انتخاب چاپخانه مدرن و نقش آن در جذابیت محصول و خدمات

از چاپ تا چاپخانه

مقدمه
عوامل متعددی در بالا بردن سطح کیفیت محصولات چاپی تاثیر گذار است از جمله جنس و نوع مواد اولیه، ماشین آلات تولید، اپرراتور با تجربه و...در نهایت همه این عوامل در یک فاکتور نهایی یعنی چاپخانه مدرن جمع می شوند. در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک چاپخانه مدرن همراه با نقش آن در جذابیت محصول و خدمات را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا از اخبار روز چاپخانه ها مطلع شوید.

ویژگی های یک چاپخانه مدرن

سرعت بالای چاپ

در دنیای پیشرفته امروزی، سرعت حرف اول را در زندگی مردم میزند. نمی توان انتظار داشت مشتری مدت زمان زیادی در نوبت انتظار بماند تا اینکه سفارش چاپی وی انجام گیرد و به وی تحویل داده شود. در حقیت سرعت بالای چاپ یک عامل مهم و بسیار اساسی در انتخاب یک چاپخانه مدرن است. این در حالی است که کیفیت چاپ هم به نوبه خود باید مورد توجه قرار گیرد نه اینکه همه چیز فدای سرعت شود. کیفیت بالا همراه با سرعت چاپ رمز یک چاپخانه موفق است. چاپخانه باید در زمان مقرر سفارش مشتری را تحویل دهد. در غیر این صورت با کاهش حجم تقاضا رو به رو خواهد شد و از اعتبار آن کاسته می شود.

دقت عمل در حین چاپ

با توجه به اینکه جزئیات چاپ عامل تعیین کننده میزان رضایت مشتری از محصول نهایی چاپ است. چنانچه چاپ در تعداد تیراژ بالا انجام گیرد اما در نهایت مشخص شود که جزئیات رعایت نشده و یک سری اولویت ها نادیده گرفته شده است قطعا میزان ضرر مالی چاپ بسیار بالا خواهد بود. به منظور جلوگیری از این اشتباهات چاپی بهتر است قبل از سفارش چاپ نسبت به دقت عمل تیم اجرایی چاپخانه اطمینان کسب نمایید و مطمن شوید که جزئیات در چاپ بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

تکنولوژی پیشرفته

مجهز بودن به دستگاه های چاپ پیشرفته و به روز  از دیگر ویژگی های چاپخانه مدرن به شمار می آید. برخی تصور می کنند صنعت چاپ با سابقه طولانی خود هنوز به روش های قدیمی، سفارشات چاپی را آماده تحویل می کنند اما این یک باور غلط است. امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته در صنعت چاپ وارد شده و بر کیفیت و سرعت چاپ تاثیر بسیار زیادی گذاشته اند.

سفارش آنلاین

چاپخانه های مدرن سیستم سفارش آنلاین چاپ را راه اندازی نموده اند. در این روش چاپ نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و انرژی نیست. مشتری در منزل یا محیط کار خود به راحتی وارد سایت چاپخانه می شود و از بخش ثبت نام، مشخصات خود را وارد کرده و در نهایت سفارش خود را ثبت می کند. بدین ترتیب دیگر احتیاجی به رفت و آمد های پر هزینه و خسته کننده نخواهد بود و تمامی مراحل چاپ، از چاپ کتاب گرفته تا پرینت رنگی در کوتاه ترین زمان ممکن رخ می دهد.

پرینت ارزان آنلاین

مهمترین مزیتی که چاپخانه های آنلاین در مقایسه با چاپخانه های حضوری دارند قیمت پایین و تعرفه ارزان چاپ است. انتشارات چاپ روم به دلیل استفاده از نیروی مجرب و حرفه ای، دستگاه های چاپ پیشرفته و به روز، خرید مستقیم کاغذ از تولیدی، هزینه های استهلاکی خود را تا حد زیادی کاهش داده و در نتیجه باعث گردیده هزینه پرینت به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

سابقه چاپخانه

هر چند این فاکتور عامل تعیین کننده اعتبار چاپخانه ها به حساب نمی آید و نمی شود اعتبار یک چاپخانه را صرفا از روی مدت زمان فعالیت آن مورد قضاوت قرار داد ولی بهر حال به نوبه خود می تواند اثر گذار باشد. داشتن نیروی متخصص با سابقه چندین ساله در افزایش تجارب کاری چاپخانه ها نقش مهمی دارد. جهت اطمینان از حرفه ای بودن نیروی انسانی چاپخانه های مدرن بهتر است از کارشناسان چاپخانه بخواهید نمونه کار هایی را در اختیار شما قرار دهد تا نسبت به میزان مهارت و توانایی آنها اطمینان خاطر کسب کنید.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
هر کدام از عوامل فوق در تعیین اعتبار چاپخانه های مدرن نقش مهمی ایفا می کنند. نکته حائز اهمیت این است که هیچ کدام از فاکتور های تعین کننده نباید فدای دیگری بشود یا کمتر مورد توجه قرار گیرد. همه عوامل باید رعایت شوند تا رضایت خاطر مشتری فراهم شود. انتشارات چاپ روم ضمن توجه به سلیقه مشتری، لحاظ کردن دقت عمل و سرعت چاپ به واسطه به کار گیری دستگاه های پیشرفته چاپ توانسته رضایت کاربران خود را فراهم بیاورد.