بهترین فرمت های فایل برای پرینت

فرمت مناسب برای چاپ تصاویر چیست؟

مقدمه
شاید تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید فایل متنی و یا تصاویر سیو شده در گوشی همراه خود را چاپ کنید اما با این سوال مواجه شده باشید که آیا همه فرمت های الکترونیکی قابلیت چاپ و پرینت را دارند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و متداول ترین انواع فرمت های به کار برده شده برای فایل های الکترونیکی را معرفی کنیم.

PDF

فرمت پی دی اف متداول ترین و پرکاربردترین فرمتی است که کاربران برای سیو کردن فایل های خود مورد استفاده قرار می دهند. فرمت  PDF این قابلیت را دارد که تمامی برنامه های انتشار یافته بر روی صفحه دسکتاپ رایانه را پوشش دهد و آنها را همانطوری که سیو شده اند بر روی صفحه چاپگر نمایش دهد. نکته مهم درمورد فرمت پی دی اف این است که برای مشاهده آن حتما باید برنامه های خاصی روی گوشی یا دستگاه چاپر شما نصب شده باشد؛ از جمله اپلیکیشن Adobe Reader.  نصب برنامه پی دی اف خوان باعث می شود که چاپگر محتوای سیو شده را بخواند و سپس آن را چاپ کند.

JPG

فرمت JPG معمولا برای تصاویر و عکس هایی استفاده می شود که حجم کمی دارند به همین خاطر برای وب سایت ها و ایمیل پر کاربرد هستند. توجه داشته باشید که اگر چه این فرمت قابلیت پرینت و چاپ بر روی  انواع کاغذ را دارد اما کیفیت چندان جالبی را نشان نمی دهد. زیرا عکس مورد نظر فشرده می شود و مقدار زیادی از کیفیت تصاویر از بین خواهد رفت.

EPS

در مقایسه با فرمت JPG که یک فرمت فشرده سازی با ضرر به حساب می آید، استفاده از فرمت EPS بهترین قالب برای سیو کردن تصاویر و عکس ها می باشد. این قالب وکتور بهترین کیفیت چاپ را بواسطه چاپ در چاپگر ها فراهم می آورد. مهمترین مزیت قالب های وکتور این است که می توان اندازه آنها را بدون تغییر افکت کیفیت تصاویر تغییر داد و به اندازه ایده آل تبدیل کرد. چاپ عکس با این فرمت از وضوح بسیار بالای برخوردار است.

TIFF

فرمت TIFF مخفف کلمه Tagged Image File Format است و بیشترین کارایی را در صنعت چاپ عکس دارد. عکاسان حرفه ای ترجیح می دهند برای پرینت عکس ها و تصاویر گرفته شده از از این فرمت استفاده نمایند.  فرمت TIFF برای چاپ تصاویر شطرنجی  پر کاربرد است . از آنجایی که فرمت TIFF قابلیت اجرا برای فایل های رنگی در اشکال مختلف را دارد و سبب حفظ وضوح تصاویر چاپی می شود.

BMP

این فرمت ساده اما کاربردی از دستاوردهای شرکت ماکروسافت  به شمار می آید که در محیط ویندوز قابل انجام است. نحوه ذخیره سازی عکس ها و تصاویر با این فرمت به گونه ای است که اطلاعات هر پیکسل دقیقا به همان شکل اولیه خود ذخیره  می شود و به همین دلیل در زمان چاپ کیفیت بسیار بالایی را نمایش می دهد.

PNG

فرمت Portable Network Graphic  که به حروف اختصاری PNG معرفی می شود از جمله خروجی هایی است که برای ذخیره سازی تصاویر استفاده می شود. این فرمت به دلیل پشتیبانی از رنگ های محدود(256رنگ) قادر به پوشش دادن تصاویر و عکس هایی که دارای رنگ های زیادی هستند، نیست و سطح کیفیت آنها را به شدت پایین می آورد. از این رو پیشنهاد می شود صرفا در مواردی اقدام به ذخیره سازی فایل تصویری خود با این فرمت نمایید که تعداد رنگ های به کار برده شده در تصاویر تان کم باشد.

پرینت آنلاین

انتشارات چاپ روم با راه اندازی سرویس خدمات چاپ و پرینت ارزان آنلاین این فرصت را فراهم آورده است تا شما کاربران محترم در اسرع وقت با کمترین هزینه فایل های متنی یا تصاویر سیو شده در سیستم هوشمند خود را پرینت بگیرید. جهت ثبت سفارش می توانید به وب سایت چاپ روم مراجعه کرده و پس از ثبت نام، از بخش سفارش، درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما فورا با شما تماس خواهند گرفت و هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد.

مژده   مژده

درصورت سفارش حجم بالای چاپ، 30صفحه پرینت را مهمان ما باشید.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
نحوه خروجی گرفتن از فایل های متنی و تصویری بسیار مهم و حساس است زیرا در سطح کیفیت و وضوح تصاویر و خوانایی متون نقش تعیین کننده دارند. بهتر است قبل از چاپ و پرینت حتما از  افراد آشنا و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان ما در چاپ روم آماده ارائه راهنمایی و مشاوره رایگان به شما کاربران محترم می باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر از سطح بالای کیفیت چاپ کلیه سفارشاتی چاپی خود، از چاپ عکس و جزوه گرفته تا چاپ کتاب را به ما بسپارید. کیفیت بالای چاپ و تعرفه ارزان رمز موفقیت چاپ روم است.