چاپ دیجیتال کتاب

چرا چاپ دیجیتال کتاب بهتر است؟

مقدمه
فناوری چاپ دیجیتال به ما این امکان را می دهد تا کتاب های کوتاه تری را چاپ کنیم که در گذشته غیر ممکن به نظر میرسید. در این مقاله قصد داریم چاپ کتاب دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا از تازه های دنیای کتاب مطلع گردید.

مزایای چاپ دیجیتال کتاب

بر خلاف چاپ افست سنتی، چاپ کتاب دیجیتال مزایای زیر را به چاپگرهای کتاب و نویسندگان خود چاپ می دهد:

  • تصاویر مستقیماً از رایانه شما برای فشار دادن ارسال می شوند
  • چندین رنگ با استفاده از تونر در یک دستگاه چاپ می شوند
  • کاغذ فقط باید یک بار از طریق مطبوعات منتقل شود
  • بدون ایجاد صفحه گران

هزینه چاپ دیجیتال کتاب

شاخص های بسیار مختلفی وجود دارند که هزینه های چاپ دیجتیال را تحت تاثیر خود قرار می دهند. از جمله:

تعداد صفحات داخلی

تعداد صفحات کتاب یکی از مهمترین مواردی است که مستقیما بر قیمت چاپ اثر می گذارد. هر چ

قدر تعداد صفحات داخلی کتاب بیشتر باشد به همان نسبت، هزینه نهایی چاپ نیز افزایش خواهد یافت. به طور مثال هزینه چاپ کتاب 1000 صفحه ای در مقایسه با چاپ کتاب 500صفحه ای بیشتر خواهد بود. به این ترتیب قیمت کل چاپ به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

جنس کاغذ

گرماژ کاغذ بر قیمت خرید آن تاثیر می گذارد. منظور از گرماژ کاغذ، وزن آن می باشد. کاغذ ها در انواع متعددی تولید و روانه بازار می شوند. کاغذ هایی که وزن بیشتری دارند گران تر بوده و با قیمت بیشتری به فروش می رسند. چنانچه ناشر قصد داشته باشد روش چاپ دیجتال کتاب را برای کاغذ های سپید 80 گرمی اجرا سازد هزینه کمتری را در نظر می گیرد به نسبت زمانی که کاغذ از وزن 85 گرم یا 100 گرم برخوردار باشد.

طراحی جلد

طراحی جلد کتاب و صفحات داخلی آن عامل دیگری است که بر هزینه های چاپ تاثیر مستقیم بر جای می گذارند. برخی نویسندگان نسبت به طراحی کتاب خود بسیار حساس هستند. آنها ترجیح می دهند طراحی روی جلد کتاب بسیار نافذ . گیرا باشد. این در حالی است که نویسندگان دیگر ممکن است چندان اهمیتی به این موضوع ندهند. بنابراین طراحی جلد و صفحات داخلی کتاب می تواند هزینه های چاپ را کاهش یا افزایش دهد.

تعداد تیراژ

اینکه نویسنده بخواهد چه تعداد از اثر خود را چاپ کند، هزینه های پرداختی متفاوتی را ایجاد می نماید. برای مثال اگر مولف تصمیم داشته باشد تعداد 1000نسخه از کتاب خود را چاپ و تکثیر کند هزینه بیشتری را متقبل خواهد شد تا زمانی که فقط 500نسخه از این اثر چاپ گردد. از آنجایی که نویسندگان نوپا سابقه چندانی ندارند و برای مخاطب شناخته شده نیستند، توصیه می کنیم در نوبت های اول، تعداد محدودی از کتاب خود را چاپ و نشر بدهند. بدین ترتیب نسبت به میزان استقبال مخاطبین، دیدگاه بهتری به دست میاورد و میزان فروش را ارزیابی خواهد مکرد.

چاپ دیجیتال برای چه مواردی کاربرد دارد.

چاپ دیجیتال روش کاملا جدیدی است که طی سال های اخیر به صنعت چاپ وارد شده است. سرعت بالای چاپ در این روش موجب گردیده تا تیراژ های بالا ظرف چند ساعت انجام گیرند. دقت و سرعت مهمترین مشخصه های چاپ دیجیتال به حساب می آیند. نکته قابل توجه این است که چاپ دیجیتال کتاب برای مواقعی مناسب است که نویسنده بخواهد کتاب خود را با تیراژ پایین چاپ کند.

چاپ تیراژ کم با روش دیجیتال

هزینه های چاپ دیجیتال به دلیل کیفیت بالای آن بسیار گران است. به همین دلیل در مواردی که چاپ زیر 500نسخه باشد از این روش بهره می گیرند. در غیر این صورت هزینه های چاپ به شکل بسیار سرسام آوری افزایش پیدا می کند. این در حالی است که نویسنده نسبت به استقبال خوانندگان اطلاعی ندارد. چه بسا هزینه های سنگین چاپ در مقایسه با میزان خرید از طرف مخاطب همخوانی نداشته باشد. به همین جهت ریسک چاپ با تیراژ بالا به روش دیجیتال زیاد است.

نتیجه گیری
استارت آپ چاپ روم با بهره گیری از روش چاپ دیجتال، روزانه هزارن نسخه از کتاب را چاپ می کند. سرعت عمل بالا به همراه دقت زیاد عوامل چاپ روم سبب گردیده تا فرآیند چاپ به طور کاملا دقیق و اصولی انجام گیرد. کارشناسان ما در چاپ روم طی 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ دیجیتال کتاب با ما تماس بگیرید.