بهترین چاپ دیجیتال تهران

روش انتخاب بهترین چاپ دیجیتال در تهران را بشناسید!

مطالبی که خواهید خواند:

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چگونه کار می کند؟

انواع  ماشین های چاپ دیجیتال چیست؟

مزایای استفاده از بهترین چاپ دیجیتال در تهران

سفارشی سازی محصولات با چاپ دیجیتال

پشتیبانی از قابلیت چاپ سیار

چاپ افست چیست؟

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال زمانی است که یک تصویر مبتنی بر دیجیتال را روی رسانه چاپی چاپ می کنید. هر زمان که فایلی را از رایانه، تلفن یا درایو فلش خود چاپ می کنید، چاپ دیجیتال در کار است. انواع دیگر چاپ عبارتند از چاپ افست و چاپ صفحه.

پرینت ارزان انقلاب

چاپ دیجیتال چگونه کار می کند؟

فرض کنید می خواهید سندی را که در رایانه شما ذخیره شده است چاپ کنید:

  • وقتی روی Print کلیک می‌کنید، می‌توانید گزینه‌های چاپ را انتخاب کنید، مانند اینکه آیا می‌خواهید در دو طرف چاپ کنید، روی چه نوع کاغذی می‌خواهید چاپ کنید، و در کدام جهت می‌خواهید سند چاپ شود.

  • رایانه فایل و گزینه های چاپ انتخابی شما را به چاپگری که به رایانه شما متصل است ارسال می کند.
  • درایور چاپگر رایانه داده های رایانه را به زبانی ترجمه می کند که چاپگر قادر به درک آن باشد (هر رایانه ای باید برای هر چاپگری که قرار است روی آن چاپ شود یک درایور نصب شده داشته باشد)
  • چاپگر داده ها را پردازش می کند و نحوه چاپ بهترین سند شما را تعیین می کند.
  • و سپس سند چاپ شده دیجیتالی خود را به صورت گرم و بدون فشار (به اصطلاح) دریافت خواهید کرد.

انواع  ماشین های چاپ دیجیتال چیست؟

پرینترهای جوهرافشان

یک چاپگر جوهر افشان اسناد شما را با قرار دادن قطرات جوهر ریز روی کاغذی که از طریق چاپگر می‌چرخد (یا هر وسیله‌ای که برای چاپ انتخاب می‌کنید) ایجاد می‌کند. از آنجایی که چاپگرهای جوهر افشان از جوهر واقعی استفاده می کنند، به طور کلی می توانید عکس های رنگی زنده و با کیفیت حرفه ای ایجاد کنید. نکته منفی این است که چاپگرهای جوهرافشان به دلیل ماهیت فرآیند چاپ جوهرافشان به سرعت پرینترهای لیزری چاپ نمی کنند.

پرینترهای لیزری

چاپگر لیزری از مکانیزم لیزری ترکیب شده با الکترومغناطیس برای ایجاد اسناد چاپی شما استفاده می کند. اساساً، لیزر سند یا تصویر شما را بر روی بوم الکترومغناطیسی ردیابی می کند که ذرات باردار الکتریکی تونر روی آن می چسبند. تونر یک ماده چاپی است که مخصوص پرینترهای لیزری است.

این سودمند است زیرا یک کارتریج تونر می تواند صفحات بسیار بیشتری نسبت به یک کارتریج جوهر تولید کند. پرینترهای لیزری نیز بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند، بنابراین اگر نیاز به چاپ حجم بالایی از اسناد یا اسنادی که تعداد صفحات زیادی دارند، بهینه هستند. یکی از نکات منفی پرینترهای لیزری این است که معمولاً نمی توانند تصاویر رنگی با کیفیتی مانند پرینترهای جوهرافشان تولید کنند.

مزایای استفاده از بهترین چاپ دیجیتال در تهران

3 مزیت اصلی برای چاپ دیجیتال نسبت به سایر روش های چاپ وجود دارد. با استفاده از خدمات بهترین چاپ دیجیتال در تهران، به آسانی می توانید به آنها دست یابید. مزایا عبارتند از:

  1. چاپ دیجیتال شما را قادر می سازد تا به راحتی تعداد زیادی از گزینه های چاپ را سفارشی کنید.

  2. از طریق چاپ دیجیتال، اگر چاپگر شما قابلیت چاپ سیار را داشته باشد، می توانید تقریباً در هر جایی که می خواهید چاپ کنید.
  3. هنگامی که حجم کمی از اسناد را چاپ می کنید، چاپ دیجیتال مقرون به صرفه است

سفارشی سازی محصولات با چاپ دیجیتال

. وقتی از انواع دیگر روش ‌های چاپ استفاده می‌کنید، مانند چاپ افست،  کوچک‌ ترین تغییرات ممکن است نیاز به انجام کارهای آماده‌ سازی پیش از چاپ زیادی داشته باشد. اما وقتی به صورت دیجیتالی چاپ می کنید، می توانید جهت گیری و سایر گزینه های چاپ را با کلیک یک دکمه تنظیم کنید.

پشتیبانی از قابلیت چاپ سیار

چاپ دیجیتال همچنین به شما امکان می ‌دهد اسناد را به‌ صورت بی ‌سیم از طریق اینترنت چاپ کنید، کاری که با چاپ افست یا چاپ صفحه نمی‌توان انجام داد زیرا این روش‌ های چاپ به مقدار زیادی کار و آمادگی فیزیکی نیاز دارند. چاپ چاپ دیجیتال مقرون به صرفه است

در نهایت، اگر حجم کمی از اسناد را چاپ می کنید، چاپ دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است - اگر از چاپ افست برای چاپ هر بار چیزی کمتر از چند صد صفحه استفاده کنید، هزینه های عملیاتی شما بسیار بیشتر از هزینه های چاپ خواهد بود. خرید کاغذ و جوهر برای چاپگر دیجیتال. اگر نیاز به چاپ حجم بسیار بالایی از اسناد دارید (مثلاً هزاران سند)، در این صورت استفاده از چاپ افست بسیار ارزانتر خواهد بود.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست یک رویکرد سنتی "آنالوگ" برای چاپ است. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ابتدا، یک تصویر بر روی یک صفحه فلزی اعمال می شود (از طریق یک واکنش شیمیایی که به همان روشی عمل می کند که نگاتیوهای فیلم ایجاد می شوند)

یک غلتک آب صفحه را مسواک می‌زند - جوهر و آب نمی‌توانند با هم مخلوط شوند، بنابراین غلتک آب را در جایی از صفحه قرار می‌دهد که جوهر وجود نداشته باشد.

یک غلتک جوهر جوهر را روی صفحه می‌مالد.

صفحه روی یک پتو لاستیکی قرار می گیرد که تصویر را منتقل می کند.

کاغذ از داخل کوره عبور می کند که جوهر را گرم می کند تا از لکه شدن جوهر جلوگیری شود.

مزایای چاپ افست

چند مزیت بزرگ برای چاپ افست وجود دارد:

  • کیفیت چاپ عالی
  • هر چه بیشتر چاپ کنید قیمت ارزان تری دریافت خواهید کرد
  • می تواند حجم زیادی از اسناد را چاپ کند