چاپ کتاب در خارج از کشور

انتشارات خارجی. چگونه کتاب خود را در انتشارات خارج از کشور چاپ کنیم؟

مقدمه
چاپ روم در این مقاله قصد دارد چگونگی چاپ کتاب در خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهد. مطالعه این مقاله در زمینه آشنایی با روش ارتباط گرفتن با انتشارات خارجی و گذراندن مراحل چاپ کتاب در خارج از کشور کمک زیادی به شما می کند. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چاپ روم ارائه دهنده کلیه خدمات چاپ کتاب در داخل و خارج از کشور می باشد.

چرا چاپ کتاب در خارج از کشور برای مولف اهمیت دارد؟

از آنجایی که چاپ کتاب در خارج از کشور می تواند یک امتیاز مهم برای اساتید و یا دانش پژوهان قلمداد شود و جایگاه علمی آن را  ارتقا بخشد، بسیاری از دانشجویان و اساتید تمایل دارند پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کرده و یا بر اساس دستاوردهای علمی خود یک اثر علمی خلق کرده و در انتشارات بین المللی چاپ کنند تا رزومه آنها تقویت شود و چه بسا بتوانند از سوی دانشگاه های معتبر خارجی پذیرش دریافت کنند.

 معتبرترین انتشارات بین المللی

در هر کجای دنیا موسسه های چاپ و نشر کتاب مشغول به کار هستند بنابراین شناخت انتشارات معتبر در بین میلیون ها مرکز چاپ نشر فعال، اهمیت فوق العاده ای دارد. مولف به منظور چاپ کتاب خود  در انتشارات خارج از کشور الزاما باید ناشری را جستجو نماید که از اعتبار بالایی برخوردار است و بتواند تمامی مراحل اداری و اجرایی چاپ کتاب را به نحو احسن انجام دهد. در اینجا لیستی از مهمترین انتشارات بین المللی گردآوری شده است:

  • انتشارات Hachette Livre در فرانسه
  • انتشارات  Pan Macmillan در انگلستان
  • انتشارات  John Wiley & Sons در آمریکا
  • انتشارات Lambert در آلمان
  • انتشارات Simon & Schuster در ایالات متحده آمریکا

نکته: برخی از افراد فکر می کنند قدمت و سابقه فعالیت انتشارات خارجی تنها فاکتور معتبر بودن آنها به حساب می آید اما توجه داشته باشید که این امر فقط یکی از پارامتر های شناخت اعتبار و کیفیت انتشارات به شمار می رود و تنا دلیل نخواهد بود. به طور مثال انتشارات Bloomsbury اگر چه قدمت زیادی ندارد اما در اولین روز کاری خود  در سال 2005 توانست نه میلیون فروش داشته باشد.

مراحل چاپ کتاب در انتشارات خارجی

 در وهله اول، لازم است با یک ناشر معتبر از طریق ارسال ایمیل تماس بگیرید و خلاصه ای از کتاب خود را به زبان فارسی و لاتین برای او بفرستید. پس از اینکه ناشر موافقت خود را اعلام نمود می بایست یک نسخه چاپی از کتاب به انتشارات مورد نظر ارسال گردد. در مرحله بعد باید به دنبال یک آژانس ادبی معتبر باشید. آژانس مورد نظر باید بتواند کتاب شما را در نمایشگاه های بین المللی نمایه کند. در ادامه قراردادی بین مولف و آژانس ادبی منعقد می شود و تعهدات طرفین در آن درج خواهد شد. توصیه می کنیم قبل از امضای قرارداد با ناشر خارجی حتما از مشاوره های یک فرد آشنا به حقوق بین الملل استفاده نمایید.

روند قانونی چاپ کتاب در انتشارات بین المللی

اولین گام در راستای چاپ کتاب در انتشارات خارجی این است که شابک بین المللی یا همان کد استاندارد بین المللی کتاب از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهموری اسلامی اخذ شود. سپس باید به خانه کتاب ایران مراجعه نمود و درخواست فیپا داد. فیپا به فهرست نویسی صفحه اول کتاب گفته می شود که اطلاعات هویتی کتاب را شامل می شود. اطلاعاتی مانند سال چاپ، محل چاپ و نام نویسنده یا نویسندگان. در ادامه نیاز به صدور مجوز ارشاد می باشد. به این منظور ناشر نسخه چاپی کتاب را به کارشناسان وازرت ارشاد و فرهنگ اسلامی تحویل می دهد. در این مرحله از روند قانونی چاپ کتاب، محتوای متنی و تصاویر کتاب مورد بازنگری کارشناسان بخش مربوطه قرار می گیرد. چنانچه محتوای کتاب مغایرتی با ارزش های کشور ایران نداشته باشد، مجوز مربوطه صادر می گردد.

جهت سفارش پرینت سیاه و سفید با تخفیف ویژه کلیک کنید.

هزینه چاپ کتاب در انتشارات خارجی

فرایند چاپ کتاب در ایران با روند چاپ کتاب در خارج از کشور کاملا متفاوت است. به این ترتیب که در ایران با انعقاد قرارداد بین نویسنده و ناشر، هزینه ها به طور مشترک پرداخت خواهد شد و یا یکی از طرفین هزینه های منظور شده را تقبل می کند و میزان آن به طور مشخص در قرارداد قید می شود. اما در روند چاپ کتاب در انتشارات خارجی، تمامی هزینه های داوری، تولید و چاپ کتاب توسط نویسنده پرداخت خواهد شد.

خدمات انتشارات چاپ روم در جهت چاپ کتاب در خارج از کشور

انجام تمامی مراحل قانونی چاپ کتاب در خارج از کشور را می توانید به کارشناسان خبره چاپ روم بسپارید تا با ارائه راهکار هایی مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن، زمینه ارتباط گرفتن شما با انتشارات خارجی را فراهم بیاورد و در اسرع وقت فرآیند چاپ کتاب در خارج از کشور را بپیمایید.

نتیجه گیری
چاپ کتاب در خارج از کشور فرصت مناسبی  را در اختیار اساتید و پژوهشگران قرار می دهد تا بتوانند آثار علمی خود را نشر و گسترش بدهند و با پرداخت هزینه کمی، رزومه علمی خود را تقوت نمایند.