ایست فکری نویسندگان قبل از چاپ کتاب

ایست فکری نویسندگان قبل از چاپ کتاب چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

حتی برای با استعدادترین یا باتجربه ترین نویسنده، واقعاً هیچ راهی برای اجتناب از نگرانی های پیش رو وجود ندارد. ایست فکری نویسندگان قبل از چاپ کتاب چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟ پاسخ به این سوال مهم، موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی آن بپردازیم.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

ایست فکری نویسندگان قبل از چاپ کتاب چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

7 چیزی که نباید در طول اولین پیش نویس خود نگران آنها باشید.

کیفیت

 سبک منحصر به فرد

ساختاری بی عیب و نقص

 توضیحات

مضامین

ایست فکری نویسندگان قبل از چاپ کتاب چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

بسیاری از نویسندگان هنوز در اولین پیش ‌نویس‌ های خود از نگرانی و عقب ‌نشینی رنج می‌برند. ممکن است کمی سخت باشد که کاملاً از چیزی که شما را نگران میکند، رها شوید و شروع به نوشتن اولین پیش نویس های خود نمایید.

5چیزی که نباید در طول اولین پیش نویس خود نگران آنها باشید

1-کیفیت نوشتار

این اولین نگرانی است که در حین کار بر روی اولین پیش نویس باید آن را از خود دور کنید: «کیفیت نوشتار من در حد بالایی نیست». ما این را نمی گوییم تا شما را متقاعد کنیم که کاملاً قابل انجام است. ما آن را می گوییم زیرا مطلقاً اینطور نیست، و این کاملاً خوب است.

پیش ‌نویس اول هیچ‌ کس مانند یک رمان پرفروش زیبا خوانده نمی ‌شود. در واقع، پیش ‌نویس ‌های اولیه اکثر نویسندگان اصلاً خیلی روان یا ظریف خوانده نمی ‌شوند. هر چه زودتر این واقعیت را بفهمید و بپذیرید، زودتر آن پیش نویس را تمام خواهید کرد. ما درک می کنیم که بسیاری از نویسندگان کمال گرا هستند، مخصوصاً اگر شما یک ویراستار مستقل نیز باشید. ممکن است عادت داشته باشید که هر جمله را در حین نوشتن، همزمان بازنویسی کنید. اگر چه این نوع کمال گرایی لزوما چیز بدی نیست، اما زمانی که روی اولین پیش نویس کار می کنید ایده آل نیست.

بازنگری و ویرایش در حین حرکت، روند بسیار کندی را ایجاد می کند و بنابراین می تواند شتاب داستان گویی شما را متوقف کند. وسواس در مورد کیفیت نوشتن همچنین می تواند خلاقیت شما را کاهش دهد.

ویرایش را به بعد، موکول کنید.

انتخاب کلمه، ساختار جمله، جزئیات فنی مانند املا و نقطه گذاری: همه اینها را می توان کنار گذاشت و در ویرایش های بعدی روی آنها کار کرد. در حال حاضر، فقط اجازه دهید کلمات هر طور که می خواهند جریان پیدا کنند تا بتوانید داستان را در صفحه جاری سازید.

2. سبک منحصر به فرد

پیدا کردن و ایجاد یک سبک نوشتاری منحصر به فرد یکی از پیچیده ترین کارهایی است که شما به عنوان یک نویسنده انجام خواهید داد. به همین دلیل، توصیه می کنیم در اولین پیش نویس خود به هیچ وجه روی آن تمرکز نکنید.

چرا؟ زیرا تنها راه برای یافتن سبک خود به عنوان یک نویسنده فقط نوشتن است. نوشته شما برای بار اول صیقلی ترین یا کامل ترین چیز نخواهد بود، اما چیزی را به شما می دهد که بعداً با آن کار کنید. پیش نویس های اول جایی نیستند که بتوانید روی کمال سبک نوشتاری خود وسواس داشته باشید. پیش‌ نویس ‌های اولیه برای گم شدن در داستان همان‌طور که به خودتان می‌ گویید است. کار بر روی نحوه روایت داستان صرفاً برای مرحله ویرایش است.

