چاپ ارزان در لرستان

خدمتی نوین در لرستان/ چاپ ارزان کتاب

مقدمه
در هر نقطه از کشور، مراکز چاپ متعددی وجود دارد. چاپخانه ها بسته به توان تولید و سرمایه گذاری های اولیه در جهت خرید مواد رنگی و کاغذ، هزینه های مربوط به خرابی و استهلاکی ماشین آلات چاپ و دستمزد های پرداختی برای نیروی انسانی، قیمت های متفاوتی برای چاپ در نظر می گیرند اگر چه اتاق اصناف، تعرفه ثابتی را معمولا برای یک سال کاری مراکز چاپ و نشر تعریف می نمایند.

چاپ کتاب ارزان در لرستان

تالیف کتاب و چاپ آن در جهت تقویت رزومه علمی دانشجویان و ارتقای جایگاه اعضای هیئت علمی تاثیر بسزایی دارد. اگر چه در روش های سنتی چاپ و نشر کتاب، نویسنده مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای چاپ کتاب و عرضه آن به بازار فروش می گردید اما امروزه با روی کار آمدن چاپخانه های آنلاین و مراکز چاپ فعال در فضای مجازی، این روند با هزینه کمتری انجام می گیرد و به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سفارش چاپ کتاب ارزان

قبل از تحویل سفارش حتما درباره سابقه و اعتبار ناشر تحقیق و بررسی نمایید. اینکه شما به واسطه کدام انتشاراتی کتاب خود را چاپ و روانه بازار می سازید تاثیر زیادی در میزان اعتبار و فروش کتاب دارد. در نتیجه این امر از چاپخانه هایی تقاضای همکاری داشته باشید که سابقه ای طولانی در جهت چاپ کتاب دارند و  با روند اداری چاپ آشنا تر می باشند.

مراحل اداری چاپ کتاب

دریافت شابک

شابک ها شماره های بین المللی هستند که به طور مجزا و کاملا اختصاصی برای هر عنوان کتاب صادر می گردد و در نوبت های بعدی چاپ نیز همچنان ثابت باقی می مانند. این کد های اختصاصی از 10 تا 13 رقم تشکیل می شوند و جهت شناسایی کتاب به کار میروند.

اخذ فیپا

فیپا شامل اطلاعات هویتی کتاب همچون نام نویسنده یا نویسندگان، سال چاپ و محل چاپ است که به طور فهرست بندی شده تنظیم می گردد و به صفحه اول کتاب اضافه می شود. جهت دریافت فیپا، ناشر نسخه اصلی کتاب به همراه سی دی و شماره شابک را به خانه کتاب ایران تحویل می دهد. پس از تکمیل نمودن فرم مربوطه طی 10 الی 14 روز کاری پس ا ثبت درخواست، فیپا صادر می شود.

مجوز ارشاد

یکی از مراحل مهم و تقریبا سخت در فرآیند چاپ کتاب مربوط به دریافت مجوز ار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. تمامی کتاب ها صرف نظر از محتوای درسی یا غیر درسی باید این مجوز را دریافت نمایند. کارشناسان اداره ارشاد محتوای متن و طراحی کتاب را از جهت طرح گرافیستی جلد و صفحات داخلی کتاب مورد بررسی قرار می دهند و در صورتی که کوچکترین مغایرتی در متن و تصاویر کتاب با ارزش های عقیدتی، سیاسی و اجتماعی کشور مشاهده نمایند از صدور مجوز لازم خودداری می کنند. به این ترتیب کتاب اجازه چاپ نخواهد داشت و در صورت مشاهده نسخه های چاپی در بازار فروش یا کتاب خانه ها، جمع آوری می گردند.

هزینه چاپ کتاب در لرستان

عوامل متعددی در تعیین هزینه چاپ و برآورد آنی قیمت تاثیر گذار هستند از جمله:

تعداد صفحات

بسته به اینکه کتاب دارای چند صفحه است میزان کاغذ مصرف و زینک مشخص می شود. هر چقدر مواد اولیه برای چاپ کتاب بیشتر باشد به همان نسبت قیمت چاپ نیز افزایش خواهد یافت. به طور مثال یک کتاب 1000 صفحه ای چندین برابر یک کتاب 200صفحه ای هزینه بردار خواهد بود.

قطع کتاب

سایز و اندازه کتاب نیز تاثیر مستقیمی بر هزینه چاپ آن دارد. قطع رحلی، قطع خشتی، قطع رقعی و قطع وزیری متداول ترین ابعاد چاپ در مراکز چاپ و تکثیر به شمار می روند. ابعاد کوچک کتاب در مقایسه با سایز های بزرگ هزینه کمتری ایجاد می نمایند.

جنس کاغذ

کاغذ ها انواع متفاوتی دارند و در نمونه های بسیار متنوع تولید می شوند. جنس کاغذ بر اساس میزان گرماژ آن تولید می شود و از مقاومت های متفاوتی برخودار هستند. کاغذ تحریر ، کتان، گلاسه، کرافت، کاهی انواع رایج کاغذ های موجود در بازار هستند.

نوع صحافی

عامل تاثیر گذار  دیگری که مستقیما بر قیمت چاپ کتاب اثر می گذارد، نوع صحافی است. صحافی چسب سرد، چسب گرم، دوخت اتوماتیک، جلد سخت و غیره نمونه های بسیار پر کاربرد در صحافی کتاب محسوب می شوند.