نکاتی که در مورد چاپ کتاب از Pdf باید بدانید.

مقدمه
با وجود اینکه کتاب Pdf امتیاز های خاصی دارد اما هنوز نتوانسته به طور کامل جایگزین کتاب کاغذی بشود. خواندن نسخه کاغذی کتاب، تجربه لذت بخشی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. ضمن اینکه مطالعه کتاب های پی دی اف در طولانی مدت باعث خستگی چشم می شوند . به همین دلیل بیشتر علاقمندان مطالعه کتاب کاغذی را ترجیح می دهند. این در حالی است که برخی مولفین هم قصد دارند نسخه پی دی اف کتاب خود را چاپ کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که در روند چاپ کتاب از پی دی اف چه نکاتی را رعایت کنید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

فایل Pdf خود را چاپ کنید

دلایل مختلفی از جمله  تحریم، نایاب شدن و  ... باعث می شود که خواننده علی رغم میل باطنی خود  فقط نسخه الکترونیکی یک کتاب را در اختیار داشته باشد. در این شرایط می تواند با مراجعه حضوری به چاپخانه  یا سفارش آنلاین، از ناشر بخواهد نسخه ایبوک کتاب با فرمت Pdf را به شکل کتاب کاغذی چاپ کند. اگر قصد سفارش آنلاین چاپ کتاب از پی دی اف را دارید لازم است به وب سایت چاپخانه مورد نظر مراجعه نمایید و در قسمت ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. کارشناسان بخش مربوطه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و هماهنگی های بعدی را انجام خواهند داد.

انتشارات چاپ روم در راستای هر گونه خدمت رسانی در جهت چاپ کتاب آماده همکاری با شما می باشد.

هزینه چاپ کتاب از پی دی اف

عوامل متعددی در تعیین هزینه چاپ کتاب از پی دی اف تاثیر گذار هستند از جمله:

قطع کتاب: چاپ کتاب از پی دی اف در قطع و سایز های متفاوتی مانند جیبی، رحلی، وزیری و غیره انجام می گیرد. هر چقدر اندازه کتاب بزرگتر باشد، به همان نسبت هزینه چاپ نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد صفحات کتاب: حجم کتاب بستگی به تعداد صفحات آن دارد. هر چقدر تعداد صفحات کتاب بیشتر باشد به همان نسبت هزینه نهایی چاپ کتاب از Pdf بیشتر محاسبه خواهد شد.

جنس کاغذ: برای چاپ کتاب از پی دی اف، کاغذهای متنوعی از جمله تحریر، گلاسه و بالکی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام  بسته به کیفیت، از قیمت متفاوتی برخوردار است. کاغذ های تحریر ارزان ترین انواع کاغذ های چاپ به شمار می روند.

تعداد تیراژ: تیراژ یا تعداد نسخه چاپی کتاب از پی دی اف عامل دیگری است که در محاسبه قیمت چاپ کتاب از نسخه الکترونیکی آن تاثیر دارد. اگر تعداد تیراژ کتاب بالا باشد، هزینه چاپ نیز بیشتر خواهد بود.

سایر عوامل تعیین کننده قیمت چاپ کتاب از پی دی اف:

  • چاپ سیاه و سفید یا رنگی
  • طراحی جلد
  • مجوز های لازم برای چاپ کتاب پی دی اف
  • روش چاپ کتاب

انواع صحافی چاپ کتاب از  فایل Pdf

صحافی دوخت تمام اتوماتیک: این نوع صحافی بیشتر برای کتاب هایی مورد استفاده قرار می گیرد که جلد نرم دارند و امکان دوخت آنها میسر است. در روش دوخت تمام اتوماتیک، استفاده از جلد های طراحی شده و رنگی همراه با کاغذ های نرم و حاشیه دار  عمومیت دارد.

صحافی کامل: رایج ترین انواع صحافی کتاب، صحافی کامل نام دارد که در استحکام بالای محصول، تاثیر زیادی خواهد داشت. معمولا از این روش صحافی در آماده سازی کاتالوگ های تبلیغاتی، چاپ کتاب با تیراژ پایین و همچنین برای انواع کتاب های پر فروش استفاده می شود

صحافی سیمی: فنری کردن کتاب از طریق عبور حلقه های سیمی از بین سوراخ های ایجاد شده توسط پانچ، نوع دیگری از صحافی کتاب به شمار می رود که به آن اصطلاحا صحافی سیمی گفته می شود. مهمترین مزیت صحافی سیمی یا فنری کردن این است که خواننده می تواند صفحات کتاب را کاملا باز کند. صحافی کتاب های آشپزی، اطلس ها، کتاب های مربوط به تهیه گزارش و دستور العمل های حرفه ای غالبا به روش صحافی سیمی انجام می گیرد.

صحافی دوخت حلقه ای: در این روش با استفاده از یک سیم فلزی و با نسبت مشخص، حلقه ای ایجاد می کنند که وارد عطف می گردد. بنابراین این امکان فراهم می شود تا دسته ای از کاغذ را در یک کلاسور حلقه ای جای گذاری نمایند.

صحافی شانه پلاستیکی: در این نوع صحافی با استفاده از پانچ روی کاغذ  و در قسمت حاشیه کتاب سوراخ هایی مطابق با عطف پلاستیکی ایجاد می شود. اگر چه این نوع صحافی دوام زیادی ندارد اما به دلیل قیمت ارزان معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت سفارش پرینت رنگی ارزان کلیک کنید.

نتیجه گیری

خیره شدن به به صفحه موبایل یا مانیتور رایانه برای مدت زمان طولانی، چشم را خسته می کند و به مرور آسیب های وارد خواهد کرد. همچنین افرادی هستند که گوشی هوشمند در اختیار ندارند و یا علاقه ای به مطالعه نسخه الکترونیکی کتاب نشان نمی دهند. از این رو ضرورت چاپ کتاب کاغذی از Pdf احساس می شود.