رنگ مشکی خوب در چاپ افست چهار رنگ

چگونه رنگ مشکی پر کلاغی را طراحی و چاپ کنیم؟

مقدمه
چاپ رنگ مشکی به دلیل پوشش دادن طیف گسترده ای از رنگ ها مهمترین و شاید اصلی ترین مسئله ای است که طراحان چاپ افست با آن رو به رو هستند. با وجود اینکه سایر رنگ ها به راحتی انتخاب می شوند و رنگ اصلی خود را نمایش می دهند؛ انتخاب  رنگ مشکی با چالش بزرگی همراه است زیرا گاهی اوقات پس از چاپ نهایی عکس متوجه می شویم که که رنگ مشکی به حالت بور دیده می شود و کیفیت اصلی را ندارد. به همین دلیل طراح گرافیست باید در کار با طیف رنگ مشکی تخصص و مهارت لازم را داشته باشد.

چالش های استفاده از رنگ مشکی

برخی اوقات پیش می آید که کاتالوگ طراحی شده با متن مشکی پس از چاپ کیفیت رضایت بخشی را نمایش نمی دهد. به گونه ای به نظر می رسد که انگار متن مشکی روی هم چاپ شده و یا سایه های زرد و سرخ آبی در لبه متن مشکی دیده می شود. در این صورت خروجی کار مورد قبول واقع نمی شود و نیاز به پرینت مجدد با ویرایش های گرافیستی است.

در صورتی که مشتری تقاضای چاپ رنگ مشکی پر کلاغی داشته باشد؛ ممکن است طراح گرافیست با دیدن پالت رنگ مشکی، تیره ترین رنگ را در این مجموعه انتخاب کند به گمان اینکه خروجی چاپ یک رنگ مشکی کاملا تیره است اما پس از پرینت رنگی متوجه می شود که رنگ مشکی به زرد متمایل شده و حالت بور دارد. در این مورد هم نتیجه رضایت بخش حاصل نمی شود.

سومین چالش استفاده از طیف رنگ مششکی مربوط به چاپ رنگ مشکی بر روی بک گراند نارنجی است. در صورتی که طراح گرافیست قصد داشته باشد بر روی یک بک گراند نارنجی، متنی با رنگ مشکی  و با مشخصه k=100چاپ کند باز هم نتیجه قابل قبول را به دست نمی آورد و در انتها می بیند که متن چاپ شده هم به رنگ نارنجی همراه با لبه های سفید است. این مشکل طراحی رنگ که در اصطلاح چاپی؛ برفک رنگ نامیده می شود تنها به این دلیل رخ داده که طراح گرافیست در برنامه فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین گزینه Over print fill را فعال نکرده است.

Over print fill چیست؟

اوور پرینت که معمولا در اکثر برنامه های طراحی، وجود دارد زمینه ای را فراهم آورده تا در هنگام خروجی کار از طریق زینک؛ دستوری به ماشین حساب منتقل شود حاوی این پیام که تمامی متن های با رنگ k=100 را بر روی بک گراند رنگی را  به صورت مشکی خالص چاپ کند  تا دیگر حالت برفکی در چاپ نهایی مشاهده نشود.

شیوه استفاده از رنگ مشکی برای چاپ متن

فرقی نمی کند که شما قصد چاپ کاتالوگ را داشته باشید یا چاپ کارت ویزیت و یا هر چیز دیگری. مهم این است که بدانید تنها در صورتی رنگ مشکی خالص را در محصول نهایی چاپ مشاهده خواهید کرد که مقدار عددی ترکیب رنگ ها رو به صورت زیر تنظیم نمایید:

C=0  M=0  Y=0  K=100

حواستان باشد که حتما گزینه Overwrite را از قبل فعال کرده باشد وگرنه زحمات شما بی نتیجه خواهد بود. جهت نمایش این گزینه و فعال نمودن آن کافی است به تب layers بروید و  بر روی گزینه Multiple کلیک کنید. حالا نوبت به این میرسد که بر روی لایه متن دو بار کلیک راست نموده و به منوی Layer Styles دسترسی پیدا کنید. در ادامه به سراغ گزینه Blending Option رفته و با فشار وارد کردن بر روی Advanced Blending این قسمت را فعال نمایید. تمامی تیک های را که در جلوی    C M Yمی بینید پاک کنید و تنها اجازه دهید مقدار فعال باشد.

پرینت رنگی ارزان

انتشارات چاپ روم با استفاده از نیروی مجرب و حرفه ای؛ تعرفه ارزان پرینت رنگی و همچنین تجربه سال ها ارائه خدمات چاپی با بهترین کیفیت ثابت نموده که شایسته اعتماد شما کاربران محترم می باشد و در طول سال های خدمات خود حتی با یک مورد نارضایتی از طرف مشتریان در زمینه کیفیت چاپ رنگ مشکی برخورد نداشته است. همه این موفقیت ها ناشی از این امر است که چاپ روم بهترین ها را جهت همکاری استخدام نموده و به میزان رضایت مشتری توجه تام دارد. جهت برآورد هزینه های چاپ می توانید به صفحه اصلی چاپ روم مراجعه کنید و به صورت آنلاین محاسبات لازم را انجام دهید.