چاپ دیجیتال تراکت

چاپ دیجیتال تراکت و نکاتی که باید درمورد آن بدانید!

مقدمه
نحوه صحیح تبلیغات در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی نقش مهمی در معرفی کسب و کار های مختلف دارد. در بین انواع ابزار های معرفی کننده یک برند و یا موسسه خاص، تراکت به عنوان یک روش موثر و کاربردی در این زمینه، استفاده زیادی دارد. اما آنچه که در وهله اول مورد توجه و اهمیت قرار دارد انتخاب روش چاپ تراکت است. به طور کلی  تراکت به عنوان یک بازاریاب بالقوه از طریق دو روش چاپ افست و دیجیتال چاپ می شود. عوامل مختلفی در گزینش روش چاپ تراکت دخالت دارند مانند زمان مورد نیاز برای چاپ و  تعداد تیراژ چاپ.
ما در این پست قصد داریم به بررسی نکات مهم در رابطه با چاپ تراکت به روش دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش چاپ دیجیتال تراکت چگونه انجام می گیرد؟

در چاپ تراکت به روش دیجیتال نیازی به صفحات چاپی به منظور اعمال طرح بر روی سطح نیست و با توجه به اینکه در این روش چاپ با استفاده از چهار رنگ، لایه نازکی از طرح را بر روی سطح مورد نظر قرار می دهند مواد شیمیایی و یا کاغذ زائد کمتری وجود خواهد داشت. از آنجایی که چاپ دیجیتال به صورت خودکار و با کلیک کردن بر روی چند گزینه امکان پذیر است در میزان استفاده از انرژی و نیروی انسانی صرفه جویی قابل توجهی ایجاد خواهد شد.  وقتی شما بر روی گزینه چاپ کلیک می کنید گزینه هایی را بر روی صفحه نمایش می بینید که از شما می پرسد آیا می خواهید تراکت به صورت دو رو چاپ شود و یا یک رو؟ ترجیح می دهید از چه کاغذی برای چاپ تراکت استفاده نمایید؟ به این ترتیب رایانه اطلاعات را به چاپگر دیجیتال ارسال می کند ( دقت داشته باشید درایور مخصوص به چاپگر حتما باید در رایانه نصب باشد). درایور چاپگر این اطلاعات را بازخوانی کرده و با بهترین کیفیت چاپ می کند. در حقیقت کیفیت بالای چاپ وجه تمایز چاپ تراکت به روش دیجیتال در مقایسه با روش افست می باشد.

برای ثبت سفارش کارت ویزیت کلیک کنید!

چاپ دیجیتال تراکت در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • به منظور چاپ اعلامیه ها و یا اطلاعیه های مختلف می توانید از چاپ دیجیتال تراکت بهره ببرید

  • در صورتی که قصد داشته باشید در مورد قیمت محصول و یا خدمات خود اطلاع رسانی نمایید انتخاب چاپ دیجیتال تراکت گزینه بسیار عالی خواهد بود

  • اگر برای تبلیغات و بازاریابی خود عجله دارید و می خواهید بدون فوت وقت اقدام به چاپ تراکت نمایید روش دیجیتال چاپ تراکت برای شما توصیه می شود

  • چنانچه برنامه خاصی در نظر گرفته اید مانند جشنواره فروش و می خواهید هر چه سریعتر آن را به اطلاع مشتریان برسانید حتما از چاپ تراکت  دیجیتال استفاده کنید.

چاپ دیجیتال تراکت ارزان

اگر قصد دارید ابزار تبلیغاتی خود را به روش دیجیتال به چاپ برسانید بهتر است در اسرع وقت این کار را انجام دهید به این ترتیب مرکز چاپ وقت کافی برای چاپ تراکت به روش دیجیتال را خواهد داشت. به عبارت دیگر اگر شما زمان بیشتری را در اختیار موسسه قرار دهید تا سفارش شما را چاپ کند هزینه چاپ نیز ارزان تر محاسبه خواهد شد.

سفارش چاپ دیجیتال تراکت

روش سفارش چاپ تراکت هم به صورت حضوری و هم به شکل آنلاین میسر است. در روش حضوری، مشتری به مرکز چاپ مراجعه می کند و پس از موافقت در مورد هزینه چاپ، سفارش خود را تحویل خواهد داد و در زمان مقرر نیز آن مجدد به موسسه مراجعه خواهد کرد و سفارش خود را تحویل خواهد گرفت. اما به منظور ارائه خدمات سریع تر و جلوگیری از اتلاف وقت و صرف هزینه های جانبی، اکثر مراکز چاپ امکان ثبت سفارش آنلاین تراکت دیجیتال را فراهم آورده اند. بدین منظور می توانید به سادگی هر چه تمام در گوگل، سایت اختصاصی مراکز چاپ دیجیتال تراکت را سرچ کرده و با مراجعه به سایت مورد نظر سفارشش خود را ثبت نمایید. وب سایت ها قسمتی را به ثبتنام اختصاص داده اند. شما می توانید با وارد کردن مشخصات خود در فرم های مربوطه و افزدون سفارش به سبد خرید، فرایند ثبت سفارش خود را نهایی کنید. پس از اتمام روند ثبت سفارش آنلاین چاپ تراکت دیجیتال، موسسه با شما تماس خواهد گرفت و هماهنگی لازم را به عمل خواهد آورد.

نکات مهم در زمان چاپ دیجیتال تراکت

  • در زمان چاپ تراکت به روش  دیجیتال معمولا به دلیل دوربری، سایز تراکت حدود 5 تا 10 میلی متر کوچکتر خواهد شد به همین دلیل بهتر است در زمان طراحی آن، حاشیه ای سفید رنگ در نظر بگیرید تا در زمان برش، سایز اصلی آن تغییر نکند.

  • بهتر است سیسنم رنگی فایل مورد نظر به صورت CMYK  در نظر گرفته شود.

  • رزولوشن طراحی مورد نظر نباید کمتر از 300پیکسل در اینچ باشد.
  • به دلیل جلوگیری از ناخوانی بهتر است از فونت های کوچکتر از 6 فونت استفاده نکید.
  • به منظور مشاهده پیش نمایش و آگاهی از نسبت های در نظر گرفته شده برای تراکت بهتر است در ابتدا یک نسخه سیاه . سفید از تراکت را چاپ نموده و در صورت تایید با استفاده از روش دیجیتال اقدام به چاپ نمودن تراکت به تعداد مورد نظر نمایید.

    قیمت پرینت سیاه سفید
    قیمت پرینت رنگی