چاپ ارزان در فرمانیه

چگونه می توان به کمترین قیمت ممکن برای چاپ کتاب اقدام کرد؟

مقدمه
برای کاهش هزینه های پروژه کتاب، سعی کنید عناصر طراحی را انتخاب کنید که تولید آنها بسیار مقرون به صرفه است. در این مقاله میخواهیم عملیات چاپ ارزان در فرمانیه را مورد بررسی قرار داده و به این مهم بپردازیم که چگونه می توان به کمترین قیمت ممکن برای چاپ کتاب اقدام کرد؟

ویژگی های یک کتاب تعیین کننده قیمت چاپ

اگر پروژه چاپ کتاب یا پرینت جزوه درسی دارید، به احتمال زیاد به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید. به منظور دستیابی به پایین ترین قیمت ممکن، واقعاً کمک می کند که بدانیم ویژگی های یک کتاب چگونه بر هزینه چاپ آن تأثیر می گذارد.

چند دستورالعمل ساده اما کاربردی برای صرفه جویی در هزینه چاپ ارزان در فرمانیه

کتاب خود را در اندازه استاندارد طراحی کنید

همه چاپگرهای کتاب دارای اندازه صفحه خاصی هستند که به عنوان اندازه استاندارد ارائه می دهند. این اندازه های استاندارد با:

 الف) نوع تجهیزات تولیدی مورد استفاده چاپگر

 ب) متداول ترین و در دسترس ترین اندازه کاغذ تعیین می شود.

طراحی اندازه صفحه شما مطابق با یکی از اندازه های استاندارد صفحه چاپگر شما باعث کاهش ضایعات و بهینه سازی تولید کتاب شما می شود ، بنابراین هزینه را تا حد ممکن پایین نگه می دارد. هنگامی که کتاب خود را مطابق با اندازه های معمول طراحی می کنید، یا احتمالاً اندازه استاندارد دیگری که توسط چاپگر شما ارائه می شود، هزینه چاپ شما به احتمال زیاد کمترین خواهد بود.

از جوهر سیاه برای چاپ استفاده  نمایید.

اکثریت قریب به اتفاق ، چاپ با جوهر سیاه بسیار مقرون به صرفه تر از چاپ رنگی است. به همین دلیل است که بسیاری از کتاب ها استفاده از رنگ را به جلد بیرونی محدود کرده و تمام صفحات داخلی را با جوهر سیاه چاپ می کنند. اساساً اگر کتاب بیشتر حاوی متن باشد ، صفحات آن باید با جوهر سیاه چاپ شود تا در هزینه شما صرفه جویی شود.

البته هنوز هم رنگ برای هر کتابی که ماهیت تبلیغاتی دارد مانند کاتالوگ محصولات توصیه می شود. رنگ کامل نیز برای انواعی از کتاب ها کاربرد دارد که نیاز به جذابیت ظاهری دارند همچون کتاب های داستان برای کودکان یا کتاب آشپزی. اما اگر چاپ رنگی صفحات هیچ فایده ای نداشته باشد، چاپ سیاه و سفید به صرفه ترین راه است.

یک کاغذ سبک تر انتخاب کنید

هنگام در نظر گرفتن نوع خاصی از کاغذ برای یک پروژه چاپی، یک نسخه سبک تر از همان نوع کاغذ به طور کلی هزینه کمتری نسبت به نوع سنگین تر آن دارد. وقتی صحبت از چاپ کتاب به میان می آید، این پس اندازها بیشتر می شود زیرا هر کتاب دارای چندین صفحه است. به طور مثال اگر صفحات خود را به صورت رنگی چاپ می کنید ، باید تفاوت هزینه را بین 80 متن براق و 100 متن براق وزن کنید. همچنین ، یک انبار کاغذ سبک تر می تواند در هزینه های حمل و نقل و توزیع صرفه جویی کند . مخصوصاً اگر کتاب شما دارای صفحات زیادی باشد.

روش اتصال صحافی منگنه(زین) را در نظر بگیرید

دوخت زین مقرون به صرفه ترین روش برای چسباندن کتاب است. این روش رایج از ورق های چاپی استفاده می کند که تا شده و داخل یکدیگر قرار می گیرند و سپس با استفاده از منگنه های سیم از طریق خط تاشو منگنه می شوند. منگنه از خارج از چین چین خورده عبور کرده و بین مرکزترین صفحات چسبیده است.

دوخت زین برای اتصال انواع اسناد چند صفحه ای از جمله کاتالوگ ، کتابچه راهنما ، فهرست ها ، برنامه ها ، کتابهای مصور، کتاب های رنگ آمیزی ،مجلات ، تقویم های دیواری و غیره استفاده می شود. روش اتصال زین با بخیه زمانی بهترین کار را می کند که تعداد صفحات نسبتاً کم باشد. کتابهایی با تعداد صفحات بیشتر اغلب با روش اتصال کامل ایجاد می شوند. صحافی کامل کمی بیشتر از دوخت زین هزینه دارد اما همچنان انتخابی ارزان قیمت محسوب می شود.

در صورت امکان ، سعی کنید کتاب های بیشتری را همزمان سفارش دهید.

برای چاپ کوتاه مدت، مانند 200 یا 300 کتاب، چاپ دیجیتال هزینه کمتری نسبت به چاپ افست ارائه می دهد. این امر به این دلیل است که چاپخانه دیجیتال دارای حداقل هزینه های راه اندازی مربوط به دوره تولید است. با این حال ، با افزایش تعداد سفارش ، به عنوان مثال 500 یا 1000 کتاب، چاپ افست به عنوان روش تولید مقرون به صرفه تر می شود. اگرچه هزینه راه اندازی چاپ افست بیشتر است، اما سفارش بیشتر اجازه می دهد این هزینه در کتاب های بیشتری توزیع شود. و هنگامی که یک پرس افست کار می کند، هزینه واقعی اعمال جوهر روی کاغذ به طور قابل توجهی کمتر از یک دستگاه دیجیتال است.

از ناشر خود پیشنهاداتی بخواهید!

اگر هزینه در پروژه کتاب شما مسئله مهمی است، در مراحل اولیه ایجاد با ناشر خود مشورت کنید تا درباره برنامه ها و مشخصات خود صحبت کنید. چند دقیقه ای که در ابتدا با چاپگر خود صرف می کنید می تواند در پایان به صرفه جویی زیادی منجر شود.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
چاپ روم خوشحال است که به سوالات شما پاسخ دهد و راه های صرفه جویی در هزینه چاپ کتاب را مورد بحث قرار دهد. با ما تماس بگیرید. مشتاقانه منتظر کمک به پروژه کتاب بعدی شما هستیم!