پرینت رنگی روی مقوا

چاپ بر روی مقوا چه تاثیری در کیفیت محصولات دارد؟

مقوا
جنس کاغذ در کیفیت چاپ بسیار موثر است. با توجه به اینکه کاغذ ها انواع مختلفی دارند، بهتر است ویژگی هر کدام از آنها را بشناسیم و مرغوب ترین کاغذ ها را جهت چاپ و پرینت انتخاب نماییم. در این مقاله قصد داریم کیفیت چاپ پرینت رنگی را بر روی کاغذ مقوا مورد بررسی  قرار دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مقوا چیست؟

مقوا نوعی کاغذ ضخیم و سخت با استحکام و البته انعطاف بالاست که از چوپ درختان کاج و صنوبر ساخته می شود. گرماژ تقریبی مقوا در حدود 250 است و همین امر در مقاومت بالای مقوا تاثیر گذار می باشد. اگر چه امروزه روش های دیگری مانند عملیات بازیافت برای تولید و ساخت مقوا ها به کار برده می شود اما همچنان روش متداول و رایج تولید مقوا به خمیر چوب های سخت بر می گردد.

روکش سفید رنگ مقوا

همانطور که می دانید خمیر مقوا قهوه ای رنگ است. در صورتی که بخواهیم مقوای سفید رنگ تولید کنیم، می بایست مقداری مواد شیمیایی به خمیر چوب سخت اضافه کنیم. رایج ترین مواد شیمیایی که در جهت تغییر رنگ مقوا ها مورد استفاده قرار می گیرند گاز کلر، سدیم و آب اکسیژن هستند. رنگ دانه هایی که با خمیر چوب ترکیب می شوند فقط سطح مقوا را پوشش می دهند و توسط خمیر جذب نخواهند شد. به عبارت ساده تر، شبیه یک روکش سفید رنگ عمل می کنند و تنها قسمت ظاهری مقوا را به رنگ سفید نشان می دهند در حالی که نواحی داخلی همچنان به رنگ قهوه ای باقی می مانند.

کاربرد های متنوع مقوا

به جهت بافت نرم و منعطفی که مقوا ها دارند، در طیف گسترده ای از محصولات چاپی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به مهمترین موارد کاربرد مقوا اشاره می شود.

جلد کتاب

چاپ کارت های بازی متنوع

چاپ جلد جزوات

تولید کارت پستال

کارت ویزیت

پرینت رنگی

پرینت به روشی از چاپ گفته می شود که محتوای الکترونیکی حاوی متن یا عکس را به واسطه دستگاه های چاپ و استفاده از مواد رنگی بر روی سطح مورد نظر منتقل می کند. پرینت گرفتن به واسطه دستگاه های چاپ دیجیتال و افست انجام می گیرد که هر کدام از این روش های چاپ خصوصیات منحصر به خود را دارند. به طور مثال پرینت گرفتن محتوای متنی یا عکس  در روش دیجیتال از کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل هزینه های زیاد چاپ برای تیراژهای بالا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. این در حالی است  که برای پرینت رنگی با حجم بالا در روش افست، هزینه کمتری لازم است. معمولا دستگاه های چاپ جهت پرینت فایل های  رنگی از چهار رنگ اصلی آبی، سرخ، مشکی و زرد استفاده می کنند.

پرینت رنگی روی مقوا

جهت سفارش پرینت رنگی بر روی کاغذ دلخواه از خدمات چاپخانه های معتبر و با سابقه بهره گیرید. انتشارات چاپ روم با راه اندازی سرویس خدمات آنلاین، گام مهمی در پیشرفت صنعت چاپ برداشته است و این فرصت را فراهم آورده تا کاربران بدون اتلاف وقت وانرژی، سفارش خود را در کمترین زمان ممکن ثبت کنند و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرد. چاپ روم به سلیقه و نظر مشتریان احترام گذاشته و متناسب با درخواست آنها اقدام به عملیات چاپ می نماید. به طور مثال چنانچه شما قصد داشته باشید، پرینت رنگی را بر روی کاغذ مقوا انجام دهید می توانید به راحتی با کارشناسان چاپ روم تماس گرفته و ضمن ثبت سفارش آنلاین ، درخواست خود را مبنی بر پرینت رنگی روی مقوا با آنها در میان بگذارید.

کیفیت چاپ رنگی بر روی مقوا

به دلیل اینکه تراکم کاغذ مقوا بسیار بالاست، عملیات چاپ و پرینت بر روی آن با سختی همراه است و باید بسیار ماهرانه این کار را انجام دهید. مهمترین نکته در جهت پرینت رنگی بر روی مقوا این است که از خم شدن و شکستن مقوا تا حد امکان خودداری شود. توصیه می کنیم از یک مکانیزم اتوماتیک پیشرفته جهت چاپ روی مقوا استفاده نمایید و حتما سطح مقوا را قبل از شروع عملیات چاپ تمیز کنید.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
 با توجه به تعرفه پرینت ارزان چاپ روم دیگر جای نگرانی نیست و شما می توانید بدون محدودیت و دغدغه مالی، متناسب با نیاز خود ، سفارش چاپ و پرینت رنگی را بر روی انواع کاغذ های چاپ، ثبت نمایید. انتشارات چاپ روم دقیقا مطابق میل شما عمل می کند و چاپ محتوای الکترونیکی را بر روی کاغذ مشخص شده انجام می دهد.