چاپ آنلاین

مزایا و معایب چاپ رنگی نقطه ای و چاپ CMYK

مقدمه
اگر تجربه قبلی در زمینه چاپ آنلاین ندارید، ما به شما این اطمینان را می­هیم که ظاهر چاپ ها دقیقاً همانطور که می خواهید ساده و شهودی است. جهت سهولت روند چاپ آنلاین برای شما، این راهنمای جامع و کامل را تهیه کرده ایم. هدف این راهنما این است که به شما کمک کند همه چیزهایی را که نیاز دارید تا مطمئن شوید چاپ شما دقیقاً همان چیزی است که می خواهید، از نظر رنگ ، کاغذ و همه جنبه های مختلف که برای نسخه با کیفیت و زنده "روی کاغذ" ضروری هستند ، کشف کنید. امیدواریم از خواندن این راهنما لذت ببرید و آن را واضح ، آموزنده و بیشتر از همه مفید بدانید.

چاپ آنلاین چیست؟

چاپ آنلاین یک سرویس بسیار راحت است که به هرکسی که نیاز دارد کارت ویزیت، بروشور سفارشی ، پوسترهای شخصی چاپ انواع متعدد کتاب و هر نوع چاپ دیگری را به سرعت و به طور موثر انجام دهد، راه حل کم هزینه ای ارائه می دهد. شما به سادگی فایل های خود را از طریق اینترنت بارگذاری می کنید، کاغذ ، رنگ و طرح خود را انتخاب کرده و مواد چاپی خود را درب منزل تحویل می گیرید.

برخورد با رنگ ها

رنگهای فرآیند (CMYK)

CMYK مخفف Cyan ، Magenta ، Yellow و Black است. اینها رنگ های اصلی مورد استفاده در چاپ چهار رنگ هستند. آنها برای تولید طیف گسترده ای از رنگ های نهایی ترکیب شده اند ، و باور کنید یا نه ، این چهار رنگ می توانند تصاویر و طرح های با کیفیت بالا، رنگارنگ؛ به عنوان مثال یک عکس زنده را به طور دقیق نشان دهند.

نحوه عملکرد این ترکیب بسیار شبیه به نحوه ایجاد تصویر در صفحه رایانه شما است: هر رنگ با مخلوط کردن مقادیر مشخصی از رنگهای اصلی شکل می گیرد. تفاوت اصلی این است که ، برای مانیتور کامپیوتر شما ، رنگهای اصلی RGB (قرمز-سبز-آبی) به جای CMYK است.

ترکیب رنگ با کیفیت مطلوب

به منظور دستیابی موثر به نتایج مطلوب چاپ، قبل از چاپ باید هر تصویر روی صفحه از سیستم رنگی RGB به سیستم رنگی CMYK تبدیل شود. این اطمینان حاصل می کند که ترکیب رنگ به بهترین شکل ممکن انجام می شود، زیرا ترکیب جوهر توسط نرم افزار گرافیکی شما محاسبه می شود نه چاپگر. RGB دقت کمتری نسبت به CMYK دارد و کارهای روزمره سنگین لازم برای پردازش و ایجاد تبدیلهای دقیق را انجام نمی دهد.

رنگ های نقطه ای

گاهی اوقات شما نیاز به یک رنگ خاص در چاپ خود دارید. این امر به ویژه هنگامی صادق است که شما نیاز به بازتولید دقیق لوگوی تجاری یا تصویر یا طرح نماینده ای دارید که باید با سایر طرح های چاپ شده مطابقت داشته باشد.

انتخاب یک رنگ خاص کاری است که نمی توان آن را "به چشم" سپرد زیرا گاهی اوقات یک رنگ در صفحه های مختلف یا در شرایط نوری مختلف، متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این، رنگ های روی صفحه از مقادیر RGB ساخته شده اند نه CMYK. به همین دلیل، یک سیستم تطبیق لازم است تا اطمینان حاصل شود که چاپگر دقیقاً همان رنگی را که طراح می خواهد تولید کند. سیستم شناخته شده و مورد استفاده ، سیستم Pantone Matching System یا PMS است. کتابخانه رنگ Pantone یک میز بزرگ شامل هزاران رنگ است که هر کدام دارای نام خاصی هستند.

تفاوت های موجود در چاپ رنگی نقطه ای و چاپ CMYK

به طور کلی هر دو چاپ رنگی نقطه ای و چاپ CMYK مزایا و معایب خاص خود را دارند. CMYK یک راه حل کم هزینه برای دستیابی به طیف وسیعی از رنگ ها است اگرچه بسیاری از این رنگ ها تقریباً تقریبی هستند. در مقابل رنگ های نقطه ای به شما این امکان را می دهند که دقیقاً با یک رنگ خاص مطابقت داشته باشید. با این حال، جوهر اضافی هزینه اضافی است و ممکن است برای بروشورها یا سایر چاپ هایی که باید با هزینه کم تولید شوند مناسب نباشد.

استفاده از تک رنگ سیاه

اگر نگاهی دقیق به تصویر مجله، کتاب یا روزنامه بیندازید، می بینید که از نقاط کوچک ریز با رنگ های مختلف ساخته شده است. آنقدر به هم نزدیک شده اند که احساس کم و بیش قدرت رنگ را ایجاد می کنند. این در تصاویر مقیاس خاکستری مانند روزنامه ها که در آنها تنها جوهر سیاه استفاده می شود، در چندین رنگ خاکستری قابل مشاهده است.

Duotones ، Duographs ، Tritones و Quadtones

Duotones تصاویری نیم تنه هستند که با دو رنگ ساخته شده اند. به طور معمول ، یکی از رنگ ها مشکی است. با تغییر شدت رنگ ها، تصویر دوتایی می تواند بسیار بهتر از یک تصویر خاکستری ساده باشد. به طور مشابه، Tritones و Quadtones به ترتیب نمای سه گانه ای هستند که به ترتیب از سه و چهار رنگ استفاده می کنند.

قاعده کلی (و واضح)درباره انتخاب رنگ ها

 هرچه رنگ های بیشتر در قسمت نیمه رنگ تصویر چاپی واقع بینانه تر باشد، هزینه چاپ گران تر نیز خواهد بود. اگر هزینه یک اولویت مطلق است، می توانید از یک Duograph (معروف به "duotone جعلی") استفاده کنید. Duograph در واقع یک نیم تنه تک رنگ است که بر روی یک پس زمینه تک رنگ چاپ می شود، به گونه ای که یک دوتایی واقعی را شبیه سازی می کند. با این حال ، کیفیت تصویر بسیار پایین تر از کیفیت دوگانه است.

اگر در فکر استفاده از کوادتون هستید ، باید یک چاپ کامل CMYK را در نظر بگیرید ، زیرا از همان مقدار رنگ استفاده می کند (بنابراین هزینه ها بسیار شبیه به هم هستند) و تصاویر و طرح های دقیق تر و مشخص تری را امکان پذیر می کند.

قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی