روش پرینت گرفتن از گوشی با کابل

راه اندازی چاپگر از موبایل با استفاده از کابل USB

مقدمه
گاهی اوقات بدون وجود کامپیوتر نیز می توان عکس، فایل و یا پی دی اف خود را پرینت بگیرید. این در حالی امکان پذیر خواهد بود که شما به یک گوشی هوشمند اندرویدی دسترسی داشته باشید. اتصال گوشی به دستگاه چاپ از طریق کابل، بلوتوث و وای فای امکان پذیر می باشد به شرط اینکه، چاپگر قابلیت این اتصالات را داشته باشد. دستگاه های چاپگر قدیمی معمولا از این امتیازات پشتیبانی نمی کنند و تنها بواسطه اتصال کابل می توان فایل مورد نظر را چاپ کرد. در این مقاله قصد داریم روش پرینت گرفتن از گوشی با کابل را مورد بررسی و بحث قرار دهیم. با ما همراه باشید.

جهت سفارش پرینت رنگی با تخفیف ویژه کلیک کنید.

اتصال گوشی به دستگاه چاپ از طریق کابل OTG

بسته به اینکه موبایل شما از چه برندی است و دارای چه امکاناتی می باشد از قابلیت های مختلف پشتیبانی می کند. برخی از انواع گوشی های هوشمند مستقیما از برنامه پرینت پشتیبانی میکنند. کافی است بر روی فایل مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب گزینه پرینت، عملیات پرینت را شروع کنید. اما در برخی انواع موبایل ها، دستور اجرای پرینت به طور پیش فرض وجود ندارد و در این صورت باید به سراغ گوگل پلی رفته و برنامه مورد نظر را دانلود نمایید.

برنامه PrintShare

چنانچه بخواهید گوشی خود را به چاپگر متصل کنید لازم است کابل OTG را به هر دو دستگاه اتصال دهید. این تنها مرحله ابتدایی کار است. در مرحله دوم باید بررسی کنید که آیا برنامه PrintShare در گوشی اندرویدی نصب می باشد یا خیر؟ این یک اپلیکیشن پرینت با گوشی است که بدون وجود آن نمی توان عملیات پرینت گرفتن را انجام داد. به منظور اجرای دستور پرینت به چاپگر مراحل زیر را دنبال کنید.

پس از نصب اپلیکیشن PrintShare فورا آن را اجرا نکنید بلکه به سراغ تنظیمات گوشی خود بروید و در قسمت سرچ یا علامت ذره بین، واژه   PrintShare تایپ نمایید و بر علامت جست وجو کلیک کنید.

بعد از اینکه لیست سرویس های پرینتی نصب شده در موبایل تان بر روی صفحه گوشی نمایش داده شد، به دنبال برنامه PrintShare بگردید. با انتخاب این گزینه، پرینتر پیش فرض گوشی شما اپلیکیشن PrintShare خواهد شد.

در ادامه مطمئن شوید که هر دو طرف کابل USB به طور هم زمان به هر دو دستگاه چاپ و  موبایل شما متصل است. پس از کسب اطمینان از اتصال کابل، وارد برنامه PrintShare شوید. در قسمت پایین صفحه نمایش گزینه Printer not selected وجود دارد که از شما می خواهد دستگاه چاپگر را مشخص کنید. به این منظور باید بر روی Select کلیک کنید و از پنجره نمایش داده شده  گزینه Direct USB Connected را فعال نمایید. پس از این اقدامات شما چاپگر متصل شده به کابل USB را مشاهده خواهید کرد. حال وقت آن است که شما به دستگاه چاپ دستور چاپ بدهید ولی قبل از آن باید مواردی همچون اندازه برگه، تعداد کپی و.....را مشخص کنید. پس از انجام همه مراحل فوق بر روی گزینه پرینت کلیک کنید تا عملیات چاپ انجام شود. در پایان پیغامی بر روی صفحه نمایش موبایل شما نمایان می شود با این عنوان Printing completed successfully که نشان دهنده این است که فرایند چاپ به درستی انجام گرفته است.

برای برآورد هزینه پرینت سیاه و سفید آنلاین  اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری
وقتی یک فایل پرینت نمی شود فورا به سراغ کابل USB بروید و از اتصال درست کابل به هر دو دستگاه اطمینان کسب کنید. دستگاه اندرویدی شما باید قابلیت پشتیبانی از کابل USB OTG  راداشته باشد. دقت داشته باشید که گوشی هوشمند شما یا به صورت پیش فرض از برنامه پرینت پشتیبانی می کند یا اینکه باید برنامه مرتبط را دانلود کرده و با ورود به قسمت تنظیمات، آن را پیش فرض  برنامه پرینت گوشی خود قرار دهید.