چاپ ارزان در صادقیه

چاپ ارزان در صادقیه | تخفیف ویژه و کیفیت عالی | چاپ روم

مقدمه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به کتاب خوانی علاقه زیاد دارند و بیشتر اوقات فراغت خود را به خرید کتاب های دسته اول بازار اختصاص می دهند مشاهده نموده اید که برخی کتاب ها به صورت رنگی هستند. چاپ کتاب رنگی موضوع امروز مقاله ما در سایت چاپ روم است. در این پست به شما خواهیم گفت که چاپ کتاب رنگی چیست و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید تا از تازه های دنیای چاپ مطلع شوید.

چاپ رنگی کتاب به چه معنی است؟

منظور از رنگی بودن کتاب آن است که علاوه بر جلد این کتاب ها، صفحات داخلی کتاب نیز به صورت رنگی چاپ می شود. به طور کلی کتاب ها به دو صورت سیاه و سفید یا رنگی دیده می شوند و خارج این دسته بندی نمی توان حالت دیگری برای آنها در نظر گرفت. پس از پایان پذیرفتن مراحل اولیه تالیف و نگارش، فایل تایپ شده کتاب به چاپخانه تحویل داده می شود و ناشر با هم فکری نویسنده درباره چاپ رنگی کتاب تصمیم گیری می کنند.

روش  چاپ رنگی کتاب

انتشاراتی ها جهت چاپ رنگی کتاب از روش های چاپ افست و دیجیتال بهره می گیرند. در این بین چاپ به روش دیجیتال از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و در نزد مخاطب جایگاه ارزشمند تری دارد. انتخاب روش چاپ کتاب رنگی یا سیاه و سفید بستگی زیادی به میزان بودجه در نظر گرفته شده دارد. به طور مثال چاپ افست برای مواردی کاربرد دارد که نویسنده می خواهد اثر خود را با تیراژ بالا چاپ کند. در این صورت هزینه های چاپ کاهش چشمگیری خواهد یافت و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود. در مقابل چاپ به روش دیجیتال برای سفارش هایی مناسب است که در تعداد کم به چاپ می رسند.

هزینه چاپ کتاب رنگی در صادقیه

انتشاراتی های متعددی در نقاط مختلف شهر تهران قرار گرفته اند که خدمات چاپی را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند. گاها تعرفه های سنگین در قبال کیفیت پایین چاپ واقعاً غیر منصفانه است. چاپ روم با سال ها تجربه درخشان در زمینه چاپ و نشر کتاب و پرینت رنگی یا سیاه و سفید بهترین کیفیت را با قیمت استثنایی به مشتریان تقدیم می کند.

چاپ کتاب سیاه و سفید ریسک خسارت مالی را کاهش می دهد.

چنانچه نویسنده برای اولین بار است که اقدام به تالیف و چاپ کتاب نموده و اثر وی حتی نام خود مولف برای مخاطب شناخته شده نیست؛ ریسک چاپ کتاب رنگی بالا خواهد بود. چاپ رنگی با هزینه زیادی انجام می گیرد و اگر نویسنده با استقبال کافی از طرف خوانندگان رو به رو نشود دچار ضرر مالی خواهد شد. توصیه می کنیم نویسندگان نوپا ابتدا آثار خود را با تیراژ کم و به صورت چاپ سیاه و سفید روانه بازار سازند. در صورتی که کتاب مورد نظر جایگاه مناسب خود را در نزد مخاطبین به دست آورد و میزان گرایش برای خرید آثار نویسنده افزایش یافت در نوبت های بعد اقدام به چاپ کتاب رنگی نماید.

عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه های چاپ کتاب

جنس کاغذ

کاغذ های چاپ از استحکام متفاوتی برخوردار هستند. برخی از آنها به دلیل دارا بودن گرماژ بالا مقاومت  زیادی داشته و به راحتی پاره نمی شوند. گرماژ یا وزن کاغذ بر کیفیت چاپ اثر می گذارد.

قطع کتاب

هر چقدر ابعاد کتاب بیشتر باشد به همان نسبت هزینه چاپ نیز افزایش خواهد یافت. قطع رحلی، وزیری، رقعی و خشتی نمونه های متداول ابعاد کتاب در بازار هستند.

تعداد تیراژ

تعداد نسخه های چاپ نیز عامل دیگری است که در تعیین هزینه های چاپ لحاظ می گردد. تیراژ بالا نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهد داشت.

چاپ یک رو یا دو رو

هزینه چاپ بر روی هر دو طرف کاغذ به دلیل کاهش مصرف کاغذ حداقل نصف هزینه چاپ یک رو را شامل می شود.

نتیجه گیری
متقاضیان چاپ کتاب در صادقیه می توانند با مراجعه به وب سایت اختصاصی چاپ روم، سفارش خود را ثبت نمایند. هزینه چاپ محصولات مختلف در انتشارات چاپ روم با قیمت مقرون به صرفه محاسبه می گردد به نحوی که مخاطب کاملا متوجه تفاوت قیمت چاپ در این انتشاراتی آنلاین با سایر چاپ خانه ها خواهد شد.