چاپ ارزان در کرمان

چاپخانه های آنلاین چگونه عمل می کنند؟

مقدمه
یافتن راهکار کاربردی جهت دستیابی به چاپ ارزان کتاب، مقاله، چاپ عکس و یا چاپ ابزار های تبلیغاتی مانند تراکت، کارت ویزیت و غیره همیشه یک موضوع چالش برانگیز در بین مخاطبین این حوزه بوده است. صنعت چاپ و نشر در همه شهرها و استان های کشور، مشتریان خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم موضوع چاپ ارزان در کرمان را به چالش بکشیم. با ما همراه باشید.

چاپ کتاب ارزان در کرمان

اگر دانشجو هستید و قصد دارید در مقطع تحصیلی دکتری پذیرش بگیرید یک راهکار بسیار مفید و سریع چاپ کتاب است. قشر دانشجو در استان کرمان می توانند با استفاده از خدمات چاپ آنلاین توسط چاپخانه هایی که در فضای اینترنت ارائه خدمات می کنند، سریعا اقدام به چاپ کتاب نمایند و در مصاحبه دکتری برگ برنده ای در اختیار داشته باشند.

مراحل چاپ کتاب در چاپخانه های آنلاین کرمان

به طور کلی فرآیند چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه یا کتاب ترجمه شده با یک سلسله مراتب اجرایی و قانونی همراه است.

مراحل اجرایی چاپ کتاب

نگارش اولیه

دانشجو تحت نظارت استاد راهنما، بخش های مهم  پایان نامه را به شکل یک کتاب تالیف می کند. بحث نگارش کتاب مقوله ای نسبتا متفاوت با  نوشتن پایان نامه است و مستلزم رعایت یک سری نکات ریز است. به طور مثال:

عنوان کتاب دقیقا نباید مشابه عنوان پایان نامه باشد.

تمام عبارت هایی  که به واژه پایان نامه ختم می شوند باید با کلمه کتاب جایگزین شوند.

سرفصل ها و عناوین فرعی باید تغییر یابند.

در قمست فهرست منابع کتاب، رفرنس پایان نامه خود را نیز درج کنید.

در بخش پیش گفتار کتاب به این موضوع حاره داشته باشید که کتاب حاضر از متن پایان نامه استخراج شده است.

ویراستاری

اگر نویسنده در این زمینه تبحر داشته باشد، خود به ویراستاری کتاب می پردازد وگرنه فایل اولیه کتاب را به صورت تایپ شده به چاپخانه آنلاین طرف قرار داد تحویل می دهد. کارشناسان بخش مربوطه ویراستاری کتاب را به دقت انجام می دهند. این مرحله در روند چاپ کتاب بسیار حائز اهمیت است، زیرا در در صورت عدم توجه به آن ممکن است خطا های تایپی یا غلط های املایی در نسخه نهایی کتاب چاپ شوند.

صفحه آرایی

طراحی جلد و بخش های داخلی کتاب در مرحله صفحه آرایی انجام می گیرد. معمولا کتاب های مستخرج از پایان نامه مصور نیستند و احتیاج به تصاویر حرفه ای ندارند. این امر به ویژه در کاهش هزینه های چاپ کتاب تاثیر زیادی دارد.

مراحل قانونی چاپ کتاب

پس از پایان پذیرفتن مراحل ابتدایی نوبت به وارد شدن به بخش دوم فرآیند چاپ کتاب می رسد. در این بخش باید مجوز های لازم جهت چاپ کتاب اخذ گردد. ناشران به دلیل اینکه سال ها با اداره های مربوطه در رفت و آمد هستند نسبت به مراحل دریافت مجوز چاپ کتاب آشنایی بیشتری دارند و می توانند در زمان کوتاه تری کتاب چاپ شده را روانه بازار فروش نمایند.

دریافت شابک

شابک کد استاندارد بین المللی کتاب است که به طور اختصاصی برای هر کتاب به طور جداگانه صادر می شود. این شماره در نوبت های بعدی چاپ همچنان ثابت باقی می ماند.

اخذ فیپا

فیپا به فهرست نویسی صفحه اول کتاب اطلاق می شود که اطلاعات شناسنامه ای کتاب مانند نام نویسنده یا نویسندگان، محل چاپ، سال چاپ را شامل می شود. جهت دریافت فیپا، فایل اولیه کتاب به همراه سی دی و شماره شابک به خانه کتاب ایران ارسال می شود.

مجوز ارشاد

سومین مجوز لازم برای چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه، دریافت مجوز ارشاد است. سه نسخه از کتاب چاپ شده که دارای شماره شابک و فیپا است به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می شود. محتوای کتاب از لحاظ متن و تصویر مورد بررسی قرار می گیرد. چنانچه مغایرتی با ارزش های کشور نداشته باشد، مجوز لازم صادر خواهد شد. زمان لازم برای صدور مجوز ارشاد در مورد کتاب های درسی معمولا 2 هفته تا یک ماه است. اما برای کتاب های داستان، رمان  ممکن چندین ماه زمان نیاز داشته باشد.

نتیجه گیری
خدمات چاپ آنلاین در کرمان به چند موضوع محدود ختم نمی شود. چاپ عکس روی شاسی، کاتالوگ، برشور، کارت ویزیت، تراکت و هر آنچه که در مراکز چاپ فیزیکی انجام می شود توسط چاپخانه های آنلاین نیز انجام می گیرند. توجه داشته باشید که پرینت ارزان مهمترین شاخصه سرویس خدمات چاپخانه های آنلاین است وگرنه تفاوتی با موسسه های چاپ فیزیکی نخواهند داشت.