3. ساختاری بی عیب و نقص

ساختار یکی از مهم ترین جنبه های نوشتن رمان و سایر کتاب ها است. اگر چه احتمالاً ساختار رمان خود را در فرآیند برنامه ‌ریزی پیش از نوشتن، عمیقاً در نظر گرفته‌اید، اما در دام تلاش برای تکمیل ساختار خود قبل از شروع نوشتن نیفتید.

هنگامی که در حال تهیه پیش نویس هستید، هر راهی که برای شما مناسب تر است را بنویسید. اگر ساده‌ترین کار این است که چیزها را به ترتیبی که وارد سرتان می‌شوند، پایین بیاورید، این کار را انجام دهید. نگران نباشید که آیا ساختار شما منطقی است یا خیر. نگران چیزهای کوچک ساختاری نیز نباشید، مانند ناقص ماندن فصل های کتاب. همه این‌ها می ‌توانند بعداً اصلاح شوند، زمانی که یک پیش ‌نویس کامل برای کار با آن دارید و می‌توانید تصویر بزرگ‌تر را با چشم ‌اندازی تازه ببینید.

4. توضیحات

همه ما عاشق خواندن رمانی پر از توضیحات زیبا هستیم. خواه پرتره ‌ای با رنگ ‌آمیزی از یک محیط باشد، یا توصیفی دقیق که به ما کمک می‌کند یک شخصیت را تصویر کنیم. توصیف‌ ها ما را در داستان غرق می‌کنند و آن را برای خوانندگان کمی «واقعی ‌تر» می‌کنند. با این حال، سر و کله زدن در مورد توضیحات و صرف زمان زیاد برای تکمیل آنها در اولین بار راهی مطمئن برای کاهش سرعت حرکت شما در هنگام تهیه پیش نویس است. حتی می تواند به روشی برای به تعویق انداختن تبدیل شود و به شما کمک می کند تا با برخی از عناصر دشوارتر یک پیش نویس خودداری کنید.

توصیه ما: مگر اینکه هنگام نوشتن اولین پیش نویس، توضیحات به سرعت و به طور طبیعی از انگشتان شما جاری شود، جزئیات را کنار بگذارید و بعداً به آنها بازگردید. در ویرایش‌ های خود، می ‌توانید روی لایه‌ بندی جزئیات پیچیده و ترسیم تصویر واضح ‌تر برای خوانندگان کار کنید.

5. مضامین

رمان ‌های خوب معمولاً از نظر محتوای مضمونی غنی هستند. به هر حال، یکی از برجسته ‌ترین کارکرد های کتاب این است که ما را وادار به تفکر و تأمل کند. در مورد خود، جهان و ماهیت خود زندگی.

وقتی در نظر می گیرید که یک کتاب در مورد چیست، دو جزء وجود دارد: طرح و مضامین آن. طرح چیزی است که در داستان اتفاق می افتد. مضامین ایده هایی هستند که از این موضوع ناشی می شوند. ه

به عبارت دیگر ، موضوع همان معنای داستان ماست. چگونه با واقعیت و زندگی به طور کلی ارتباط دارد. آنچه در مورد زندگی می گوید و فهرست نامحدودی از مسائل، جنبه ها، چالش ها و تجربیات آن ارائه می شود.

پرینت ارزان 

در حال حاضر، ما نمی‌گوییم که هنگام نوشتن پیش ‌نویس رمان خود به هیچ وجه به مضامین فکر نکنید. در عوض، ما به شما توصیه می کنیم که یک ایده اولیه از موضوعاتی که داستان شما ممکن است پوشش دهد داشته باشید، اما همچنین بدانید که بسیاری از مضامین شما ناخودآگاه کاوش خواهند شد.