چاپ کتاب افست

چگونه باید کتاب خود را چاپ کنم؟ چاپ دیجیتال کتاب در مقابل چاپ کتاب افست

مقدمه
چاپ دیجیتال کتاب در مقابل چاپ کتاب افست موضوع بحث برانگیزی است که در این مقاله می خواهیم به طور کامل به آن بپردازیم و تمام زوایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. به ما همراه باشید؛ دانستنی های جالبی از دنیای چاپ و نشر برای شما آورده ایم.

هدف از تالیف و چاپ کتاب

 برای نوشتن کتاب خود سخت تلاش کرده اید. نسخه تصحیح شده فایل خطی کتاب اکنون به معنای واقعی کلمه در دست شماست و وقت آن است که پروژه را به سطحی برسانید که به هدف نهایی(چاپ و تکثیر در بازار های فروش و کتابخانه ها) تبدیل شود. اگر در حال ورود به دنیای نشر هستید، خطرات، چالش ها و البته پاداش هایی در مسیر چاپ کتاب فیزیکی وجود دارد که می بایست با تلاش بسیار آنها را سپری نموده و به هدف نهایی خود برسید.

چاپ دیجیتال کتاب در مقابل چاپ کتاب افست

 مرحله بعدی پس از تهیه نسخه خطی کتاب جایی است که جادو اتفاق می افتد: چاپ کتاب شما! بخش مهمی از روند عرضه کتاب به بازار، تمایز بین دو گزینه چاپ است: چاپ کتاب افست و چاپ کتاب دیجیتال.

چاپ کتاب افست

چاپ کتاب افست با سوزاندن تصویر بر روی یک صفحه شروع می شود. سپس آن را روی یک پتو لاستیکی و در مرحله بعد روی سطح چاپ قرار می دهند.

مزایای چاپ افست؟

می توانید بر روی طیف وسیعی از سطوح چاپ کنید و از سیستم تطبیق Pantone استفاده نمایید. نکته منفی این است که چاپ کتاب افست اغلب پروسه طولانی تری دارد و راه اندازی آن گرانتر است. به طوری که برای چاپ های کوتاه، هزینه هر واحد بیشتر از چاپ دیجیتال خواهد بود.

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

رایج ترین روش برای چاپ کتاب کوتاه مدت در صورت تقاضا، چاپ دیجیتال است. این کار با انتقال داده ها از یک فایل رایانه به یک چاپگر جوهر افشان یا لیزری با فرمت بزرگ یا حجم بالا کار می کند.

مزایای چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال دارای مزایای زیادی برای نویسنده، ویراستار ، ناشر یا هنرمند است و انتخاب منطقی برای پروژه های مدرن از جمله جلد گالینگ، پروژه های چاپ کامل و مواد بازاریابی است. با یک نمونه کوچک از متخصصان صنعت چاپ و نشر صحبت کنید ، و به سرعت خواهید آموخت که روند چاپ دیجیتال چگونه است.

 برای نویسنده، هنرمند و ناشر  هزینه های راه اندازی مربوط به چاپ دیجیتال در صورت تقاضای چاپ در تیراژ پایین  بسیار مقرون به صرفه تر ار چاپ به روش افست می باشد. همچنین کیفیت چاپ نیز در این روش بسیار بلاتر و حتی بهتر از افست است.

چاپ یکنواخت به روش دیجیتال

 برخلاف چاپ کتاب افست، چاپ دیجیتال نیازی به تعادل جوهر و آب ندارد. ویرایش در طول فرآیند ساده و کارآمد است. چاپ دیجیتال امکان سفارشی سازی هر محصول را می دهد. به عنوان مثال، کتاب کودک دارای یک نام خاص یا صفحه ادای احترام در شجره نامه خانوادگی.

روش چاپ در انتشاراتی آنلاین چاپ روم

در  چاپ روم، دستگاه های چاپ دیجیتال سرعت بالای چاپ را به سهولت و البته با هزینه ارزان به شما تقدیم می کند. سرعت عمل و دقت چاپ به حدی است که این دستگاه های چاپ می توانند بیش از 2000 صفحه در دقیقه چاپ کنند. نصب دستگاه پرس رنگ دیجیتال، خدمتی دیگر از چاپ روم است که کیفیت چاپ فوق العاده ای را ارائه می دهد.

آیا مشتریان از کار ما راضی هستند؟

مشتریان ما از محصول نهایی بسیار راضی هستند و روند چاپ کتاب دیجیتال خلاقیت آنها را تشویق کرده است. انتخاب ها می توانند از چاپ بر روی مواد مصنوعی گرفته تا کار با طیف گسترده ای از رنگ ها متفاوت باشد. وقتی پای محصول نهایی به میان می آید، چاپ دیجیتال تضمین می کند که اثری که در دست خود می بینید کتابی است که خوانندگان شما آن را باز کرده و از آن لذت خواهند برد. می توانید هر تعداد کپی که دوست دارید چاپ کنید و سفارشات خود را به برای نوبت های بعدی چاپ ذخیره نمایید.  

نتیجه گیری
به دلایل زیادی چاپ دیجیتال می تواند بهتر از چاپ افست باشد. البته باز هم بر این موضوع تاکید می کنیم که مقرون به صرفه بودن این روش چاپ برای زمانی است که شما قصد چاپ با تیراژ کم را دارید. چاپ روم در انتظار شماست تا برای کمک به پروژه بعدی شما وارد عمل شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده اراده مشاوره و راهنمایی های رایگان به شما مشتریان محترم می باشند.