لیست و قیمت چاپ کتاب

چاپ کتاب با ارزان ترین قیمت در سال 1400

مقدمه
قیمت چاپ کتاب یک فاکتور بسیار مهم در فرایند چاپ کتاب به شمار می رود. تمامی نویسندگان به این مولفه بسیار مهم توجه زیادی دارند و  دغدغه اصلی آنان این است که برای چاپ کتاب چقدر باید هزینه کنند؟ در این پست قصد داریم لیست و قیمت چاپ کتاب  را به همراه عوامل تاثیر گذار بر نوسانات قیمت، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

قرارداد چاپ کتاب

انواع متنوعی از قرار داد چاپ کتاب وجود دارد که ما بین مترجم، مولف و انتشارات منعقد می گردد.این قرارداد به واسطه ممهور شدن به مهر انتشارات طرف قرارداد، وجه قانونی پیدا می کند و قابلیت پیگرد قانونی دارد. تمامی توافقات اولیه باید در این قرارداد قید شود و مورد رضایت طرفین باشد.گاهی اوقات نویسنده قصد دارد تمامی هزینه های چاپ را مستقیما به عهده بگیرد،  در این صورت حتما باید از ناشر درخواست کند تا لیست قیمت چاپ کتاب را در اختیار وی قرار دهد.

جهت سفارش چاپ کتاب با قیمت ارزان کلیک کنید.

آیا هزینه های چاپ کتاب ثابت می باشد؟

از آنجایی که محاسبه هزینه چاپ کتاب تحت تاثیر پارامتر های مختلفی قرار دارد، پاسخ منفی است. در ادامه به مهمترین عوامل تاثیر گذار در نوسان قیمت چاپ کتاب اشاره خواهیم کرد.

جنس کاغذ

انواع متفاوت کاغذ چاپ کتاب در بازار وجود دارد که مهمترین آنها 1) کاغذ سپید تحریر 2) کاغذ فانتزی یا کاهی 3) کاغذ گلاسه می باشد. هر کدام از این نوع کاغذ ها متناسب با کیفیت خود قیمت متفاوتی دارد. به طور مثال کاغذ تحریر ارزان ترین نوع کاغذ چاپ به حساب می آید در حالی که کاغذ گلاسه گران تر است و با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

تعداد صفحات کتاب

تعداد صفحات کتاب، فاکتور اصلی در محاسبه لیست و قیمت چاپ کتاب به حساب می آید. توجه داشته باشید که تعداد نهایی صفحات کتاب پس از انجام کلیه خدمات ویراستاری و صفحه آرایی کتاب منظور می گردد.

تعداد تیراژ کتاب

تعداد نسخه های چاپی، در تعیین قیمت چاپ کتاب بسیار اهمیت دارد. فرض کنید مولف قصد دارد تعداد 1000نسخه از کتاب خود را چاپ کند، قطعا هزینه پرداختی او نسبت به زمانی که بخواهد 500جلد از کتاب را چاپ کند، بالاتر خواهد بود. در نتیجه هر چقدر تعداد تیراژ بالاتر باشد، به همان نسبت هزینه چاپ کتاب نیز بیشتر می شود.

قطع کتاب

قطع های رحلی، خشتی، حلی و وزیری متداول ترین انواع قطع کتاب به شمار می روند که بسته به سلیقه و سبک و سیاق مولف انتخای می شوند. اگر قطع کتاب بزرگ باشد قیمت چاپ کتاب بالا می رود و در عوض چنانچه قطع کتاب کوچکتر در نظر گرفته شود، هزینه چاپ کتاب کمتر می شود.

طراحی جلد

جلد کتاب در جلب توجه خوانندگان  اهمیت زیادی دارد. چنانچه طراحی جلد نافذ و قوی باشد، استقبال بیشتری را در مخاطب ایجاد می کند. طراحی قوی نیازمند استفاده از هنرمندی گرافیست کار حرفه ای است که در قبال کار خود هزینه قابل توجهی دریافت می کند.

صفحه آرایی

برای آماده سازی نهایی کتاب باید  آن را صفحه آرایی نمود. این کار به افزایش خوانایی و همچنین زیبایی بصری کتاب کمک زیادی می کند. برخی از نویسندگان خود به صفحه آرایی کتاب می پردازند که در این صورت دیگر نیازی به انجام صفحه آرایی توسط انتشارات  نخواهد بود.

برآورد هزینه صفحه آرایی

جهت برآورد هزینه صفحه آرایی باید به عوامل زیر توجه داشته باشید

حجم کتاب

 طبیعی است که هر چقدر حجم کتاب بزرگتر باشد، صفحه آرایی بیشتری نیاز خواهد داشت. صفحه آرا مجبور می شود وقت بیشتری را صرف کند تا بتواند یک کتاب طولانی را صفحه آرایی نماید.

مصور بودن کتاب

یک کتاب حاوی تصاویر متناوب در مقایسه با کتاب دارای چند تصویر محدود وقت بیشتری را برای صفحه آرایی به خود اختصاص می دهد. این امر باعث بالا رفتن هزینه چاپ کتاب می شود

تجربه صفحه آرا

چنانچه قصد داشته باشید از یک صفحه آرای حرفه ای کمک بگیرید، هزینه صفحه آرایی بیشتر خواهد بود. از آنجایی که صفحه آرایی کتاب در مقایسه با طراحی جلد آن از اهمیت کمتری برخوردار است می توانید از یک صفحه آرا نیمه ماهر کمک بگیرید. به این ترتیب هزینه صفحه آراییکاهش خواهد یافت

هزینه واریزی به حساب وزارت ارشاد

در راستای برآورد لیست و قیمت چاپ کتاب باید به زمانی اشاره کرد که ناشر یا مولف، مبلغ مشخصی را مستقیما به حساب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز می کنند. این هزینه در طول سال ثابت است.

دستمزد های انتشارات

چاپ و تکثیر کتاب، خدمات ویراستاری، صفحه آرایی از دیگر پارامتر هایی هستند در لیست و قیمت چاپ کتاب لحاظ می شوند. انتشارات در قبال خدمات خود، هزینه ای را به عنوان دستمزد در نظر می گیرد. هزینه پرداختی در قبال خدمات انتشاراتی ها معمولا ثابت است و سالانه افزایش اندکی خواهد داشت.

چاپ روم ارائه دهنده خدمات پرینت رنگی با تخفیف ویژه

نتیجه گیری

اگر چه عوامل فوق سبب می شود تا جدول هزینه های چاپ کتاب توسط اتاق اصناف در اختیار انتشاراتی ها قرار بگیرد اما عوامل دیگری نیز هستند که می تواند در تغییر قیمت جدول دخالت داشته باشد. به منظور آگاهی از قیمت نهایی چاپ کتاب خود می توانید با مشاوران خبره چاپ روم تماس بگیرید و از تخفیف های ویژه انتشارات با بهره مند گردید.