چاپ کتاب الکترونیک

چاپ فوری کتاب الکترونیکی در چاپ روم

 

مقدمه
علاوه بر چاپ کتاب کاغذی، طی سال های اخیر شاهد چاپ کتاب های الکترونیکی با موضوعات و عناوین مختلف هستیم. بنابر اینکه بیشتر نویسندگان بر سر دو راهی چاپ کتاب کاغذی یا چاپ کتاب الکترونیکی تردید دارند و نمی توانند در این باره تصمیم گیری قاطعانه داشته باشند بر آن شدیم تا در این باره به موضوع چاپ کتاب الکترونیکی بپردازیم و مراحل چاپ آن را خدمت شما کاربران چاپ روم بازگو نماییم. با ما همراه باشید.

کتاب الکترونیکی چیست؟

چنانچه ناشر با استفاده از ابزار های دیجیتال، نسخه چاپی یک کتاب را به شکل الکترونیکی منتشر کند، نشر الکترونیکی صورت پذیرفته است و کتاب به شکل نسخه دیجیتال در شبکه جهانی وب منتشر خواهد شد. بدین ترتیب کاربران می توانند با دانلود کتاب مورد نظر آن را به صورت الکترونیکی در اختیار داشته و مورد مطالعه قرار دهند.

انواع چاپ کتاب الکترونیکی

چاپ کتاب الکترونیکی صرفا به قالب پی دی اف محدود نمی شود بلکه قالب های متفاوتی برای این نوع کتاب ها وجود دارد. متداول ترین کتاب های الکترونیکی در موارد زیر خلاصه می شود:

کتاب الکترونیکی متنی: این نوع کتاب ها کاملا به شکل متنی تهیه و تدوین می شوند و عاری از تصاویر می باشند.

کتاب الکترونیکی دارای عکس های اسکن شده: همانطور که از نام این نوع کتاب ها بر می آید، شامل تعدادی تصویر اسکن شده می باشند.

کتاب الکترونیکی دارای تصاویر متحرک: نسخه های متحرک کتاب های الکترونیکی، شامل انیمیشن و یا قسمت ها یی از فیلم هستند.

کتاب الکترونیکی سخنگو: امکانات گردآوری شده در کتاب های سخنگو به صورتی است که تا حدی ارتباط بین کتاب و خواننده برقرار می شود.

چند رسانه ای: این نوع از کتاب های الکترونیکی تا حد زیادی با کتاب های سنتی متفاوت هستند واز قابلیت سرچ برخوردار می باشند.

مراحل چاپ کتاب های الکترونیکی

تفاوت چندانی بین مراحل چاپ نسخه فیزیکی و یا الکترونیکی کتاب ها وجود ندارد. ناشر در زمینه نشر کتب مختلف با عناوین و موضوعات متنوع می بایست مجوز های لازم را دریافت نماید.

اخذ شابک

شابک کد 10 تا 13 رقمی است که برای هر کتاب به طور مجزا صادر می شود و در نوبت های بعدی چاپ نیز همچنان ثابت باقی می ماند. این شابک الزاما برای همه کتاب ها اخذ  می گردد. کتاب های الکترونیکی نیز  ملزم به دریافت شابک هستند. برای این نوع کتاب ها، شابک الکترونیکی صادر می گردد.

فیپا

به فهرست نویسی صفحه اول کتاب گفته می شود که شامل اطلاعات هویتی کتاب شامل نام نویسنده، محل چاپ و سال چاپ می باشد.

مجوز ارشاد

جهت اخذ مجوز ارشاد، محتوای کتاب توسط کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رعایت اصول و ضوابط، مطابق با حفظ ارزش های کشور، مجوز مربوطه صادر می گردد.

هزینه چاپ کتاب الکترونیکی

  • تعداد صفحات کتاب
  • تعداد تیراژ
  • طراحی جلد و گرافیست
  • دستمزد های انتشاراتی

عوامل فوق مهمترین فاکتور های تاثیر گذار در تعیین هزینه چاپ کتاب الکترونیکی به شمار می آیند. به طور کلی در مقایسه با کتاب های کاغذی، نسخه های الکترونیکی بسیار کم هزینه تر هستند چرا که پرداخت های جانبی مانند قیمت خرید کاغذ و یا هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب در سفارش چاپ این نوع کتاب ها حذف می گردد. جهت برآورد هزینه چاپ کتاب الکترونیکی می توانید با بخش پشتیبانی سایت چاپ روم تماس حاصل فرمایید. در صورت توافق، چاپ و انتشار نسخه های الکترونیکی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد و در اسرع وقت، کتاب شما در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

امتیازات چاپ کتاب الکترونیکی

  • کتاب های الکترونیکی در مقایسه با کتاب های چاپ کاغذی، با استقبال بیشتری از طرف خوانندگان رو به رو می شود چرا  که سرانه مطالعه نسخه های الکترونیکی کتاب های مختلف به نسبت کتاب های کاغذی بیشتر است.
  • سرعت پخش و نشر کتب الکترونیکی در فضای اینترنتی بسیار بیشتر از محیط واقعی و فیزیکی می باشد.
  • هزینه انتشار کتاب در دنیای دیجیتال بسیار کمتر از چاپ کاغذی می باشد.
  • این کتاب ها به آسانی ی قابلیت خواندن بر روی سیستم های رایانه ای و گوشی های هوشمند را دارند.
نتیجه گیری
انتشارات چاپ روم با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای، در زمینه چاپ و نشر کتاب های الکترونیکی بسیار قوی عمل می کند. استفاده از ایده هایی کاملا جدید و به روز در زمینه طراحی و چاپ کتاب های الکترونیکی مهمترین وجه تمایز انتشارات آنلاین چاپ روم در مقایسه با سایر چاپخانه های می باشد. کارشناسان و مشاوران چاپ روم آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران محترم هستند.