی متکی به استفاده از برخی مواد تقویت شده است که با مواد خاصی مانند پارچه، چرم، پلاستیک یا کاغذ روکش شده اند.

صحافی منظم: این نوع به استفاده از مواد و نسخه های ساده و ارزان قیمت در فرآیند بسته بندی مانند کاغذ متکی است.

 اهمیت صحافی کتاب

می توان گفت هنر صحافی به امری ضروری برای چاپ کتاب تبدیل شده است که از قدیم الایام آغاز شد و هم اکنون نیز  گسترش چشمگیری یافته است. با توجه به اینکه متن داخلی کتاب روح است، جلد آن تصویری است که نشان دهنده این محتوای درونی است. اهمیت صحافی را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

جلد یا صحافی اولین چیزی است که فرد هنگام خرید کتاب می بیند و به همین دلیل باید به آن توجه کرد تا آنچه در داخل آن است مشخص شود.

این جلد است که ارزش یک کتاب را تعیین می کند، بنابراین باید فرم صحافی را که بیشترین ارزش را به کتاب می دهد، تشخیص داد.

صحافی قرن ها از خراب شدن کتاب جلوگیری می کند و همچنین صفحات آن را حفظ می کند، به خصوص اگر صحافی خوب باشد.

چاپ کتاب آنلاین در شیراز

در یک بازه زمانی موازی با چاپ و ارسال، فایل‌ های کتاب الکترونیکی با کد گذاری مناسب از طریق فید داده ‌های ناشر در دسترس خرده ‌فروشان آنلاین قرار می ‌گیرند. کتابفروش آنها را برای خرید و دانلود توسط مصرف کنندگان از طریق وب سایت خود ارائه می دهد. جهت سفارش چاپ کتاب آنلاین می بایست به آدرس الکترونیکی چاپخانه مورد نظر مراجعه کنید و پس از بررسی نمونه کار های قبلی و برآورد هزینه چاپ، سفارش خود را ثبت نمایید. در نظر داشته باشید که اولین قدم در راستای چاپ کتاب آنلاین در شیراز، پیدا کردن یک انتشاراتی معتبر است زیرا برخی چاپخانه های آنلاین فاقد اعتبار قانونی هستند و صرفا جهت کلاه برداری، تبلیغات چاپ انجام می دهند و ادعای چاپ کتاب را دارند. از این بهتر است چاپخانه ای را برای چاپ و نشر کتاب خود انتخاب نمایید که دارای آدرس ثابت و شماره تلفن مشخص باشد. در غیر این صورت احتمال خسارت مالی و کلاهبرداری توسط افراد سود جو افزایش خواهد یافت. برای پرداخت آنلاین هزینه های چاپ می توانید از درگاه الکترونیکی اقدام نمایید. ضمن اینکه توصیه می کنیم هزینه چاپ کتاب را در چندین چاپخانه بررسی نمایید و در نهایت نرخ مناسب را انتخاب کنید.

نتیجه

چاپ افست اولین بار در اواخر قرن هجدهم توسعه یافت و بر این اصل استوار است که نفت و آب یکدیگر را دفع می کنند. تصویری از متن به صورت عکاسی بر روی صفحات نازک فلزی، کاغذی یا پلاستیکی چاپ می شود. سپس غلتک ‌ها جوهر و آب مبتنی بر روغن را روی صفحات می‌ مالند. از آنجایی که روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند، جوهر مبتنی بر روغن به نواحی غیر تصویری صفحه که پذیرای آب هستند نمی چسبد. سپس فقط قسمت تصویر جوهر شده از صفحه به یک استوانه روکش لاستیکی منتقل می ‌شود، که تصویر را به زیر لایه مورد استفاده منتقل می‌ کند.