چاپ کتاب موسیقی

صفر تا صد چاپ کتاب موسیقی

مقدمه
موسیقی غذای روح انسان  و از جمله رشته های هنری است که یادگیری ابتدایی آن نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد و علاقمندان به این هنر می توانند با خواندن یک کتاب تالیف شده در ارتباط با آموزش موسیقی برخی از آلات موسیقی را بیاموزند. با این وجود برخی از افراد با تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی توانسته اند به مدارج بالایی برسند و نام و آوازه ای برای خود کسب کنند. تالیف و چاپ کتاب موسیقی در ارتقای رزومه علمی داوطلبان این هنر اصیل، تاثیر چشمگیری دارد و امتیاز بزرگی برای آنها به حساب می آید اما سوال مهم و اساسی این است که: مراحل چاپ کتاب موسیقی چگونه انجام می گیرد؟ آیا روند اجرایی و اداری چاپ کتاب موسیقی همانند سایر کتاب هاست؟

ناشر برای چاپ کتاب موسیقی باید به چه نکاتی توجه کند؟

در زمان چاپ کتاب موسیقی، ناشر باید به این نکته توجه زیادی داشته باشد که سبک موسیقی چیست؟ اهمیت این موضوع از آن جهت است که اغلب کتاب های آموزشی در زمینه یاد گیری هنر موسیقی دارای تصاویر رنگی هستند. مخاطب با دیدن این تصویر ها می تواند بسیاری از نت ها را بیاموزد. به همین دلیل کیفیت چاپ تصاویر رنگی کتاب موسیقی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اولویت توجه ناشر قرار بگیرد. کتاب های مصور آموزش موسیقی باید دارای وضوح کافی باشند وگرنه هیچ کمکی نمی تواند به هنرآموز بکند.

نکته مهم دیگر در راستای چاپ کتاب موسیقی، این است که کتاب هایی با این مضمون و محتوا، باید از طراحی جلد مناسب و مرتبط با این هنر برخوردار باشند. صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب موسیقی باید به نحوی هنرمندانه انجام گیرد تا ارزش هنری کتاب حفظ شود و مخاطب در اولین نگاه با کتاب ارتباط برقرار کند و آن را مفید و مثمر ثمر بداند. انتشارات چاپ روم به شکلی کاملا حرفه ای و با استفاده از  تخصص صفحه آرای مجرب بهترین کیفیت چاپ را خدمت شما علاقمندان به تالیف چاپ کتاب موسیقی ارائه می دهد.

مراحل اجرایی چاپ کتاب موسیقی

هنر و به ویژه دنیای موسیقی بسیار گسترده است. انواع و اقسام سبک ها و آلات موسیقی وجود دارد به همین خاطر مولف در اولین قدم باید بداند قرار است چه سبکی از موسیقی را آموزش دهد. سپس حاصل تجارب هنری خود را با استفاده از تصاویر هنرمندانه به قلم بیاورد. نویسنده باید توجه داشته باشد که کیفیت تصاویر در آموزش موسیقی، اهمیت بسیار زیادی دارد به همین خاطر  باید بر کیفیت تصویر سازی کتاب حساسیت ویژه داشته باشد و این کار را به ناشر حرفه ای بسپارد. چنانچه کتاب موسیقی دارای کیفیت مناسب چاپ نباشند، خسارت زیادی وارد خواهد شد زیرا به علت عدم وضوح تصاویر، مخاطب از خرید کتاب موسیقی امتناع می کند و در نتیجه میزان فروش تحت الشعاع قرار می گیرد.

مراحل اداریی چاپ کتاب موسیقی

مراحل اداری چاپ همه کتاب ها با هر عنوان و محتوایی، مسیر مشترکی دارد و هیچ فرقی نمی کند که شما در زمینه موسیقی، کتاب تالیف کرده باشید یا در حوزه دانشگاهی و حتی رمان و داستان. در همه موارد، ناشر ملزم به دریافت مجوز های چاپ می باشد.

مجوز چاپ کتاب موسیقی/ شابک

شابک یا کد استاندارد بین المللی کتاب، شماره ای است که به صورت مجزا برای چاپ هر کتاب صادر می شود. در نوبت های بعدی چاپ کتاب موسیقی این شماره همچنان ثابت می ماند و تغییر نخواهد کرد.

مجوز چاپ کتاب موسیقی/ فیپا

به فهرست نویسی صفحه اول کتاب اطلاق می شود که شامل اطلاعات هویتی کتاب موسیقی می باشد. نام نویسنده، محل چاپ، سال چاپ از مهمترین مواردی هستند که در این فهرست نویسی درج می گردند.

مجوز چاپ کتاب موسیقی/ مجوز ارشاد

به جهت اینکه کتاب موسیقی از لحاظ محتوا و تصاویر با ارزش های فرهنگی و عقیدتی کشور ایران مغایرت نداشته باشد لازم است توسط کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد. در صورت موافقت کارشناسان مربوطه، مجوز ارشاد صادر می شود. دقت داشته باشید که مدت زمان لازم برای صدور مجوز ارشاد در مورد کتاب های مختلف متفاوت است. به طور مثال کتاب های درسی در سریع ترین زمان ممکن موفق به دریافت مجوز ارشاد می شوند در حالی که کتاب داستان و رمان ممکن است ماه ها در لیست انتظار باقی بمانند.

نتیجه گیری
برای چاپ کتاب موسیقی باید با انتشاراتی قرارداد ببندید که در بین مخاطبین دارای اعتبار باشد و هم باعث تحمیل هزینه های گزاف چاپ نگردد به ویژه اگر اولین تجربه نویسندگی شماست. چاپ روم بهترین کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. جهت سفارش چاپ کتاب موسیقی کلیک کنید.