روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ کارت ویزیت

آشنایی با مفهوم و کاربرد رنگ ها در طراحی کارت ویزیت

مقدمه
در مقاله های گذشته مطالب مفیدی درباره طراحی کارت ویزیت ارائه گردید، در این پست قصد داریم به  بررسی روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ کارت ویزیت بپردازیم. انتخاب رنگ مناسب نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید در  زمان طراحی و چاپ کارت ویزیت مورد توجه قرار گیرد، چرا که تاثیر روانی رنگ ها می تواند احساسات مخاطب را برانگیزد و توجه آنها را به خدمات ارائه شده توسط برند شما متوجه سازد. از آنجایی که رنگ های مختلف حاوی مفاهیم و معانی متفاوت هستند، قبل از استفاده و به کار گیری آنها باید بازار  مورد نظر برای کسب و کار خود را تعیین نموده و در ادامه متناسب با شرایط کسب و کار خود، رنگ متناسب را انتخاب کنید.

کارت ویزیت سفید/ ایمن و محافظه کارانه

در مورد انتخاب رنگ سفید برای طراحی و چاپ کارت ویزیت می توان گفت، انتخاب این رنگ تقریبا برای همه انواع بازار کسب و کار  و تمامی تجارت ها مناسب می باشد. کارت ویزیت سفید، ایمن و محافظه کارانه و البته تا حد زیادی استاندارد است. شما با طراحی کارت  ویزیت سفید می توانید خلوص نیت خود را در ارائه خدمات خویش ابراز کنید اما توجه داشته باشید که طراحی کارت ویزیت کاملا سفید نمی تواند برای شما در مقابل رقبای تجاری، وجه متمایزی ایجاد کند. سعی کنید یک لوگو و یا رنگ مناسب دیگری را نیز در طراحی کارت ویزیت به کار ببرید تا در برابر سایر رقبا متمایز گردید.

بهترین طراحی کارت ویزیت با ارزان ترین قیمت را از چاپ روم بخواهید.

کارت ویزیت سیاه/ پر رمز و راز

چنانچه صاحب برند در نظر داشته باشد حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و دقیقا روی همین موضوع متمرکز شود، انتخاب تم سیاه رنگ برای طراحی کارت ویزیت، گزینه انتخابی بسیار مناسبی خواهد بود. از نظر روانشناسی، رنگ سیاه، نشانه قدرت، تشریفات و اعتبار است. با انتخاب کارت ویزیت سیاه  می توانید برند خود را در نگاه مخاطب بسیار قدرتمند و جدی نشان دهید. اگر قصد داشته باشید از رنگ دیگری در بوم سیاه کارت ویزیت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما، رنگ نقره ای است زیرا با ترکیب این دو رنگ در ذهن مخاطب تاثیر گذاری بیشتری  بر جای خواهید گذاشت.

 کارت ویزیت آبی/ اعتماد

رنگ آبی اشاره به اعتماد، سکون و آرامش دارد. این رنگ در افزایش ارتباطات  نقش مهمی دارد و به طرفین حس اعتماد می بخشد. برای مشاغل مختلف از جمله، مشاور خانواده، مشاور مالی و یا برای معرفی خطوط هوایی و هواپیماها بهتر است از رنگ آبی استفاده شود تا مخاطب یک آرامش خاص را از ارتباط با شما دریافت کند. در انتخاب رنگ آبی برای طراحی و چاپ کارت ویزیت باید به این نکته دقت داشته باشید که رنگی آبی تیره نمایانگر جدیت و جرفه ای بودن شماست و لی رنگ آبی روشن از میزان جدیت شما می کاهد.

کارت ویزیت قرمز/ تجارت پویا

رنگ قرمز، حواس فیزیکی افراد را تحریک می کند، از این رو می تواند کسب و کار شما را پر شور و پویا معرفی نماید. به ویژه برای شرکت های فعال در حوزه کسب و کار مواد غذایی، انتخاب رنگ قرمز اهمیت زیادی دارد زیرا باعث افزایش اشتها می شود.

کارت ویزیت سبز/ تعادل، رشد

رنگ سبز نشانگر رشد و سلامت و تعادل است. اغلب ثروتمندان جامعه برای معرفی کسب و کار خود در زمینه ارز، و تولید ثروت از این رنگ استفاده می کنند. در معرفی کسب و کار های مختلف از جمله: شرکت های باغبانی، مدد کاران اجتماعی، شرکت های داروی و بهداشتی می توان از کارت ویزیت سبز استفاده کرد زیرا ارتباط موثری را شکل می دهد و بازدهی مناسبی خواهد داشت.

کارت ویزیت زرد/ نشاط و تحرک ذهن

اغلب روزنامه نگاران، هنرمندان و کمدین ها ذهن پویا و فعالی دارند. برای جلب توجه این قشر اجتماعی می توانید از رنگ زرد در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد رنگ زرد می تواند نتیجه عکس بدهد و احساس خشم و اضطراب را در مخاطب ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر بهتر است از رنگ های تیره تر برای سطح کار استفاده شود.


کارت ویزیت خاکستری/ قدرت و کنترل

از آنجایی که رنگ خاکستری، بیان کننده محافظه کاری و بی طرفانه بودن هست برای معرفی اکثر مشاغل تجاری مناسب است. اگر صاحب مشاغل قانونی و مالی هستید، بهتر است از ترکیب رنگ خاکستری با کمی سیاه و سفید استفاده کند. این ترکیب رنگ به مخاطب می گوید که شما یک فرد حرفه ای و کنترل گر هستید.

جهت سفارش پرینت رنگی ارزان کلیک کنید.

نتیجه گیری
توجه داشته باشید که کارت ویزیت، نماینده برند و شرکت شما است، بنابراین باید در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و چاپ کارت ویزیت آنقدر محتاطانه عمل کنید که هویت برند شما به شکل صحیح ارائه گردد.