ضرورت طراحی و چاپ فاکتور

چرا چاپ فاکتور فروش اهمیت زیادی دارد؟

مقدمه
هر کسب و کاری بنا بر زمینه فعالیت تجاری یا اقتصادی خود، محصولاتی را جهت فروش عرضه می کند. عرضه کالا  به ویژه در تعداد زیاد، نیازمند این است که به شکلی سازمان یافته در سند و مدرکی قانونی ثبت شود. اینکه چه مقدار محصول به بازار فروش عرضه گردیده، مشتری در قبال خرید کالا چقدر پول پرداخت است و تمامی مسائل مالی مرتبط به فروش و عرضه کالا، ضرورت طراحی و چاپ فاکتور را نشان می دهد. در این پست می خواهیم به مهمترین دلایل چاپ فاکتور و ضرورت طراحی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاکتور چیست؟

فاکتور مدرک و سند معتبری است که اطلاعاتی خاصی چون قیمت توافق شده محصول، میزان پرداختی ها، شرایط پرداخت و سایر موارد مرتبط با جریان مالی در آن درج می گردد. این سند تجاری که توسط فروشندگان صادر می گردد، بیشتر به عنوان یک رسید کاربرد دارد و خریدار می تواند مطابق با شرایط پرداختی که در فاکتور ذکر شده است، بدهکاری های خود را بپردازد. همچنین در صورتی که طرفین، ادعایی در مورد پرداختی ها داشته باشند می توان این سند را جهت اثبات گفته خود، ارائه دهند. همه کسب و کار های تجاری باید از فاکتور فروش استاندارد که حاوی اطلاعات مشخصی است، استفاده نمایند.

فاکتور فروش استاندارد شامل چه نوع اطلاعاتی می باشد؟

یک فاکتور فروش استاندارد دارای اجزای مشخصی است که در ادامه به صورت مفصل بیان خواهد شد:

تاریخ

معمولا در همه فاکتور های فروش، جای مشخصی در قسمت بالای برگه وجود دارد  که  به ذکر تاریخ داد و ستد اختصاص داده می شود.

شماره سریال

اگر به قسمت بالای برگه فاکتور فروش نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که اکثر فاکتور های فروش در سمت چپ، حاوی یک شماره سریال هستند. این شماره که غالبا به رنگ قرمز درج می گردد شماره سریال محصول است.

اطلاعات و مشخصات فروشنده و خریدار

اطلاعات کامل شخص حقیقی یا حقوقی شامل شماره تماس، کد اقتصادی، آدرس و غیره در این قسمت قید می شود.

مشخصات کالا

از آنجایی که اطلاعات مربوط به کالا باید دقیقا در فاکتور فروش ذکر شود، چند ستون  روی برگه فاکتور در کنار هم طراحی می گردد که به مشخصات کالا همچون کد محصول، تعداد فروش، قیمت واحد، مبلغ کل فروش، اختصاص می یابند.

امضای فروشنده و خریدار

در نهایت در قسمت پایین برگه فاکتور دو بخش مجزا برای امضای فروشنده و خریدار مشخص گردیده است. امضای فاکتور فروش توسط طرفین نشان دهنده این است که هر دو طرف معامله با شرایط ذکر شده موافق هستند.

ضرورت طراحی و چاپ فاکتور

ثبت دقیق فروش

با در اختیار داشتن فاکتور های فروش می توان معوقه های مالی خریدار را پیگیری نمود. از این رو چنانچه خریدار نسبت به پرداخت مابقی بدهی خود مقاومت کند، فروشنده این امکان را دارد تا با استناد به فاکتور فروش، اقدامات قانونی را به عمل آورد.

بررسی های مالیاتی

با توجه به اینکه بررسی های مالیاتی از طریق همین فاکتور های فروش انجام می گیرد بهتر است خلاصه ای از تراکنش های انجام گرفته در طول دوره مشخص را نزد خود نگهداری کنید.

اهمیت حقوقی

بدون وجود فاکتور فروش، هیچ مدرکی دال بر انجام گرفتن معامله تجاری بین طرفین وجود ندارد و چنانچه جعل سند یا سوء استفاده های دیگر پیش بیاید، صاحب تجارت نمی تواند مدرکی جهت دفاع از حقوق خود ارائه کند.

مزایای استفاده از فاکتور فروش

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن
  • ماندگاری و دوام بالا
  • مناسب برای همه کسب و کار ها
  • قابلیت حمل آسان
نتیجه گیری
فاکتور های فروش در زمینه های متناوبی کاربرد دارند و حتی مانند سایر روش های تبلیغاتی از جمله چاپ کارت ویزیت، جهت تبلیغات به کار گرفته می شوند. صاحبان کسب و کار می توانند لوگو و علامت تجاری خود را بر روی فاکتور فروش چاپ کنند تا بدین وسیله برند خود را  معرفی سازند. در آخر باید بگوییم که فاکتور فروش فقط یک رسید به ظاهر معمولی نیست بلکه یک سند قانونی و معتبر است که می تواند احتمال ریسک و اشتباه را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین منظور بهتر است چاپ و طراحی فاکتور فروش را به یک چاپخانه معتبر بسپارید تا به شکل استاندارد تمامی اطلاعات لازم را در فاکتور فروش، لیست کند. انتشارات چاپ روم بهترین خدمات چاپ فاکتور فروش را با کیفیت بالا و قیمت ارزان ارائه می دهد.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی