پرینت دلخواه pdf

پرینت صفحات خاص pdf با چند کلیک!

مقدمه

نکاتی وجود دارد که باید هنگام چاپ و پرینت دلخواه pdf به طور همزمان در نظر گرفته شود. در این راهنما، جنبه های مختلف چاپ PDF را بررسی می کنیم.

مطالبی که در این محتوا خواهید خواند:

چاپ PDF به صورت دورو (چاپ دو طرفه)

چاپ دسته ای دورو چندین PDF

تنظیم چاپگر روی چاپ دو طرفه

نحوه خودکار کردن چاپ دورو از طریق Properties چاپگر

چاپ پی دی اف سیاه و سفید

نحوه چاپ دسته ای PDF در حالت خاکستری

تفاوت بین چاپ سیاه و سفید و تک رنگ

پرینت دلخواه pdf  ایمن (PDF محافظت شده با رمز عبور)

نحوه چاپ یک فایل PDF ایمن بدون رمز عبور

چاپ PDF به صورت دورو (چاپ دو طرفه)

برای صرفه جویی در کاغذ و بهبود خوانایی پرینت پی دی اف ها، اگر چاپگر شما از این ویژگی پشتیبانی می کند، می توانید PDF دو طرفه را چاپ کنید. به چاپ دو رو، پشت به پشت، جلو و پشت، چاپ دو طرف کاغذ یا چاپ دو رو نیز می گویند. بسته به مدل چاپگر یا نرم افزار شما، معمولاً سه گزینه برای این حالت وجود دارد:

نحوه چاپ دو طرفه در Adobe Acrobat یا Adobe Reader

برای تنظیم چاپ و پرینت دلخواه pdf به صورت دو طرفه در Adobe Acrobat یا Adobe Reader، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • سند را باز کنید؛
  • به File > Print بروید (یا Ctrl + P را فشار دهید).
  • چاپگر لازم را انتخاب نمایید.
  • کادر کنار چاپ در دو طرف کاغذ را علامت بزنید و Flip on long edge یا flip on short edge را انتخاب کنید.
  • با استفاده از Orientation، جهت صفحه را روی Portrait یا Landscape (در صورت لزوم) تنظیم کنید.
  • روی چاپ کلیک کرده و کار خود را به پایان برسانید.
  • اگر گزینه Print on two sides of paper در این کادر محاوره ای ظاهر نمی شود، ویژگی های چاپگر (دکمه Properties) را باز کنید تا مستقیماً به این گزینه از چاپگر خود دسترسی پیدا کنید.

نکته: چرخاندن روی لبه بلند (صحافی با لبه بلند) هنگام چاپ یک سند معمولی دو طرفه در جهت عمودی بهترین است، در حالی که چرخاندن روی لبه کوتاه (صحافی لبه کوتاه) برای چاپ کتاب و اسناد در جهت افقی بهترین است.

چاپ دسته ای دورو چندین PDF

در Print Conductor، می‌توانید این پارامتر را با رفتن به تنظیمات > پیشرفته > دوطرفه تنظیم کنید و بین صحافی لبه بلند یا صحافی لبه کوتاه (یا تنظیم پیش‌فرض چاپگر را حفظ کنید) انتخاب کنید.

چاپ دو طرفه چندین سند PDF به طور همزمان

بسیاری از چاپگر های چند منظوره (MFP) امکان چاپ در هر دو طرف را به صورت دستی یا خودکار - برای یک سند چند صفحه ای واحد می دهند. اما اگر 10، 20، 100 فایل PDF برای چاپ وجود داشته باشد، چه؟ Print Conductor می تواند در زمان صرفه جویی کند، مخصوصاً وقتی صحبت از پردازش بسیاری از فایل های PDF به طور همزمان باشد. علاوه بر این، تنظیمات چاپ را می توان فقط برای همه فایل های موجود در لیست یا موارد جداگانه اعمال کرد.

تنظیم چاپگر روی چاپ دو طرفه

یک روش جایگزین این است که حالت دورو را در تنظیمات چاپگر خود تنظیم کنید. اگر چاپگر شما قبلاً پیکربندی ذخیره شده ای داشته باشد (به عنوان مثال، حالت رنگی CMYK یا RGB) این گزینه مناسبی است.

نحوه خودکار کردن چاپ دورو از طریق Properties چاپگر

  • Print Conductor را باز کنید و چاپگری را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

  • فایل های لازم را به لیست اسناد اضافه کنید.
  • چاپ دو طرفه را در دستگاه چاپ خود تنظیم کنید. دکمه Printer Properties را در Print Conductor فشار دهید و حالت duplex را در تنظیمات چاپگر فعال کنید. برای انجام این کار، گزینه "چاپ دو طرفه (دورو)" یا تنظیمی با نام مشابه (بستگی به مدل چاپگر) را پیدا کنید.
  • در Print Conductor، به Settings > Advanced بروید.
  • حالت Duplex را پیدا کنید و آن را روی As in printer قرار دهید.
  • روی OK کلیک کنید و با کلیک روی دکمه Start Printing چاپ دسته ای را شروع کنید.

