چاپ ارزان در خرمشهر

چاپ با تعرفه باور نکردنی!!!

مقدمه
بدون شک صنعت چاپ یکی از ضرورت های جامعه انسانی به شمار می آید. بیشتر افراد جامعه از قشر دانش آموز و دانشجو گرفته تا شاغلین ارگان های دولتی و سازمان های مختلف، همگی به نوعی نیازمند استفاده از خدمات چاپ هستند. مبحث ضرورت چاپ فقط یک شهر و یا منطقه از کشور محدود نمی شود بلکه افراد در سراسر ایران متقاضی چاپ به ویژه چاپ ارزان هستند. در این مطلب می خواهیم چاپ ارزان در خرمشهر را مورد بحث قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چاپ ارزان چیست؟

به عملیات چاپ غیر حضوری که تمامی مراحل چاپ در فضای مجازی و نیاز به مراجعه فیزیکی به چاپخانه انجام می گیرد؛ چاپ آنلاین گفته می شود. فرآیند چاپ آنلاین در مقایسه با چاپخانه های فیزیکی تفاوت های عمده ای دارد که از جمله آنها می توان به تعرفه چاپ اشاره کرد. موسسه های  چاپ فعال در بستر مجازی به جهت استفاده از دستگاه های پیشرفته و مجهز، بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و مجرب، خرید مستقیم مواد اولیه به خصوص کاغذ از تولید ها توانسته اند هزینه های چاپ را تا حد زیادی کاهش دهند. به این ترتیب مشتری برای پرداخت هزینه های چاپ متحمل سرمایه گذاری زیاد نمی شود. در چاپ آنلاین تمامی خدمات با حداقل قیمت ارائه می شود.

آیا چاپ ارزان در خرمشهر به معنی کیفیت پایین چاپ است؟

برخی تصور می کنند چاپ ارزان به معنی سطح کیفیت پایین چاپ است اما به واقع چنین چیزی حقیقت ندارد. همانطور که گفته شد؛ چاپخانه های آنلاین سیاست های هوشمندانه ای را در راستای ارائه خدمات خود به کار گرفته اند. در نتیجه چاپ با قیمت مقرون به صرفه ای ارائه می گردد. این در حالی است که روش های سنتی چاپ با استفاده از دستگاه های چاپ دستی انجام می گیرد و مدت زمان زیادی برای آماده سازی فایل فیزیکی مورد نیاز است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پرینت رنگی

چاپ یک رو یا دو رو

چنانچه مشتری خواستار چاپ رنگی بر یک طرف کاغذ باشد، هزینه چاپ بیشتر از زمانی خواهد بود که چاپ بر یک سمت کاغذ انجام گیرد. به طور مثال اگر متقاضی چاپ، قصد پرینت رنگی یک رو از 1000نسخه محصول را داشته باشد، هزینه چاپ نسبت به وقتی که به چاپ دو رو بسیار متفاوت خواهد بود.

جنس کاغذ

کاغذ ها در انواع متفاوتی تولید و عرضه می شوند. گرماژ کاغذ شاخصه اصلی تفاوت بین آنهاست. به طور مثال کاغذ با گرماژ 85 گرم از ضخامت و مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ دارای وزن 65 گرم برخوردار است. اگر گرماژ یا وزن کاغذ پایین باشد، مقاومت کاغذ چندان زیاد نخواهد بود و در نتیجه زود پاره می شود. متداول ترین انواع کاغذ های موجود در بازار به شرح زیر است:

کاغذ سپید یا تحریر

کاغذ کرافت

کاغذ کاهی

تونر رنگی

چاپ رنگی در دو یا چهار رنگ صورت می پذیرد. هر چقدر میزان رنگ استفاده شده در طراحی بیشتر باشد، قیمت چاپ به دلیل نرخ بالای خرید تونر رنگی برای انتشاراتی های آنلاین، بیشتر محاسبه می گردد.

ماشین آلات چاپ

به طور کلی عملیات چاپ کتاب، تراکت، بروشور، کاتالوگ، بنر های تبلیغاتی و سایر محصولات چاپی با استفاده از دستگاه های چاپ افست و دیجیتال انجام می گیرد. اگر چه چپ دیجیتال از سطح کیفیت عالی برخوردار است اما برای تیراژ های بالا مقرون به صرفه نیست زیرا قیمت چاپ دیجیتال گران است. چاپ افست روش دیگر چاپ است که کیفیت قابل قبولی دارد و برای چاپ با تیراژ زیاد کاربرد دارد.

تعداد نسخه های چاپ

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت پرینت رنگی، تعداد نسخه های چاپ است. هر چقدر تعداد تیراژ چاپ بالاتر رود هزینه چاپ نیز افزایش می یابد. معمولا چاپخانه های آنلاین برای سفارش های زیاد تخفیف ویژه ای قائل هستند.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

  نتیجه گیری
در مقایسه با روش های سنتی محاسبه تعیین قیمت چاپ که به شکل دستی و یا  توسط ماشین حساب انجام می گرفت، چاپخانه های آنلاین قیمت چاپ را به شکل آنی و لحظه ای برآورد کرده و به مشتری اعلام می کنند. این امکان برای مشتریان فراهم است تا با مقایسه تعرفه چاپخانه ها، سفارش خود را به یک انتشاراتی مقرون به صرفه تحویل دهند.