قیمت چاپ عکس

کم ترین قیمت چاپ عکس ، اما نه به هر قیمتی!

مقدمه
چاپ یک عکس با کیفیت مستلزم هنرمندی یک عکاس حرفه ای و البته یک دوربین با کیفیت و در نهایت استفاده از کاغذ های مناسب برای چاپ و همچنین استفاده از جوهر مناسب می باشد. همه این عوامل به نوبه خود تاثیر مهمی در قیمت تمام شده چاپ عکس دارد. در این مقاله به معرفی مهمترین پارامتر تعیین کننده در  تعیین قیمت چاپ عکس یعنی جنس کاغذ به کار برده شده خواهیم پرداخت. با ما همراه باشد تا با انواع کاغذ های چاپ عکس برای نصب بر روی شاسی یا غیره آشنا شوید.

مطالبی که مطالعه خواهید کرد

قیمت انواع کاغذ چاپ عکس یا لاستر

قیمت چاپ عکس براق

قیمت چاپ عکس سیلک

قیمت چاپ عکی با کاغذ عکس متالیک

 قیمت انواع چاپ عکس با توجه به کاغذ آن

کاغذ مات یا لاستر

قیمت چاپ عکس بر روی کاغذ مات یا لاستر به دلیل اینکه دارای 50 درصد تراکم نیترات نقره است با قیمت تمام شده دیگر کاغذ های اختصاص یافته برای چاپ عکس تفاوت دارد. این کاغذ کاملا صاف و یک دست بوده و به رنگ مات می باشد. به همین دلیل آنرا کاغذ مات یا لاستر نامگذاری نموده اند. به جهت دارا بودن بافت نرم و ماسه ای و تقریبا مخمل مانند، نو را از خود انعکاس نمی دهد. معمولا عکس های پرسنلی، عکس های موبایل، عکس های خبری و حتی همه عکس های حرفه ای قابلیت چاپ بر روی این نوع کاغذ را دارند. می توان گفت کیفیت چاپ عکس بر روی این کاغذ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود و قیمت چاپ مناسب می باشد.

کاغذ چاپ براق

مدل کاغذ براق یا گلاسه از پر کاربردترین انواع کاغذ های به کار برده شده در حوزه چاپ عکس می باشد. تشخیص این نوع عکس ها به دلیل اینکه دارای 60درصد تراکم نقره است براحتی امکان پذیر است. همچنین کاغذ براق به راحتی نور را منعکس می کند و درخشندگی خاصی دارد. معمولا بیشترین استفاده از این کاغذ ها برای چاپ عکس های رنگی و شاد است. زیرا در صورت کیفیت پایین عکس به دلیل درخشندگی کاغذ گلاسه این نقص تا حدی پوشیده می شود. قیمت چاپ عکس بر روی کاغذ براق یا گلاسه نسبتا پایین است و به همین دلیل برای گرفتن عکس های روزمره با کیفیت کمتر، گزینه پیشنهادی مناسبی می باشد. یکی از ضعف های این نوع کاغذ برای چاپ عکس حساس بودن به اثر انگشت است. اگر با انگشت خود این عکس ها را لمس نمایید، جای انگشت شما بر روی کاغذ می ماند. توجه داشته باشید این نقص کاغذ گلاسه یا براق با توجه به قیمت پایین چاپ عکس قابل تحمل است و کافی است آن را درون کاور یا آلبوم نگهداری نمایید. پس به طور کلی باید گفت این کاغذ چاپ عکس در مقایسه با سایر کاغذهای چاپ عکس کیفیت کمتر ولی قیمت مناسب تری دارد. در نظر داشته باشید برای قاب عکس از این نوع کاغذ چاپ عکس استفاده نکنید زیرا تابش نور لامپ، کیفیت آن را تغییر خواهد داد.

قیمت چاپ عکس

کاغذ چاپ عکس سیلک

یکی دیگر از کاغذ های پر کاربرد در لابراتور های عکاسی، کاغذ سیلک می باشد. این مدل کاغذ که با نام کاغذ ابریشمی هم مورد استفاده قرار می گیرد دارای تراکم نقره بسیار بالا در حدود 85 درصد می باشد تا جایی که با لمس آن، احساس زبری و بافت مشخص خواهید داشت. کاغذ چاپ عکس سیلک یا به اصطلاح همان کاغذ ابریشمی جزء پر مصرف ترین انواع کاغذ های چاپ عکس به شمار می رود. قیمت چاپ عکس بر روی کاغذ سیلک نسبت به کیفیت بسیار بالای آن تقریبا پایین است و به همین دلیل توصیه می شود مشتریانی که به دنبال عکس با کیفیت و قیمت مناسب هستند از این نوع عکس ها استفاده نمایند. از ویژگی های این کاغذ می توان به وضوح بسیار بالا اشاره کرد. به همین دلیل برای چاپ عکس های حرفه ای به خصوص برای چاپ شاسی گزینه پیشنهادی مناسبی می باشد. معمولا عکاسان حرفه ای علاقه زیادی به چاپ عکس بر روی این کاغذ ها دارند چرا که با هنرمندی خود می توانند عکسی با کیفیت عالی خلق کنند که البته قیمت نسبتا زیادی نخواهد داشت. به طور کلی می توان گفت کاغذ سیلک بین کاغذ براق و مات قرار دارد ولیکن رنگ های به کار برده شده در آن بسیار زنده و یا به عبارت دیگر شارپ هستند. مهمترین مزیت استفاده از این نوع کاغذ برای چاپ عکس این است که اثر انگشت بر روی آن بر جایی نمی ماند زیرا از ضخامت و استحکام زیادی برخوردار است. از آنجایی که آسیب پذیری عکس در زمان استفاده از کاغذ سیلک بسیار کمتر می باشد، پیشنهاد میشود برای چاپ عکس از این نوع کاغذ استفاده گردد، ضمن اینکه از لحاظ قیمت هم مقرون به صرفه می باشد.

 

 کاغذ عکس متالیک

این نوع کاغذ چاپ عکس را می توان گران ترین و البته با کیفیت ترین نوع کاغذ چاپ عکس در نظر گرفت. کاغذ عکس متالیک، لوکس ترین نوع کاغذ عکاسی است چرا که در تولید آن از فلزات براق استفاده شده است و به همین دلیل ظاهری براق و بسیار شفاف دارد. کیفیت این نوع کاغذ به قدری بالاست که می توان کوچکترین نقطه را در عکس براحتی مشاهده نمود. عکس متالیک برای چاپ روی شاسی بسیار مناسب می باشد زیرا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت این نوع عکس ها تا حدی است که می توان با آب شست و شو شود.

 

نتیجه گیری
در زمینه جنس کاغذ استفاده شده برای چاپ عکس باید به این نکته توجه نمود که انتخاب کاغذ با کیفیت تر باعث پرداخت هزینه بیشتری برای چاپ عکس خواهد شد اما در عوض این مزیت را به همراه دارد که شما بتوانید سال های سال عکس های خود را با کیفیت اولیه آن حفظ نموده و از مشاهده آنها لذت ببرید. در این مقاله به معرفی چهار مدل کاغذ براق، مات، متالیک و سیلک پرداخته شد که هر کدام با توجه به مزایا و معایب خود از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. اینکه شما با چه هدفی اقدام به گرفت عکس می نمایید و تا چه اندازه ماندگاری و کیفیت عکس برای شما مهم است نقش تعیین کننده ای در انتخاب نوع کاغذ چاپ عکس دارد.