چرا باید از سربرگ استفاده کنیم؟

ست اداری چیست؟

مقدمه
حتما تا کنون با مراجعه به بانک ها و سایر ادارات متوجه شده اید که تمامی مکاتبات اداری آنها بر روی کاغذ هایی انجام می گیرد که حاوی نام و لوگو موسسه می باشد. اگر چه برخی از شرکت های بزرگ تصور می کنند که استفاده از سربرگ فقط مخصوص شرکت های بزرگ است اما بهتر است بدانیم که چاپ سربرگ برای مکاتبات اداری و تجاری بهترین شیوه برای معرفی برند و صاحب کسب و کار های تجاری  هر چند کوچک و نوپا است. در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که چرا باید از سربرگ استفاده کنیم؟

ضرورت استفاده از سربرگ تبلیغاتی

مهمترین دلایل استفاده از سربرگ ههای تبلیغاتی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

آسان کردن راه های ارتباطی

سربرگ ها دربردارنده اطلاعات خاصی از جمله شماره تماس، آدرس فیزیکی و الکترونیکی صاحبان برند هستند. از این رو دسترسی به راه های ارتباطی برای مشتری به آسان ترین شکل امکان پذیر است.

اعتبار بخشی به برند

وقتی شما از سربگ های ادارای و یا لوازم تحریری استفاده می کنید که آرم و لوگوی تجاری شما بر روی آنها چاپ شده است به مشتری نشان می دهید که در کار خود متخصص و حرفه ای هستید. با استفاده از این سیاست کاری به راحتی خود را  صاحب اعتبار معرفی می کنید و در نگاه مشتری بسیار حرفه ای تر جلوه خواهید کرد.

تبلیغات مقرون به صرفه

کسب و کار های مختلف بیشتر تمایل دارند از تبلیغات ارزان جهت معرفی برند خود استفاده کنند تا متحمل پرداخت هزینه های گزاف نشوند. سربرگ ها در مقایسه با سایر ابزار های تبلیغاتی بسیار ارزان قیمت بوده و هزینه کمتری برای چاپ آنها نیاز است

امنیت مکاتبات اداری

یکی از مهمترین دلایل استفاده از سربرگ ها، امنیت بالای آنها در مکاتبات اداری است. استفاده از سربرگ ها، امکان سوء استفاده های غیر قانونی را به حداقل می رساند. مکاتبات اداری حاوی اطلاعات مهمی هستند که گاهی ممکن است به شکل سودجویانه کپی برداری شوند. بنابراین استفاده از سربرگ های اداری زمینه ارتباط مطمئن بین سازمان ها را فراهم می آورد.

سربرگ های اداری روش غیر مستقیم تبلیغات

وقتی که موسسات یا سایر ادارات نامه های شما را دریافت می کنند اولین چیزی که توجه آنها را به خود جلب می کند نام و لوگو سازمانی شماست که در قسمت سربرگ نامه درج گردیده است. به این ترتیب حوزه فعالیت شما مدت ها در ذهن مخاطب باقی می ماند و مشتریان را به سمت استفاده از خدمات شما ترغیب می کند. به عبارت ساده تر، سربرگ ها اولین نقطه تماس صاحبان برند با مشتری می باشند. این روش تبلیغاتی مهمترین ابزار فروش و معرفی به حساب می آید.

نکات مهم در طراحی سربرگ ها

جهت طراحی یک سربرگ حرفه ای و قدرتمند رعایت یک سری شرایط الزامی می باشد.

فونت مناسب

بهترین فونت برای نگارش متن های درج شده در قسمت سربرگ، فونت 10تا 14 می باشد. بسته به اینکه از کاغذ 4A یا A5 استفاده می کنید فونت مناسب را به کار ببرید.

زبان رسمی

در طراحی سربرگ ها بهتر است از یک زبان استفاده کنید. از آنجایی که سربرگ ها معمولا در سازمان ها و ارگان های دولتی کاربرد دارند بهتر است به زبان رسمی کشور چاپ شوند.

حاشیه امن

به دلیل اینکه  ممکن است در هنگام برش نهایی کاغذ های طراحی شده ، قسمتی از طرح اصلی آسیب ببیند حتما قسمتی از کاغذ را به عنوان حاشیه امن در نظر بگیرید.

عدم استفاده از نماد های مذهبی

در طراحی سربرگ فقط اجازه دارید لوگو و علامت تجاری سازمان را حک کنید. چاپ نماد های مذهبی در سربرگ ها؛ نوعی بی احترامی به مذهب تلقی می شود و متعارف نیست.

زمینه سربرگ

به جهت اینکه سربرگ ها معمولا کپی و یا فکس می شوند بهتر است زمینه سفید داشته باشند.

اندازه مناسب سربرگ

سربرگ ها نباید بسیار عریض و پهن در نظر گرفته شوند تا حدی که قسمت زیادی از صفحه را بپوشاند و نه اینکه آنقدر کوچک باشد که از میزان خوانایی آن کاسته شود. بهترین اندازه طراحی سربرگ 900پیکسل در 100پیکسل می باشد.

رزولوشن مناسب

جهت وضوح بیشتر متن بهتر است  میزان رزولوشن طراحی را در حدود 300 dpi تنظیم نمایید.

کاربرد های متنوع سربرگ

سربرگ ها کاربرد بسیار متنوعی دارند و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله:

  • مکاتبات اداری
  • اعلام مناقصه ها
  • برای نوشتن فاکتور
نتیجه گیری
طراحی سربرگ و ست اداری نیازمند تخصص و به کارگیری دستگاه های چاپ با کیفیت است. انتشارات چاپ روم با تجربه چندین ساله در صنعت چاپ و دارا بودن دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی های به روز بهترین خدمات چاپی را به شما کاربران محترم تقدیم می کند.