چاپ و تکثیر جزوات، کتاب و کتابچه

تعرفه ارزان، کیفیت بالای چاپ/ انتشارات چاپ روم

مقدمه
انتشارات چاپ روم یا سابقه درخشان در زمینه چاپ و تکثیر جزوات، کتاب و کتابچه آماده ارائه کلیه خدمات چاپی به شما کاربران محترم می باشد. کافی است به وب سایت اختصاصی ما سر بزنید و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند و هماهنگی های بعدی را به عمل می آورند.

چاپ و تکثیر جزوات

دغدغه اصلی قشر محصل به ویژه دانشجویان، یافتن راهی است تا ضمن چاپ و تکثیر جزوات درسی خود، هزینه کمتری را تقبل کنند. چاپ ارزان به معنی بی کیفیت بودن نیست بلکه به منزله این است که دانشجویان می توانند با ثبت سفارش آنلاین، از هزینه های جانبی صرف نظر کرده و متحمل پرداخت هزینه های گزاف جهت چاپ جزوات درسی نگردند. انتشارات چاپ روم با راه اندازی سرویس خدمات چاپ آنلاین، به دانشجویان کمک زیادی کرده است تا بتوانند به چاپ فوری و ارزان جزوه های خود دسترسی داشته باشند.

چاپ کتاب و کتابچه

روند چاپ کتاب و کتابچه تقریبا مسیری پیچیده است و نیاز به سپری کردن مراحل اجرایی و قانونی خاصی دارد. باید نسبت به اجرای  صحیح این مراحل آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید هر چه سریع تر مجوز های مربوطه را دریافت کنید و کتاب چاپ شده را روانه بازار فروش کتاب نمایید.

مراحل چاپ کتاب

تالیف و نگارش اولیه

نویسنده ابتدا بر حسب سلیقه و اطلاعات خود در زمینه ای خاص، اقدام به جمع آوری اطلاعات می کند و حاصل تجارب ذهنی و دستاوردهای علمی خود را در قالب یک کتاب به نگارش در می آورد. اگر نویسنده فایل اصلی کتاب را به شکل تایپ شده آماده کند، روند چاپ کتاب سریع تر انجام می گیرد. چنانچه نسخه اولیه کتاب به شکل دستی نوشته شده باشد  می توانید از انتشارات طرف قرار داد بخواهید تا محتوای متنی کتاب شما را تایپ کند.

ویراستاری

این مرحله از چاپ کتاب و کتابچه بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت عدم اهتمام به ویراستاری کتاب ممکن است غلط های املایی، اشتباهات تایپی و غیره در متن نهایی کتاب چاپ شده مشاهده گردد و بر میزان فروش کتاب تاثیر منفی بگذارد.

دریافت شابک

شابک یا کد استاندارد بین المللی یک عدد 10 تا 13رقمی است که به صورت مجزا برای هر کتاب به شکل مجزا صادر می شود و در چاپ های بعدی کتاب همچنان ثابت باقی می ماند.

دریافت فیپا

فیپا یا فهرست نویسی اولیه کتاب شامل مجموعه ای از اطلاعات هویتی کتاب مانند محل چاپ، سال چاپ و نام نویسنده یا نویسندگان کتاب است. جهت دریافت فیپا، ناشر یا نویسنده باید به خانه کتاب ایران مراجعه نماید و درخواست خود را مبنی بر اخذ فیپا ثبت کند.

مجوز ارشاد

همه کتاب ها با هر عنوان و محتوایی ملزم به دریافت مجوز ارشاد هستند. ناشر سه نسخه از کتاب چاپ شده که شماره شابک و فیپا در آن درج گردیده شده است را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل می دهد. کارشناسان وزارت ارشاد، محتوای کتاب را از جهت تطابق با ارزش های میهنی بررسی می کنند و چنانچه مغایرتی در متن و تصاویر کتاب مشاهده نشود، مجوز مربوطه صادر خواهد شد. مجوز ارشاد برای کتاب های درسی بسیار سریع تر ازسایر کتاب ها ، صادر می شود. کتاب های داستان و رمان ممکن است ماه ها در صف انتظار باشند.

روش های چاپ کتاب و کتابچه

چهت چاپ کتاب و کتابچه از دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده می گردد.

چاپ دیجیتال کتاب

این روش چاپ برای تیراژ پایین بسیار مناسب است و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. از آنجایی که نویسندگان به ویژه نویسنده های نوپا در نوبت اولیه چاپ، ریسک زیادی نمی کنند و تنها چند نسخه محدود از کتاب خود را چاپ و روانه بازار فروش کتاب می نمایند، چاپ دیجیتال گزینه بسیار مناسبی است. جهت چاپ فوری و ارزان، می توانید فایل الکترونیکی خود را به ما تحویل بدهید تا با هزینه پایین و کیفیت بالا، سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

چاپ افست

روش چاپ افست به دلیل زمان بر بودن برای کتاب هایی مناسب است که در تیراژ بالا چاپ می شوند. چاپ کتاب به تعداد زیاد از طریق روش افست ارزان تر و مقرون به صرفه تر محاسبه می گردد.

نتیجه گیری
انتشارات چاپ روم با بهره گیری از کارشناسان و مشاورین طراز اول و حرفه ای توانسته است رضایت مشتریان خود را تا حد زیادی جلب نماید. از این می توانید با خیال راحت سفارشات چاپی خود را تحویل ما دهید و مطمن باشید که در زمان مقرر به شما تحویل داده خواهد شد. تمامی خدمات چاپ کتاب، استخراج کتاب از پایان نامه، کتابچه، تکثیر جزوات درسی و غیره با تعرفه ارزان و کیفیت عالی به شما کاربران محترم تقدیم خواهد شد.