چاپ آنلاین در گرگان

چاپ ارزان و با کیفیت در گرگان

مقدمه
توسعه کسب و کار های تجاری، زمینه گسترش فعالیت های اینترنتی را گسترش داده است. صنعت چاپ نیز به نوبه خود از فناوری های روز دنیا عقب نمانده و هم گام با عصر تکنولوژی در حال رشد است. با توجه به اهمیت و ضرورت چاپ آنلاین بر آن شدیم تا روند توسعه این فناوری را در شهر گرگان مورد بررسی قرار دهیم.

چاپ کتاب آنلاین در گرگان

روند چاپ کتاب یک فرآیند نسبتا ساده است به شرط آنکه عملیات چاپ و نشر کتب را به انتشاراتی های معتبر بسپارید. متاسفانه برخی مراکز چاپ که در بستر فضای مجازی فعالیت دارند دارای اعتبار قانونی نیستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد. از این جهت ممکن است در جریان دریافت مجوزهای چاپ مشکلی پیش بیایید و مجوز اعلام پخش توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نگردد. در صورت عدم دریافت مجوز پخش از طرف وزارت ارشاد، اگر نسخه هایی از کتاب در بازار فروش شهر گرگان یا سایر شهر های کشور مشاهده گردد، سریعا جمع آوری خواهد شد.

مراحل چاپ کتاب

ویراستاری

پس از آماده شدن فایل اولیه کتاب به صورت تایپ شده، ویراستاری کتاب توسط کارشناسان مجموعه انجام می گیرد. این مرحله بدین جهت حائز اهمیت است که اگر غلط های املایی و اشتباهات تایپی به درستی برطرف نگردند در متن نهایی کتاب چاپ می شود و موجب نارضایتی خوانندگان می شود. این امر بر میزان نارضایتی خریداران و کاهش میزان فروش کتاب، تاثیر گذار خواهد بود.

صفحه آرایی

طراحی جلد کتاب و صفحات داخلی کتاب در مرحله صفحه آرایی انجام می گیرد. مصور سازی کتاب بسته به رده سنی مخاطب صورت می پذیرد. قشر کودک بیشتر به کتاب های رنگی علاقمند هستند در حالی که گروه جوان بیشتر به کتاب های حاوی متن تمایل دارند.

دریافت شابک

شابک ها کد های اختصاصی هستند که به طور مجزا برای هر کتاب صادر می شوند. شماره های اختصاص یافته در تمامی نوبت های چاپ ثابت می مانند و روند شناسایی کتاب را آسانتر می سازند.

اخذ فیپا

فیپا به فهرست نویسی صفحه اول کتاب گفته می شود که اطلاعات اختصاصی کتاب مانند سال چاپ. محل چاپ و نام نویسنده را در بر میگیرد. ناشر جهت دریافت فیپا، به خانه کتاب ایران مراجعه می کند. البته این روند در حال حاضر به صورت کاملا غیر حضوری انجام می گیرد.

دریافت مجوز ارشاد

سه نسخه از کتاب چاپ شده به اداره فرهنگ و مجوز ارشاد اسلامی تحویل داده می شود. محتوای متن و طراحی داخلی آن توسط کارشناسان وزارت ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه مغایرتی با ارزش های سیاسی، عقیدتی و اجتماعی کشور نداشته باشد ، مجوز مربوطه صادر می شود و پس از آن ناشر اجازه دارد کتاب مورد نظر را در تیراژ مشخص شده چاپ کند و به بازار فروش کتاب عرضه نماید.

هزینه چاپ کتاب

عوامل متعددی در تعیین هزینه چاپ کتاب تاثیر گذار هستند. از جمله:

تعداد صفحات کتاب

تیراژ

قطع کتاب

طراحی جلد

جنس کاغذ

دستمزد های انتشارات

پرینت آنلاین، خدمتی نوین در چاپخانه های گرگان

یکی از مهمترین وجوه تمایز بین چاپخانه های آنلاین و موسسه های چاپ فیزیکی، تفاوت تعرفه چاپ است وگرنه استفاده از خدمات فروشگاه های چاپ آنلاین بی فایده خواهد بود. مراکز چاپ فعال در حوزه اینترنت، امکان برآورد آنی و لحظه ای هزینه های چاپ را فراهم آورده اند. به همین دلیل شما می توانید به راحتی هزینه نهایی چاپ را محاسبه کرده و آن را با  تعرفه سایر چاپخانه ها مقایسه نمایید.

دستگاه های چاپ آنلاین

چاپخانه ها و مراکز چاپ آنلاین جهت تسریع در روند چاپ و تحویل به موقع سفارش ها، از دستگاه های چاپ پیشرفته افست و دیجیتال استفاده می نمایند. دستگاه چاپ افست معمولا برای سفارش های با حجم بالا کاربرد دارد زیرا  هزینه چاپ را کاهش می دهد. این در حالی است که چاپ با ماشین آلات دیجیتال گران و پر هزینه است. توصیه می کنیم سفارش های با تیراژ کم را از طریق چاپ دیجیتال انجام دهید.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
دنیای امروز به سمت فناوری و تکنولوژی های پیشرفته در حال حرکت است. اگر چه استفاده از هر پدیده جدیدی، مستلزم رعایت احتیاط و به کار گیری ضوابطی خاص است، اما نمی توان لزوم به کارگیری آنها را انکار نمود، چرا که دیر یا زود روش های چاپ قدیمی منسوخ می شوند و بالاجبار باید از روش های نوین در صنعت چاپ استفاده نمود.