نگارش و اکسپت مقاله یا چاپ کتاب

نگارش و اکسپت مقاله یا چاپ کتاب و امتیازاتی که دانشجویان باید بدانند!

مقدمه
با توجه به اینکه چاپ مقاله یا کتاب در تقویت رزومه علمی دانش پژوهان تاثیر زیادی دارد اکثریت پذیرفته شدگان مقطع دکتری پس از کسب نمره قبولی در آزمون به دنبال این هستند که در جلسه مصاحبه، حرفی برای گفتن داشته باشند و به واسطه رو نمایی کار های علمی خود نظیر مقاله یا کتاب چاپ شده بتوانند وجه علمی بهتری برای خود ایجاد کنند و نظر داوران را جلب نمایند. از آنجایی که چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی همچون isi پروسه ای تقریبا زمان بر بوده و نیاز به پرداخت هزینه زیاد می باشد دانشجویان اغلب دچار دغدغه فکری هستند تا بتوانند چاره ای بیابند. در این بین هستند افرادی که بجای چاپ مقاله اقدام به چاپ کتاب می کنند اما سوال این است که چاپ مقاله ارزش علمی بیشتری دارد یا چاپ کتاب؟ در همین راستا بر آن شدیم تا در  این مقاله به این سوال مهم پاسخ دهیمنگارش و اکسپت مقاله یا چاپ کتاب.

نگارش و اکسپت مقاله یا چاپ کتاب چه امتیازاتی برای دانش پژوهان دارد؟

  • اخذ 2 نمره پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد

  • تقویت رزومه علمی جهت موفقیت در مصاحبه دکتری

  • تدریس در دانشگاه های معتبر

  • تقویت رزومه به منظور استخدام در ارگان های دولتی

  • ارتقای جایگاه علمی و کسب امتیاز برای هیئت علمی

نگارش و اکسپت مقاله

Accept به معنای پذیرش است. به عبارت دیگر اگر مقاله ارسالی شما توسط ژورنال هدف مورد تایید و پذیرش قرار گرفت در اصطلاح گفته می شود که مقاله اکسپت شده است. دقت داشته باشید که پذیرش مقاله در مجلات علمی معتبر به سادگی امکانپذیر نمی باشد و در ابتدای امر سردبیر ژور نال باید آن را تایید کند سپس مقاله به هیئت داوران فرستاده می شود و در آنجا مورد بازنگری قرار می گیرد. به ندرت پیش میاید که مقاله ارسالی سریع و بدون فوت وقت اکسپت را بگیردو معمولا نقد و نظراتی توسط داوران بر روی مقاله اعمال می شود. در این صورت محقق باید ایرادات وارد شده را اصلاح نماید و مجدد مقاله را به ژورنال ارسال نماید. این روند تا زمانی که مقاله به تایید نهایی داوران برسد تکرار می شود. در مرحله ویرایش و رفع ایرادات گرفته شده بر مقاله دو حالت وجود دارد. در حالت اول، ایرادات بسیار جزیی هستند و با ویرایشی ساده حل خواهند شد به این حالت ماینِر ریوایز یا بازبینی خرد و جزئی اطلاق می شود. حالت دوم وقتی است که داوران ژورنال پس از مطالعه مقاله، ایراد های اساسی بر آن وارد می کنند و پژوهشگر برای رفع این ایراد ها باید تلاش های خود را از سر بگیرد. به این حالت مِیجر ریوایز یا بازبینی کلان و جدی گفته می شود. از آنجای که پذیرش مقاله در ژورنال‌های معتبر در تقویت رزومه علمی شما کمک شایانی می کند بهتر است با جدیت برای رفع نواقص مقاله و پذیرش در مجلات معتبر تلاش نمایید چرا که چاپ مقاله شما می تواند به جایگاه علمی تا در دنیای آکادمیک کمک زیادی کند.

 چاپ کتاب از پایان نامه

با توجه به فرایند سخت نگارش و اکسپت مقاله ممکن است دانش پژوهان به فکر چاپ کتاب بیوفتند. در این صورت آنها می توانند با کمک استاد راهنما و یا مراکز تحقیقاتی و پژوهشی معتبر ، پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را مورد ارزیابی قرار داده و چنانچه پایان نامه مشمول پتانسیل تبدیل شدن به کتاب و برخورداز از محتوایی ارزشمند باشد اقدام به چاپ کتاب از پایان نامه کنند. محقق پس از جمع آوری اطلاعات و افزودن و کاستن محتوای کتاب، اخذ مجوز های لازم از خانه کتاب ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند یک کتاب علمی با کیفیت بالا چاپ کند و در مصاحبه دکتری خوش بدرخشد. لازم به ذکر است برای چاپ کتاب الزاما دانشجو مجبور به چاپ کتاب فقط از پایان نامه نیست. او می تواند با ترجمه یک کتاب لاتین و چاپ آن نیز رزومه علمی خود را تقویت نماید. البته کتاب ترجمه شده باید در حوزه تخصصی وی باشد و با کسب اجازه از نویسنده اصلی انجام گیرد.

برای سفارش چاپ کتاب با قیمت باورنکردنی کلیک نمایید!

نکته: چنانچه دانشجو قصد گرفتن پذیرش از دانشگاه خارجی را داشته باشد ترجمه کتاب عملا برای او امتیازی به حساب نخواهد آمد چرا که زبان مبدا و زبان مقصد در ترجمه کتاب یکی است. در این حالت الزاما باید به چاپ مقاله علمی در ژورنال های معتبر بپردازد.

اکسپت مقاله یا چاپ کتاب

اکنون که با فرایند اکسپت مقاله و چاپ کتاب از پایان نامه آشنا شدید بهتر است به این سوال بپردازیم که برای مصاحبه دکتریا اکسپت مقاله ارزش علمی دارد یا چاپ کتاب؟  در وهله اول باید بدانید که از مجموع 40 امتیاز مصاحبه دکتری بین 1 تا 4 نمره به چاپ کتاب و 1 تا 7 نمره به چاپ مقاله تعلق می گیرد. این در حالی است که چاپ کتاب علی رغم نمره کمتر در جلب نظر داوران اهمیت زیادی دارد. نکته مهم دیگر آن است که دانشجو نسبت به محتوای مقاله یا کتاب اشراف کامل داشته باشد تا بتواند به سوالات داروان به خوبی جواب دهد. پاسخگویی درست زمانی امکانپذیر خواهد بود که محقق بر اساس علاقه خود یکی از این دو مورد را انتخاب کرده باشد. بنابراین نکته کلیدی در زمان تقویت رزومه علمی به منظور موفقیت در مصاحبه دکتری و حتی مصاحبه شغلی این است که محقق بر اساس ویژگی ها و علاقه خود چاپ مقاله را انتخاب کرده باشد و یا چاپ کتاب. زیرا در این صورت پیچ و خم های کار را با علاقه بیشتری سپری می کند و نسبت به اطلاعات گردآوری شده آگاهی بیشتری خواهد داشت.