صحافی جزوه در اصفهان

صحافی با متد های روز دنیا در چاپ روم

مقدمه
در مقاله های گذشته به طور کامل خدمات چاپ آنلاین را در شهر اصفهان مورد بررسی قرار دادیم و به این مهم پرداختیم که استفاده از سرویس چاپ ارزان که به طور آنلاین به مشتری ارائه می شود چقدر در کاهش هزینه های چاپ موثر است و می تواند به اوضاع اقتصادی مردم کمک کند.                                                                                      در این پست می خواهیم به مقوله صحافی جزوه در اصفهان بپردازیم و نکات مهم آن را خدمت شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

صحافی چیست؟

به جهت اینکه برگه های جزوات درسی یا آموزش پس از چاپ نهایی بهم ریخته نشود، آن را به طور کاملا مرتب روی هم قرار می دهند و با استفاده از ابزاری همچون چسب، حلقه و یا فنر کاغذ ها را بهم دیگر متصل می کنند. به این عملیات مرتب سازی برگه های جزوه که معمولا همراه با جلد گذاری انجام می گیرد، صحافی گفته می شود. در صحافی جزوه به حجم کاغذ ها توجه خاصی مبذول می شود زیرا متناسب با آن یکی از انواع صحافی را انتخاب می کنند.

مزیت صحافی کردن جزوات درسی

امکان چاپ پشت و رو را فراهم می آورد: به عبارت ساده تر باید اینگونه تشریح نمود که صحافی این قابلیت را عملی می سازد تا مشتری به جای پرداخت هزینه های گزاف جهت چاپ یک رو از چاپ دو رو استفاده نماید و هزینه بسیار کمی را جهت چاپ بپردازد. چاپ بر روی هر دو طرف کاغذ سبب می شود تا خواننده به راحتی مطالب را مورد مطالعه قرار دهد و تسلط بیشتری اعمال کند.

مقرون به صرفه بودن: با توجه به اینکه صحافی ها در انواع بسیار گوناگونی رواج یافته اند و از قیمت های متفاوتی برخوردارند؛ مشتری می تواند بر حسب میزان بودجه خود، یکی از این روش ها را استفاده کند.

ماندگاری بالا: به دلیل اینکه صحافی کردن جزوات آموزشی یا درسی، عمر مفید آن را افزایش می دهد به شما توصیه می کنیم حتما از چاپخانه بخواهید تا  فایل پرینت گرفته شده را صحافی نماید.

انواع صحافی

بسته به تعداد صفحات جزوه و همچنین گرماژ کاغذ، نمونه های زیر به کار گرفته می شوند:

صحافی فنری

یکی از متداول ترین انواع صحافی جزوه مربوط به نوع سیمی یا فنری می باشد. نکته قابل توجه در صحافی جزوه فنری این است که حجم کاغذ ها در این نوع صحافی بالاست. از امتیازات مهم صحافی فنری، امکان چرخش 360درجه است به نحوی که مطالب درج شده روی کاغذ به آسانی قابل خواندن می باشند. این مزیت سبب تسهیل و تمرکز بیشتر در روش خواندن می گردد.

صحافی طلق و شیرازه

برخی از انواع صحافی های رایج برای جزوات آموزشی، ظاهری بسیار شکیل و زیبا دارند به گونه ای که خواننده با احساس مثبتی به سمت مطالعه درس ترغیب می شود. از نمونه های پر کاربرد این گونه صحافی ها، طلق و شیرازه می باشد. طلق های رنگی بر روی پشت و روی جزوه قرار میگیرد و با استفاده از شیرازه بهم دیگر متصل می شوند. به دلیل مقاومت نسبتا پایین این نوع صحافی بهتر است از تعداد برگه های کم استفاده شود و گرنه کارایی چندانی نخواهد داشت.

صحافی چسب سرد

در صحافی چسب سرد از ماده رزین پلی اورتان استفاده می شود. این ماده در فصل سرما مقاومت خود را از دست نمی دهد و بر خلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند؛ چسب سرد احتمال شکستن دارد از حالت کشسانی بسیار بالایی برخوردار بوده و نمی شکند.

چسب گرم

صحافی حرارتی یا چسب گرم به محض استفاده خشک می شود و به همین دلیل نیازی به دستگاه های گران قیمت خشک کن ندارد. مقاومت و استحکام بالای صحافی چسب گرم امکان اتصال کاغذ هایی با گرماژ بالا را میسر می سازد.

صحافی منگنه

در صورتی که تعداد صفحات جزوه کم باشد، صحافی منگنه کاربرد خواهد داشت. از دو روش تخت و لوپ برای صحافی منگنه استفاده می شود.

صحافی شانه پلاستیکی

ارزان قیمت ترین نوع صحافی، شانه پلاستیکی است که به نسبت سایر روش ها؛ مقاومت و ماندگاری بسیار پایینی دارد. به منظور صحافی شانه پلاستیکی در قسمت حاشیه کاغذ ها سوراخ هایی ایجاد می شود که با عطف پلاستیکی دندانه دار، مطابقت دارد.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
چاپ روم با استفاده از متد های کاملا پیشرفته و مجهز اقدام به صحافی کتاب و جزوات درسی شما مشتریان محترم می نماید. به این ترتیب این امکان برای خریداران خدمات چاپ از انتشارات چاپ روم فراهم می شود تا کیفیت را همراه با تعرفه ارزان در اختیار داشته باشند.