چاپ کتاب خشتی

همه چیز درباره چاپ کتاب خشتی

مقدمه
کتاب ها در اندازه و ابعاد مختلف چاپ می شوند که به این سایز های متفاوت اصطلاحا قطع کتاب گفته می شود. متناسب با نوع کاربردی که کتاب دارد  قطع آن انتخاب می گردد. به طور مثال قطع جیبی یا پالتویی مناسب حمل در جیب کت و لباس است و یا قطع رحلی بیشتر برای کتاب هایی استفاده می شوند که در قفسه کتابخانه یا مکان ثابت قرار می گیرند زیرا ابعاد آن بزرگ است و نمی توان به آسانی همه جا آن را با خود حمل کرد. در این بین متداول ترین قطع کتاب، قطع خشتی است که قصد داریم به طور کامل در این مقاله به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

جهت سفارش چاپ کتاب با تخفیف ویژه از چاپ روم  بر روی کادر زیر کلیک کنید.

سفارش

قطع خشتی کتاب چیست؟

همانطور که از نام این قطع بر می آید شبیه آجر های خشتی است که به شکل مربع های کوچو بزرگ طراحی می شوند. ابعاد رایج چاپ کتاب خشتی عموما موارد زیر هستند:

22*22

19*19

صفحه بندی در چاپ کتاب خشتی

در چاپ کتاب خشتی به دو دلیل باید نسبت به زیبایی و ظرافت این قطع حساسیت نشان داد:

اول اینکه قطع خشتی دقیقا دارای طول و عرض یکسان است.

دومین علت هم مربوط به کاربرد قطع خشتی است. این قطع ببیشتر برای نگارش کتاب شعر و موارد خاص کاربرد دارد و به همین دلیل باید به زیبایی طراحی آن دقت زیادی داشت.

چاپ کتاب خشتی عموما برای چه کتاب های مناسب می باشد؟

اگر چه بیشترین کاربرد قطع خشتی برای کتاب شعر است اما کتاب های داستان کودکانه، داستان های کوتاه و دل نوشته ها هم قابلیت چاپ به قطع خشتی را دارند. در واقع محدودیت چندانی در این زمینه وجود ندارد و شما می توانید هر نوع کتابی را به سلیقه خودتان به قطع خشتی چاپ کنید.

هزینه چاپ کتاب خشتی

  • تعداد صفحات کتاب
  • اندازه کتاب خشتی
  • جنس کاغذ
  • ویراستاری
  • طراحی جلد
  • مجوز  ارشاد
  • تیراژ کتاب خشتی

از جمله مواردی هستند که به نوبه خود در محاسبه هزینه چاپ کتاب خشتی دخالت دارند. به دلیل تورم اقتصادی در سال های اخیر نرخ قیمت خرید کاغذ و یا سایر عوامل تاثیر گذار بر چاپ کتاب خشتی افزایش یافته است. از این رو بهتر است به چاپخانه ای مراجعه کنید که ضمن ارائه بهترین کیفیت چاپ، از تعرفه مناسب نیز برخوردار باشد. از شما دعوت می کنیم با اطمینان خاطر، سفارش چاپ کتاب خشتی خود را در وب سایت ما ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل هزینه آن را تحویل بگیرید.

زمان لازم برای چاپ کتاب خشتی

انتشاراتی ها معمولا زمانی بیشتر از یک ماه را برای چاپ کتاب خشتی صرف می کنند اما انتشارات چاپ روم با استفاده از نیروی فعال و حرفه ای در کمتر از 1 ماه این کار را انجام می دهند. هر چقدر انتشاراتی ها اعتبار و سابقه درخشان تری داشته باشند به همان نسبت سریع تر کار ها را پیش می برند و به دلیل رفت و آمد های زیاد به وزارت ارشاد و سایر موسسه ها، می توانند سریع تر مجوز های لازم برای چاپ کتاب خشتی را دریافت کنند.

مجوز های چاپ کتاب خشتی

پس از پایان پذیرفت مراحل اجرایی چاپ کتاب خشتی، نوبت به انجام روند اداری چاپ می رسد. ناشر باید به موسسه های مختلف مانند خانه کتاب ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره مراجعه کند و مجوز های مربوط ه را از هرکدام از این ارگان و سازمان ها دریافت کند. عدم اخذ مجوز های چاپ به منزله این است که کتاب خشتی شما دارای ارزش قانونی نیست و به محض روئیت در بازار فروش کتاب، جمع آوری خواهد شد و خسارت مالی زیادی بر شما تحمیل می گردد.

  • شابک
  • فیپا
  • مجوز ارشاد
  • اعلام وصول

برای دریافت مشاوره رایگان جهت چاپ کتاب قطعی با ما تماس بگیرید. کارشناس چاپ روم آماده هر گونه خدمات رسانی چاپی به شما کاربران محترم هستند.

نتیجه گیری
چاپ کتاب خشتی باید یا رعایت اصولی دقیق انجام گیرد تا زیبایی و ظرافت آن حفظ شود. به همین دلیل انتخاب ناشر معتبر مهمترین چالشی است که شما با آن مواجه هستید. انتشارات چاپ روم هر گونه سوال و ابهامی که شما درباره چاپ کتاب خشتی دارید را پاسخگو خواهد بود و با برخورداری از تیم بسیار قوی در کمترین زمان با هزینه مناسب آماده چاپ کتاب خشتی حتی به تیراژ بالا می باشد.