سفارش چاپ کارت ویزیت

نکاتی که در مورد سفارش کارت ویزیت باید بدانید!

مقدمه
کارت ویزیت یک ابزار بسیار کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه در جهت معرفی کسب و کارهای مختلف و نشان دهنده خدمات ارائه شده توسط مراکز و سازمان ها می باشد. با توجه به اینکه کارت ویزیت، چیزهای زیادی را در مورد شما به مخاطبین ارائه می کند نیازمند استفاده از طراحی زیبا و خاص می باشد. هزینه طراحی کارت ویزیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم مهمترین پارامتر های اثر گذار در قیمت سفارش چاپ کارت ویزیت را مورد بررسی قرار دهیم.

سفارش چاپ کارت ویزیت یک رو یا دو رو

با توجه به اینکه تصاویر در یک طرف کارت ویزیت طراحی شوند یا هر دو طرف کارت ویزیت دارای طراحی باشد هزینه چاپ آن متفاوت خواهد بود. در این حالت اگرچه مشتری مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می شود اما این امتیاز را به دست می آورد تا از فرصت و فضای بیشتری برای جلب توجه مخاطبین خود استفاده نماید. این نکته در مورد سفارش چاپ متن بر روی کارت ویزیت نیز صدق می کند. به عبارت دیگر کارت ویزیت متنی دو رو در مقابل کارت ویزیت متنی یک رو  نیاز به پرداخت هزینه بالاتری دارد

جنس کارت ویزیت

امروزه از مواد مختلف مانند پلاستیک، شیشه، مقوا، چوب و غیره  برای چاپ کارت ویزیت استفاده می شود و تنها کاغذ نیست که جهت سفارش چاپ کارت ویزیت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه  استفاده از مواد و متریال های مختلف برای  کارت ویزیت، جلوه زیبایی ایجاد می کند اما به نوبه خود سهم مهمی در افزایش قیمت چاپ کارت ویزیت خواهد داشت. بسته به نوع مواد به کاربرده شده برای  کارت ویزیت، هزینه ها متفاوت خواهند بود. برخی کارت ویزیت ها دارای جنس مقرون به صرفه بوده و برخی دیگر با استفاده از مواد گران طراحی می شوند.

تعداد سفارش چاپ کارت ویزیت

تعداد سفارش چاپ عامل دیگری در تعیین قیمت چاپ کارت ویزیت است. هر چقدر تعداد سفارشات چاپ کارت ویزیت بیشتر شود هزینه چاپ کمتر خواهد بود زیرا شرکت های چاپی برای سفارش های انبوه تخفیف ویژه قائل می شوند. به این ترتیب هر چقدر تعداد کارت ویزیت های چاپ شده بیشتر باشد قیمت هر کدام از این کارت ها کمتر خواهد شد. به طور مثال اگر شرکتی درخواست  200کارت ویزیت را داشته باشد در مقایسه با شرکتی که درخواست 2000کارت ویزیت را دارد، هزینه بیشتری را پرداخت خواهد کرد.

ابعاد کارت ویزیت

اندازه کارت ویزیت در کشور ها و مناطق مختلف متفاوت است و از استاندارهای خاصی برخوردار است. در صورتی که مشتری قصد داشته باشد کارت ویزیت را در ابعاد غیر استاندارد و بزرگتر سفارش دهد می بایست هزینه بیشتری بپردازد. کارت ویزیت های استاندارد به دلیل میزان عرضه و تقاضا مقرون به صرفه تر هستند.

پیچیدگی و کیفیت سفارش چاپ کارت ویزیت

قیمت سفارش کارت ویزیت با توجه به سطح کیفیت و پیچیدگی طراحی آن متفاوت است. هر چقدر پیچیدگی چاپ بیشتر باشد به همان نسبت هزینه چاپ نیز افزایش خواهد یافت. کارت ویزیت هوشمند از جمله طراحی های پیچیده در زمینه چاپ کارت ویزیت به شمار می رود و در نتیجه هزینه بیشتری را به خود اختصاص می دهد. کارت ویزیت های تاشو نیز از دیگر نمونه های کارت ویزیت پیچیده هستند که ساخت آنها نسبت به کارت ویزیت های معمولی سخت تر می باشد. برای  کارت ویزت های تاشو هزینه بیشتری پرداخت می شود.

شکل کارت ویزیت

کارت ویزیت ها دارای برش قالبی هستند به این معنی که می توان آنها را به هر شکلی چاپ کرد. هر چقدر خلاقیت بیشتری به کار برده شود، جذابیت آن برای مخاطبین بیشتر خواهد بود و مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت این در حالی است که هزینه این نوع کارت ویزیت ها نیز افزایش خواهد یافت. به طور مثال، اگر طراحی کارت ویزیت به شکل لوگوی تجاری شرکت باشد یا شبیه محصول پر فروش موسسه باشد قطعا هزینه آن در مقایسه با یک کارت ویزیت دارای طراحی ساده متفاوت خواهد بود.

طراحی گرافیک کارت ویزیت

فویل استمپ

بیشتر افراد به چیز های براق گرایش دارند به همین خاطر بر روی برخی از انواع کارت ویزیت ها فویل های استمپ به صورت طلا کوب، نقره کوب و غیره استفاده می کنند تا جذابیت کارت ویزیت را افزایش دهند.

برجسته سازی

برجسته سازی یا همان ایجاد نقش برجسته بر روی کارت ویزیت باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. کلمات، لوگو و یا برخی نشانه ها می توانند به صورت برجسته بر روی کارت ویزیت طراحی شوند که در این صورت تاثیر بیشتری در جلب نظر مخاطبین خواهد داشت ضمن اینکه هزینه چاپ کارت ویزیت هم بیشتر می شود.

چاپ کارت مسطح

در نمونه های کارت ویزیت مسطح جوهر را به طور همزمان چاپ می کنند و متن یا تصاویر خاص را بر روی کاغذ فشرده می سازند

جوهر استفاده شده برای چاپ رنگی

عامل تاثیر گذار دیگری که در افزایش قیمت  کارت ویزیت موثر است، جوهر رنگی می باشد. کارت ویزیت هایی که دارای چاپ های رنگی هستند نسبت به کارت ویزیت های کاملا سیاه و سفید گران تر هستند

هزینه های جانبی

فرض کنید مشتری برای تحویل سفارش خود عجله دارد به این ترتیب چاپخانه در قبال چاپ سریع کارت ویزیت، هزینه بیشتری در نظر خواهد گرفت.