چگونه عکس پولاروید بسازیم

عکس های رو یخچالی چگونه ساخته می شوند؟

مقدمه
صنعت چاپ عکس ی نیز مانند هر کسب و کار دیگری طی چند دهه اخیر، پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است. در حالی که در گذشته های دور، مردم مدت زمان طولانی منتظر می مانند تا چاپخانه ها، عکس های مشتری را آماده چاپ کنند امروزه دوربین های حرفه ای در دسترس اکثریت افراد جامعه قرار دارد و به این ترتیب می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن عکس های خود را در ابعاد مشخصی چاپ کنند و در معرض دید خود قرار دهند. در این مقاله قصد داریم به چگونگی ساخت عکس پولاروید بپردازیم. با ما همراه باشید.

عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد؟

عکس پولاروید به عکسی گفته می شود که به شکل مربع چاپ می شود و از چهار طرف حاشیه کمی دارد. حاشیه عکس پولاروید سفید رنگ است و به جهت اینکه قرار است تاریخ چاپ و یا نوشته کوتاهی بر قسمت پایین عکس پولاروید درج شود، حاشیه سمت پایین عکس بیشتر است. این نوع عکس ها کاربرد متنوعی دارند که از جمله آنها می توان به تزیین در یخچال و یا کمد اشاره نمود. برای چسباندن عکس پولاروید به مکان موردنظر از مگنت استفاده می شود. این در حالی است که برخی افراد به کمک ریسه و یا گیره نیز عکس های پولاروید را مزین میکنند و به دیوار اتاق آویزان می کنند. در ادامه چند ایده جذاب با عکس پولاروید ارائه می شود.

تزیین جشن تولد با عکس پولاروید

چنانچه قصد دارید یک جشن جالب برای کودک دلبندتان بگیرید، می توانید طرحی خلاقانه و زیبا به کار ببرید. به این منظور می توانید از عکس های پولاروید استفاده کنید. یک روبان رنگی را با کمک چسب و یا پانچ به عکس پولاروید متصل کنید و پس به بادکنک های هلیومی آویزان نمایید. حالا همه چیز برای سوپرایز فرزند عزیزتان آماده است.

ثبت لحظات رشد کودکان

از آنجایی که کودکان به سرعت رشد میکنند می توانید لحظات رشد آنها به فاصله زمانی کوتاه با استفاده از عکس پولاروید ثبت کنید و به دیوار اتاق کودک نصب کنید. چون عکس های پولاروید قابلیت این را دارنند که تاریخ ثبت عکس بر روی آنها درج شود می توانید عکس ها را بر اساس ترتیب زمانی آنها چینش کنید.

آویز دکوری

به کمک وسایل بسیار ساده و ابتدایی چون نخ و چوب می توانید یک آویز بسیار زیبا طراحی کنید و سپس عکس های پولاروید را بر روی آنها وصل کرده و به کمک میخ به دیوار نصب کنید. برای این کار تعدادی نخ کاموا یا روبان را به اندازه های متفاوت قیچی کنید و به چوب ببندید. حالا با چسباندن عکس های پولاریو بر روی نخ ها، طرحی خیره کننده ایجاد نموده اید.

آموزش ساخت عکس پولاروید در نرم افزار فتوشاپ

افراد آشنا به نرم افزار فتوشاپ می توانند با استفاده از این نرم افزار، عکس های مورد علاقه خود را به شکل تصویر پولاروید تبدیل کنند. به این منظور در اولین گام باید عکس مورد نظر را در برنامه فتوشاپ بازکنید.

جهت نمایش عکس از مسیر File > Open  اقدام نمایید(کلید میانبر Ctrl+O نیز همین کار را انجام می دهد)

 ایجاد یک لایه جدید بر روی تصویر بک گراند با استفاده از کلید های Ctrl+Shift+N

از قسمت نوار ابزار بر روی گزینه Rectangular Marquee کلیک نمایید و یک ناحیه مستطیل شکل در لایه جدید ایجاد کنید.

در محیط داخلی تصویر با فشردن کلید های میانبر Alt + Delete یک مستطیل سیاه رنگ ایجاد کنید.

ساخت لایه دوم با عنوان Layer 2 برای اینکار از پالت Layers بر روی آیکون  Create a new layerکلیک نمایید.

تغییر اندازه ی کادر با انتخاب گزینه Transform Selection از منوی Select(حواستان باشد دستگیره سمت پایین عکس را بیشتر دراگ کنید)

 سفید رنگ کردن قسمت اضافه با کلید های Ctrl + Delete

 کلیک کردن بر کلید های میانبر  Ctrl+D جهت خروج از حال انتخاب

انتخاب گزینه Drop Shadow از آیکون Fx  جهت سایه دار کردن کادر سفید رنگ

انتخاب هم زمان هر دو لایه با فشردن کلید های Ctrl یا Shift

امکان چرخش با استفاده از دستگیره ها در صورتی که کلید های Ctrl+T  را فعال کنید.

حالا بر هر دو لایک کلیک کنید و از منو باز شده گزینه rasterize layer را انتخاب نمایید

اکنون وقت این است که از داخل کادر سفید رنگ، قسمت طوسی رنگ را حذف کنید. به این منظور بر روی لایه، کلیک راست کرده  Select Pixelرا فعال کنید. در ادامه یکبار بر روی لایه طوسی کلیک کنید و کلید  Delete را فشار بدهید و بار دوم بر کادر سفید رنگ

دابل کلیک بر قسمت طوسی رنگ و ایجاد سایه مشابه

فشردن کلید میانبر Ctrl + J جهت کپی از هر دو لایه

به این ترتیب ساخت عکس پولاروید انجام می شود.

نتیجه گیری
جهت تزیین اتاق می توانید با استفاده از چاپ عکس های پولاروید جلوه خلاقانه و هنری در فضای منزل خود ایجاد نمایید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید.