نکاتی درباره چاپ متن در تصویر و نحوه ارسال فونت در چاپ متنی

در مورد آماده سازی چاپ رنگی و ریزه کاری های آن چه میدانید!!!

مقدمه
چاپ رنگی و چاپ تصویر و متن جهت چاپ تراکت، بروشور، کارت ویزیت و سایر ابزار های تبلیغاتی نیاز است؛ علاوه بر طراحی شکیل و زیبا، متن مناسبی را نیز به طرح گرافیکی اضافه شود تا پیام تبلیغاتی به نحو موثرتری منتقل گردد. مسئله مهم و قابل توجه این است که چطور و با چه شگردی ترکیب متن و تصویر انجام گیرد تا بهترین کیفیت چاپ صورت پذیرد و توجه مخاطبین به برند تبلیغاتی جلب شود. در این پست قصد داریم به همین موضوع بپردازیم  و نکاتی را  درباره چاپ متن در تصویر و نحوه ارسال فونت در چاپ متنی خدمت شما کاربران محترم بازگو نماییم.

مقایسه گرافیک برداری و گرافیک پیکسلی برای چاپ متن

طراحی گرافیکی انواع متفاوتی دارد که در هر کدام کیفیت و رزولوشن تصاویر متفاوت است. به طور مثال گرافیک پیکسلی که شامل مجموعه ای پیکسل های رنگی مختلف است به هیچ وجه برای چاپ متن توصیه نمی شود زیرا در زمان پرینت رنگی شاهد عدم کیفیت و رزولوشن پایین عکس خواهیم بود. علت کیفیت پایین چاپ متنی با گرافیک پیکسلی این است که در حالت بزرگ نمایی، پیکسل ها به صورت دندانه دار و نامتناسب دیده می شوند به همین خاطر سعی کنید در پرینت رنگی خود از طراحی گرافیکی با چاپ متنی صرف نظر نمایید. در مقایسه با گرافیک پیکسلی؛ گرافیک برداری از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است به همین جهت برای چاپ متن بسیار کاربردی تر است. مهمترین مزیت استفاده از گرافیک برداری در ثابت بودن کیفیت تصاویر به هنگام پرینت رنگی است به نحوی که حتی با تغیر اندازه سایز عکس ها، کیفیت تغییر نمی کند و به حالت اولیه باقی می ماند.

ویژگی طرح های رنگی مناسب

طرح های رنگی هرچه ساده تر باشند شکیل تر و جذابتر به نظر میرسند و در جلب توجه مشتری بسیار تاثیر گذار خواهند بود. در طراحی چاپ رنگی حتما شرایط زیر را رعایت کنید:

  • سعی کنید از تصاویر و طراحی گرافیکی کمتری استفاده نمایید زیرا هر چقدر طراحی رنگی شلوغ تر باشد امکان دیده شدن متن کاهش می یابد.
  • از اپلیکیشن های ویژه طراحی مانند فتوشاپ یا ACDSee و سایر برنامه های طراحی استفاده نمایید.
  • به منظور حفظ کیفیت تصاویر سعی کنید ویرایش های لازم برای چاپ رنگی را در حالت رنگی CMYK انجام دهید و همچنین از فرمت های EPS یا TIF برای خروجی فایل استفاده نمایید تا کیفیت تصاویر تقلیل پیدا نکند.

فونت مناسب متن در تصویر

در طراحی های رنگی و غیر رنگی حتما به فونت متن دقت کافی داشته باشید. در صورت استفاده از فونت کوچکتر از p10، خوانایی متن به شدت کاهش می یابد و اصلا قابل خواندن نخواهد بود؛  به ویژه زمانی که پس زمینه رنگی باشد و از طراحی شولوغ هم استفاده شده باشد. نکته مهم دیگر که توصیه می کنیم حتما آن را حین اضافه کردن متن به طراحی گرافیکی در نظر بگیرید این است که حداکثر از ترکیب سه فونت در طراحی استفاده کنید؛ چرا که هر چقدر طراحی متن ساده تر باشد جالب تر خواهد بود.

نکات مهم در چاپ متن رنگی

ضخامت مناسب کلمات و عبارات در چاپ رنگی

اگر کلمات و عبارت با ضخامت کمی طراحی شوند یا چاپ نمی شوند و یا قابل خواندن نیستند. پیشنهاد می کنیم ضخامت متن را طراحی های رنگی حداقل point0.5 قار دهید تا میزان خوانایی آن افزایش یابد.

افزودن یک یا دو رنگ به ترکیب رنگ اصلی

چنانچه در طراحی رنگی از رنگ های روشن استفاده شود ممکن است در زمان چاپ رنگی، لبه ها به صورت ناهموار دیده شوند به همین خاطر بهتر است یک یا دو رنگ به خصوص رنگ تیره  به ترکیب رنگ اصلی اضافه شود تا لبه های متن هموار تر و صاف تر چاپ شوند و ظاهر بهتری پیدا کنند.

طیف گسترده رنگ مشکی در چاپ متن

در صورتی که تصمیم گرفته اید رنگ متن به کار برده شده در طراحی گرافیکی را به صورت مشکی مورد استفاده قرار دهید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که رنگ مشکی در تمامی انواع چاپ به یک شکل نیست و رنگ های متعددی پیدا می کند. به طور مثال کامپیوتر ها معمولا رنگ مشکی را با نور RGB نمایان می سازند و چاپگر های رنگی، رنگ مشکی را با جوهر CMYK نمایش می دهند. برای حل این مسئله هر چقدر توانایی و تسلط کاربر به ترکیبات  CMYK برای طیف رنگ مشکی بیشتر باشد، نتیجه پرینت رنگی به سلیقه شما نزدیکتر خواهد بود.

چگونگی ارسال فونت برای چاپ متن

جهت پرینت فایل مورد نظر، می بایست یک سری ویرایش های قبل از چاپ روی طرح های گرافیکی انجام شود. از این رو بهتر است فونت مرد نظر خود را نیز به همراه فایل اصلی به آدرس الکترونیکی چاپخانه ها ارسال نمایید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

  • باز کردن منوی استارت
  • رفتن به قسمت سرچ پوشه ها و فایل ها
  • کلیک راست بر روی پوشه حاوی فونت و انتخاب گزینه کپی
  • کپی هر دو قسمت فونت 1 با پسوند  PFM- PFB 
  • کپی فونت اصلی در فرمت  TTF
  •  Paste کردن فونت ها بر روی صفحه دسکتاپ
  • ارسال
نتیجه گیری
پلتفرم آنلاین چاپ روم ضمن ارائه خدمات پرینت ارزان، تمامی سفارشات  چاپی شما از جمله چاپ رنگی و تصاویر را باکیفیت و تعرفه ارزان محاسبه می کند و در اسرع وقت  تحویل می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی