چاپ آنلاین در ارومیه

فروشگاه های خدمات چاپ آنلاین چگونه عمل می کنند؟

مقدمه
چاپ آنلاین شیوه جدید کسب و کار های تکثیر و نشر است که در سال های اخیر گسترش قابل توجهی داشته و تاثیرات مثبتی را در صنعت چاپ و نشر کشور برجای گذاشته است. در این مقاله قصد داریم چاپ آنلاین در ارومیه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ویژگی های چاپخانه آنلاین

چاپخانه های فعال در حوزه چاپ و نشر آنلاین تعرفه ارزان و مقرون به صرفه ای را جهت ارائه خدمات خود تعیین میکنند.

نحوه استفاده و طراحی وب سایت های فروشگاهی چاپ و نشر آنلاین باید ساده باشد و قابلیت دسترسی به آن برای عموم مشتریان فراهم گردد.

مراکز چاپ و نشر آنلاین دارای تیم پشتیبانی هستند و طی 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی سوالات مشتریان خواهند بود.

شماره تلفن ثابت و آدرس دقیق چاپخانه در سایت درج شده باشد تا در صورت لزوم امکان پیگیری وجود داشته باشد.

سرعت عمل همراه با دقت کافی  در اولویت کار چاپخانه های آنلاین قرار دارد.

هزینه چاپ آنلاین

عوامل متعددی در تعیین هزینه های چاپ آنلاین تاثیر گذار هستند، از جمله:

تعداد صفحات

مهمترین فاکتور تاثیر گذار در تعیین هزینه های چاپ جزوه های درسی، کتاب های دانشگاه، داستان، رمان و یا کتاب های تاریخی و غیره، تعداد صفحات کلی کتاب است. هر چقدر تعداد صفحات بیشتر باشد به همان نسبت هزینه های چاپ نیز بیشتر محاسبه می گردد.

تصاویر رنگی

چاپ رنگی در مقایسه با چاپ سیاه و سفید گران قیمت تر است. در صورت چاپ تیراژ بالای محتوای رنگی شامل چاپ عکس یا کتاب های مصور، هزینه بیشتری جهت چاپ و پرینت در نظر گرفته می شود.

جنس کاغذ

کاغذ ها انواع متفاوتی دارند. کاغذ کرافت، کاهی، سپید یا تحریر، مقوا، گلاسه و بسیاری از انواع دیگر که هر کدام ویژگی های خاصی داشته و برای چاپ محصول ویژه ای کاربرد دارند. به طور مثال کاغذ سپید یکی از انواع متداول کاغذ های موجود در بازار است که برای چاپ کتاب مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که کاغذ گلاسه بیشترین کاربرد را در صنعت عکاسی و چاپ عکس های حرفه ای دارد. بسته به جنس کاغذ و مصارف متعدد آن، قیمت های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می شود. مشتری بر حسب سلیقه و بودجه خود، کاغذ های چاپ را انتخاب می نماید.

تعداد تیراژ

منظور از تیراژ تعداد نسخه های چاپ است. هر چقدر تعداد تیراژ های چاپ بیشتر باشد، هزینه چاپ نیز افزایش می یابد. فرض کنید شما قصد چاپ تراکت تبلیغاتی در 1000نسخه را دارید . بنابراین هزینه های پرداختی شما بسیار بیشتر از وقتی خواهد بود که فقط 500نسخه از تراکت را چاپ می نمایید.

جوهر رنگی

معمولا سفارش های رنگی در دو یا چهار رنگ چاپ می شوند. در صورتی که ترکیب رنگ های به کار برده شده زیاد باشد، هزینه نهایی چاپ نیز گرانتر محاسبه می گردد زیرا چاپخانه ها با قیمت بالایی، تونر رنگی را خریداری می نمایند.

چاپ جزوه درسی ارزان

مطالعه پی دی اف ها و جزوات درسی به شکل آنلاین، در طولانی مدت آسیب های جدی به چشم وارد می سازد. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند از نسخه های فیزیکی کتاب یا جزوات درسی برای مطالعه استفاده نمایند. سرویس چاپ آنلاین در ارومیه این امکان را برای مشتریان فراهم آورده تا پرداخت هزینه های کم، جزوات درسی خود را چاپ نمایند.

مزایای استفاده از چاپ ارزان در ارومیه

مقرون به صرفه بودن

انتشاراتی های آنلاین با بهره گیری از ماشین آلات چاپ پیشرفته و مجهز، استخدام نیروی انسانی مجرب و متخصص، همچنین خرید مستقیم و بی واسطه مواد اولیه از تولیدی ها، استفاده از فضای کوچکتر و کاهش هزینه های اجاره توانسته اند به طور چشمگیری هزینه های چاپ را کاهش دهند و تعرفه ارزان تری برای قیمت پرینت رنگی، پرینت سیاه و سفید در نظر بگیرند.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
تمامی خدمات ارائه شده توسط مراکز چاپ فیزیکی مانند چاپ تراکت، کارت ویزیت، لوگو و علامت تجاری، چاپ کتاب، بنر های تبلیغاتی و غیره به شکل آنلاین نیز در چاپخانه های مجازی قابلیت ارائه دارند. برخی از افراد سود جو به طور غیر قانونی اقدام به طراحی وب سایت های فروشگاهی چاپ می نمایند. بنابراین قبل از ثبت سفارش به شما توصیه می کنیم حتما اعتبار چاپخانه های آنلاین را مورد ارزیابی قرار دهید و از داشتن آدرس مشخص و تلفن ثابت برای چاپ خانه های آنلاین، اطمینان کسب نمایید.