چاپ کتاب های آمازون

ناگفته های چاپ کتاب در آمازون که لازم است بدانید!

مقدمه
امروزه صنعت چاپ و نشر کتاب به شکل دموکرات در آمده است به این معنی که هر کسی که دارای توانایی نویسندگی باشد می تواند به صورت خلاقانه نتیجه پزوهش ها و برداشت های ذهنی خود را به صورت یک کتاب چاپ کرده و با فروش آن علاوه بر کسب در آمد، نام و آوزاه ای نیز برای خود داشته باشد. تفاوتی ندارد که اولین بارتان است می خواهید کتابی بنویسد  یا در این زمینه  تجربه زیادی داشته اید در هر صورت می توانید به واسطه چاپ کتاب و فروش آن درآمد کسب کنید. چنانچه به دنبال افزایش فروش کتاب خود و کسب درآمد هستید  پیشنهاد می کنیم از طریق بزرگترین پلتفرم چاپ و نشر بین المللی کتاب، آمازون اقدام نمایید. در ادامه شما را به طور کامل با روند چاپ و نشر کتاب در آمازون آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه کتاب خود را در آمازون چاپ کنیم؟

نویسندگان می توانند بدون محدودیت در انتشارات داخلی و یا خارجی اقدام به چاپ و نشر کتاب خود کنند. کتاب ها چه به صورت ترجمه شده و چه به زبان اصلی امکان چاپ و نشر  در فروشگاه های بزرگ و پر فروش دنیا را دارند. آمازون، گوگل بوک و لولو از جمله این بستر های فروشگاهی کتاب  به شمار می روند.

در زمینه چاپ و نشر کتاب  در آمازون نیاز به سپری کردن یک سری مراحل است که شما با کمک گرفتن از یک انتشاراتی معتبر که در این زمینه تخصص دارد می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، کتاب خود را در این فروشگاه بزرگ چاپ و نشر دهید.

مراحل چاپ کتاب در آمازون

  • اولین مرحله در زمینه چاپ کتاب در آمازون این است که برای کتاب خود کد بین المللی استاندارد کتاب یا شابک دریافت نمایید. شابک یک کد اختصاصی است که برای هر کتاب به طور مجزا ارائه می گردد. دریافت شابک به دو روش انجام می گیرد:

  • دریافت شابک از طریق ناشر مولف

  • دریافت شابک از طریق انتشارات بین المللی آمریکایی
  • دومین مرحله این است که یک شماره بین المللی با پیش شماره 1+ برای هر کتاب صادر شود. این شماره بین المللی باید برای مولف قابل دسترس باشد
  • در مرحله سوم می بایست به منظور ارائه قالب و بسته تبلیغاتی برای کتاب های خود و  همچنین فروش بین المللی آن در آمازون اقدام به ایجاد یک صفحه در تمام شبکه های اجتماعی نمایید.
  • استفاده نمودن از خدمات حقوق مالکیت معنوی نویسنده چهارمین اقدامی است که در زمینه چاپ کتاب در آمازون انجام می گیرد. منظور از خدمات حقوق مالکیت معنوی نویسنده این است که نویسنده برای حفظ تمامی حقوق نشر مورد حمایت قرار می گیرد.
  • تبلیغات گسترده به ویژه تبلیغ در فضای یوتیوب از طریق  اینفلوئنسر های معروف و معتبر جهانی برای معرفی بیشتر کتاب
  • ثبت کتاب در کتابخانه کنگره آمریکا (توجه داشته باشید کتاب حتما باید به نام اختصاصی مولف چاپ شود)
  • آخرین مرحله چاپ کتاب در آمازون مربوط به ارائه گواهی بین المللی نشر  کتاب است

آیا برای چاپ و فروش کتاب در آمازون محدودیت زبان وجود دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد کتاب ها چه به صورت ترجمه شده و چه به زبان اصلی قابلیت چاپ و نشر در فضای آمازون را دارند. به عبارت دیگر، هر چند فروشگاه آمازون در کشور آمریکا تاسیس شده است اما در حقیقت یک فروشگاه بین المللی است. بنابراین محدودیت زبان در بستر آمازون وجود ندارد و نویسندگان با هر زبانی می توانند کتاب بنویسید و ان را در آمازون منتشر کنند. البته از آنجایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان رایج در دنیای امروز پر کار برد است، چاپ کتاب به این زبان مزایای بهتری خواهد داشت.

هزینه چاپ کتاب در بستر فروشگاهی آمازون

به منظور چاپ کتاب در آمازون باید در کیندل آمازون (انتشارات مستقیم شرکت) ثبت نام کرده و کتاب خود را بارگذاری نمایید تا اقدامات فروش انجام شود. شرکت بزرگ آمازون این امکان را در اختیار نویسندگان قرار داده تا کتاب‌های خود را به طور رایگان و در تعداد نامحدود چاپ نمایند. از آنجایی که  چاپ کتاب در آمازون بر اساس میزان تقاضا انجام می گیرد، تمامی هزینه تولید کتاب از خواننده کتاب دریافت خواهد شد. پس از پرداخت هزینه از طرف خوانندگان، مراحل چاپ کتاب انجام می گیرد و کتاب به خریدار تحویل داده می شود. به طور کلی هزینه های چاپ کتاب در آمازون فقط به دریافت مجوز های چاپ کتاب، سند کپی رایت، طراحی جلد و ...محدود می شود

مراحل کسب درآمد در آمازون

پس از نوشتن کتاب خود ابتدا در فروشگاه آمازون یک حساب کاربری باز کرده و در قسمت Add New title عنوان کتاب را درج کنید. در مراحل بعدی باید جزییات کتاب شامل زبان، دسته بندی، مشارکت کنندگان، محدوده سنی و درجه و همچنین حقوق و جزیات قیمت گذاری را در کیندل آمازون ثبت کنید.