 توجه: اگر نمی‌توانید گزینه دوطرفه را در ویژگی‌های چاپگر ببینید، ابتدا تنظیمات برگزیده چاپ خود را بررسی کنید. Control panel > Devices and printers را باز کنید و روی چاپگری که استفاده می کنید کلیک راست کنید. Printing preferences را انتخاب کنید و برگه میانبر های چاپ را باز کنید. در آنجا چاپ در هر دو طرف یا گزینه مشابهی را می بینید که می توان آن را روشن کرد.

چاپ پی دی اف سیاه و سفید

این می تواند به صرفه جویی در جوهر/تونر رنگی کمک کند و، به خصوص در ترکیب با حالت Draft، می تواند در هزینه مواد مصرفی چاپگر صرفه جویی کرد. چاپ در حالت سیاه و سفید ساده است و نیاز به تغییر آسان تنظیمات چاپگر دارد. بسیاری از چاپگر های رنگی این گزینه را در کادر محاوره‌ای Printer Properties ارائه می‌کنند، یعنی در کادر محاوره‌ای چاپ موجود است. اگر چه روند چاپ، به نمایشگر PDF یا نرم افزاری که استفاده می کنید بستگی دارد، اما سناریوی استاندارد این است که:

سند PDF را باز کنید؛

به File > Print… بروید (یا Ctrl + P را روی صفحه کلید خود فشار دهید).

کادر محاوره ای چاپ را خواهید دید. در صورت لزوم تغییراتی را در اینجا ایجاد کنید.

روی دکمه Properties… (یا Printer Properties / Printing Preferences) کلیک کنید؛ چاپ PDF در حالت خاکستری / سیاه و سفید

بخش Color Options را پیدا کرده و Print in grayscale را انتخاب کنید. انتخاب Grayscale, High Quality منجر به چاپ سیاه و سفید با کیفیت بالا می شود.

روی OK و/یا چاپ در پنجره های گفتگوی بعدی کلیک کنید.

 توجه: اگر از Reader و Acrobat Standard استفاده می کنید، این برنامه ها گزینه چاپ سیاه و سفید ندارند. پیشنهاد می شود حالت سیاه و سفید را از طریق کادر محاوره ای چاپ روشن کنید.

نحوه چاپ دسته ای PDF در حالت خاکستری

برای پردازش چندین فایل PDF و چاپ آنها در حالت خاکستری (سایه های خاکستری)، فقط چاپ Grayscale را در Print Conductor روشن کنید.

از طرف دیگر، اگر چاپگر شما به شما امکان چاپ سیاه و سفید PDF را از طریق تنظیمات چاپگر می‌دهد (یا نمایه رنگ خاصی را در تنظیمات دستگاه خود ذخیره کرده‌اید)، باید حالت Color را روی As in printer در Print Conductor Settings > Advanced تنظیم کنید.

تفاوت بین چاپ سیاه و سفید و تک رنگ

وقتی گزینه‌ های مختلف را در تنظیمات چاپگر می‌بینید، به راحتی سردرگم می‌شوید: چاپ تک رنگ و چاپ در سایه ‌های خاکستری (همچنین به عنوان مقیاس خاکستری یا خاکستری ترکیبی شناخته می‌شود) ممکن است شما را دچار تردید سازد.

سیاه و سفید (تک رنگ) همه رنگ ‌های غیرسفید فایل PDF شما را به صورت سیاه چاپ می‌کند و در نتیجه یک چاپ تک رنگ ساده ایجاد می‌کند. فقط دو رنگ دارد، سیاه و سفید (جوهر/تونر سیاه و بدون جوهر/تونر). مقیاس خاکستری (خاکستری کامپوزیت) شامل ترکیبی از رنگ های خاکستری فقط بین سیاه و سفید است. در مقایسه با تک رنگ، یک مقیاس پیوسته از سیاه به سفید، با صفحه نمایش نیم تنی برای دریافت سایه های مختلف خاکستری، تصویر صاف تری ارائه می دهد. این روش در اکثر چاپگر های چندکاره مدرن استفاده می شود.

پرینت دلخواه pdf  ایمن (PDF محافظت شده با رمز عبور)

هنگامی که یک سند PDF ایجاد و ذخیره می شود، می توان آن را با یک رمز عبور به دلایل امنیتی یا دلایل دیگر توسط نویسنده رمز گذاری کرد. به عنوان مثال، با Adobe Acrobat، می توانید یک رمز عبور برای یک یا چند فایل PDF (از طریق ابزار Security Envelope) تعیین کنید. برخی از نرم افزارهای چاپ دسته ای مانند Print Conductor گزینه ای برای وارد کردن یک یا چند رمز عبور قبل از جلسه چاپ دارند تا برنامه بتواند چندین فایل PDF ایمن را بدون هیچ مشکلی چاپ کند.

نحوه چاپ یک فایل PDF ایمن بدون رمز عبور

نکته: اگر یک سند PDF برای چاپ محدود شده است و راهی برای باز کردن قفل آن با رمز عبور وجود ندارد، این روش را امتحان کنید:

  • فایل PDF را در پوشه Google Drive آپلود کنید

  • روی فایل آپلود شده دوبار کلیک کنید
  • روی نماد چاپگر (چاپ) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
  • اکنون فایل برای چاپ از طریق گفتگوی استاندارد Google Drive چاپ قابل دسترسی است. همچنین می توان آن را دوباره در PDF ذخیره کرد و نسخه ذخیره شده محدودیتی برای چاپ نخواهد داشت.

قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی