11 نکته در طراحی و چاپ کارت ویزیت

راهنمای جامع طراحی کارت ویزیت

 

مقدمه
در  این بخش قصد داریم 11 نکته اساسی که باید در طراحی کارت ویزیت مورد توجه قرار گیرد را مورد بحث قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جهت سفارش کارت ویزیت با تخفیف ویژه کلیک کنید.

1)رنگ و اندازه کارت ویزیت

قبل از اینکه شروع به طراحی کارت ویزیت نمایید می بایست ابعاد مناسب برای چاپ کارت ویزیت را مشخص کنید. سایز 84 در 55 میلی متر، استاندارد ترین اندازه ایی است که برای طراحی کارت ویزیت مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی کارت ویزیت دقت داشته باشید که تنظیمات برنامه را منطبق بر CMYK انجام دهید زیرا در این سیستم، امکان ساخت رنگ سفید وجود ندارد و این رنگ توسط خود کاغذ تامین می گردد. معمولا در طراحی کارت ویزیت، سیستم رنگی RGB به کار برده نمی شود زیرا رنگ سفید از طریق ترکیب رنگ های سبز، آبی و قرمز ایجاد می شود و  نتیجه کار در مقایسه با رنگ طراحی شده متفاوت خواهد بود.

2)محل برش

برای اینکه نوشته های روی کارت در زمان برش نهایی آسیب نبیند بهتر است از هر طرف به اندازه 3 میلی متر به عنوان محل برش در نظر بگیرید و اطلاعات مربوط به برند خود را با فاصله از محل برش درج کنید. به این ترتیب فضای حاشیه از فضای اصلی کارت متمایز خواهد شد.

3)متن چاپ شده بر روی کارت ویزیت باید خوانا باشد.

یکی از پارامتر های مهم در طراحی کارت ویزیت، این است که متن نوشته شده بر روی کارت باید به اندازه کافی خوانا باشد. اگر بنا به هر دلیلی اطلاعات درج شده بر روی کارت ویزیت شامل آدرس، شماره تلفن، خدمات ارائه شده به دلایل مختلف از جمله کوچک بودن سایز، ترکیب رنگ نوشته و زمینه شبیه هم و حتی استفاده از سایه ها و افمت های نامناسب، نا خوانا باشد، مشتری نمی تواند نسبت به برند شما اطلاعاتی کسب کند.

4)اطلاعات مهم و اساسی را بر روی کارت ویزیت بنویسید

سعی کنید از کلی گویی بپرهیزید و فقط به نوشتن اطلاعات و مطالب مفید بر روی کارت ویزیت اکتفا کنید. مهمترین اطلاعاتی که باید از طریق کارت ویزیت در دسترس مشتری قرار گیرد شامل موارد زیر می باشد.

نام برند و شرکت

هر شرکت و یا برندی دارای نام اختصاصی می باشد. الزاما نام تجاری برند و شرکت خود را به صورت کاملا خوانا بر روی کارت ویزیت قید کنید.

زمینه کسب و کار

اگر در حوزه خاصی فعالی دارید و یا خدمات ویژه ای را ارائه می دهید حتما بر روی کارت ویزیت به صورت تیتر وار به آنها اشاره کنید. به این ترتیب مشتری متوجه می شود آیا محصولات و خدمات تولید شده توسط شما در راستای برطرف کردن نیاز وی خواهد بود یا خیر. نحوه بیان خدمات شما جهت ایجاد تمایز با سایر رقبا اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل سعی کنید در جملات کوتاه و جامع به مهمترین موارد اشاره نمایید.

5)فرمت صحیح را برای ذخیره فایل نهایی انتخاب کنید

پس از طراحی کارت ویزیت نوبت به ذخیره کردن فایل آن می رسد. چنانچه از فرمت صحیح و مناسب استفاده نشود، کیفیت کارت ویزیت کاهش زیادی خواهد یافت. بهترین فرمت ذخیره فایل کارت ویزیت  Tiffاست که کیفیت کار را به نحو بهتری ارائه می کند.

6)روانشناسی رنگ ها را مورد توجه قرار دهید

انتخاب رنگ مناسب، تاثیر بسیار چشمگیری در جلب توجه مخاطب دارد. رنگ های به کار برده شده برای طراحی کارت ویزیت باید با حوزه کسب و کار و فعالیت تجای شما متناسب باشد. از این رو  توجه به روانشناسی رنگ ها اهمیت زیادی می یابد و سبب می شود ارتباط موثر تری بین شما و مشتری برقرار گردد.

7)از هزینه های مجانی خودداری کنید

چنانچه چاپخانه ای را پیدا کردید که ادعا می کند طراحی کارت ویزیت را به شکل رایگان و یا با قیمت بسیار ارزان انجام می دهد کمی صبر کنید و فورا سفارش طراحی کارت ویزیت ندهید. زیرا برخی مراکز چاپ در قبال خدمت رایگان خود بر قسمت پشت کارت به صورت یک بیلبورد کوچک، چاپگر خود را تبلیغ می کنند. در این شرایط ارائه کارت ویزیت به مشتری از اعتبار حرفه ای شما می کاهد.

8)در ابتدا فقط یک نسخه از کارت ویزیت را چاپ کنید

برای اینکه نسبت به طراحی نهایی کارت ویزیت اطمینان خاطر کسب کنید و مطمئن شوید که دقیقا همان چیزی را که می خواهید طراحی شده است، در ابتدا فقط یک نسخه از کارت ویزیت را چاپ کنید. در صورت رضایت کامل نسبت به کارت ویزیت می توانید سفارش تیراژ بالا بدهید.

9)لوگو شرکت خود را بر روی کارت ویزیت چاپ کنید

هر شرکت و یا صاحب برندی دارای لوگو خاصی می باشد که او را بین سایر رقبا متمایز نشان می دهد. بنابراین حتما لوگو یا علامت تجاری خود را بر روی کارت ویزیت چاپ کنید.

10)تایپو گرافی  و قالب بندی را در اولویت کار قرار دهید

 یک اشتباه تایپی و طراحی مجدد کارت ویزیت می تواند سبب تحمیل هزینه های گزاف بشود. بنابراین توجه به تایپو گرافی از اهمت فوق العاده ای برخوردار است.

11)وضوح و رزولوشن

وضوح کارت ویزیت در نمایش رنگ ها و نوشته های درج شده بر روی آن حائز اهمیت است. تنظیمات روشنایی و رزولوشن کارت ویزیت باید به نحوی باشد که رنگ ها زنده و پویا نشان داده شود.

جهت دریافت راهنمایی های لازم برای طراحی کارت ویزیت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری
کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی است که هویت تجاری کسب و کار شما را معرفی می کند. به همین دلیل باید نکات کلیدی در طراحی کارت ویزیت را به دقت مورد توجه قرار دهید تا ارتباط موثر تری بین شما و مشتری ایجاد شود.