تکنولوژی مدرن در صنعت چاپ

نوآوری های صنعت چاپ

مقدمه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های مدرن در صنعت چاپ و نشر کشور شاهد افزایش سرعت و ارتقای کیفیت چاپ محصولات هستیم. اکنون چاپخانه ها و موسسات چاپ و نشر دیگر مجبور نیستند مانند گذشته به روش دستی و با صرف وقت و هزینه زیاد، خدمات چاپی خود را ارائه دهند. در حال حاضر پروژه های چاپی با حجم بالا در کوتاه ترین زمان ممکن با دقت و کیفیت عالی چاپ می شوند. چاپ روم در این مقاله قصد دارد به تکنولوژی مدرن در صنعت چاپ بپردازد و مزایای به کار گیری دستگاه های پرینت و چاپ پیشرفته را برای شما کاربران محترم بازگو کند.

معرفی برخی از انواع تکنولوژهای مدرن صنعت چاپ

چاپ سه بعدی

به کار گیری فناوری دیجیتال زمینه چاپ سه بعدی را ممکن ساخته است. در چاپ سه بعدی، فایل دیجیتال به وسیله چاپگر های مخصوص به شکل قطعه سه بعدی چاپ می شود و حالت برجسته پیدا می کند. چاپ سه بعدی بیشترین کارایی را در صنعت هوافضا، معماری و روباتیک دارد. جهت چاپ سه بعدی با استفاده از نازل، چند لایه را روی هم می گذارند تا در نهایت قطعه مورد نظر ساخته شود.

راه اندازی سرویس خدمات چاپ آنلاین

اگر در گذشته افراد مجبور به مراجعه حضوری به چاپخانه و تحویل سفارش خود بودند، امروزه با راه اندازی خدمات چاپ آنلاین، مشتری می تواند در هر جایی که هست  بصورت آنلاین درخواست خود را به چاپخانه تحویل دهد. به این ترتیب بدون فوت وقت و انرژی و البته با پرداخت هزینه کمتر، سفارش پرینت و چاپ خود را ثبت می کند و آن را به صورت فیزیکی درب منزل تحویل می گیرد.

مزایای استفاده از چاپ آنلاین

پرنیت فوری و ارزان

یکی از بارزترین وجوه تمایز خدمات چاپ آنلاین با چاپ فیزیکی، کاهش قیمت تعرفه چاپ می باشد. انتشارات چاپ روم از معتبرترین وب سایت های فروشگاهی چاپ آنلاین است که در زمینه پرینت ارزان حرف اول را میزند. کاهش هزینه چاپ به منزله کیفیت پایین نیست بلکه انتشارات چاپ روم به دلیل استفاده از نیروی انسانی کارآمد، بکارگیری فناوری چاپ دیجیتال و افست، خرید مستقیم کاغذ از تولیدی توانسته هزینه های استهلاک خود را تا حد زیادی کاهش دهد به همین دلیل تعرفه خدمات چاپ آنلاین توسط این انتشارات با قیمت پایین محاسبه می گردد.

کاهش رفت و آمد

شرایط فعلی جامعه، بیماری، شاغل بودن و حتی درگیری های زندگی روزمره باعث گردیده است تا اکثر افراد فرصت این را نداشته باشند که بشکل حضوری به چاپخانه مراجعه کنند. این در حالی است که رفت و آمد به موسسه های چاپ نیازمند تحمل ترافیک و هدر رفتن وقت مشتری خواهد شد. همه این عوامل لزوم استفاده از خدمات چاپ آنلاین را فراهم می آورد.

چاپ بر روی سطوح مختلف

ظهور دستگاه های چاپ دیجیتال این امکان را فراهم آورد تا محدودیت چاپ بر روی کاغذ از میان برداشته شود و سطوح دیگری نیز جهت چاپ مورد استفاده قرار گیرد. پلاستیک، چوب و انواع فلز ها به صورت کاملا خلاقانه و هنری مورد استفاده قرار می گیرند و طرح هاب بسیار زیبا بر روی آنها نش می بندد. شکل گیری این فناوری ها با استقبال زیادی از طرف مشتریان روبه رو گردید و روز به روز تقاضا برای چاپ عکس و یا طراحی های متفاوت بر روی سطوحی چوبی، فلزی و ... افزایش می یابد.

فناوری کیوسک چاپ سیار

کیوسک های چاپ سیار فناوری بسیار پیشرفته ای هستند که اخیر به دنیای چاپ وارد شده اند. این کیوسک ها شبیه دستگاه های خود پرداز هستند و جهت چاپ و پرینت فوری استفاده می شوند. می توانید عکس یا فایل مورد نظر خود را که در گوشی همراه یا لپ تاپ ذخیره نموده اید بواسطه این کیوسک های چاپ سیار چاپ کنید.

مخزن جوهر

در مقایسه با گذشته و مشکلات استفاده از کارتریج، امروزه چاپخانه ها از مخزن جوهر که دارای ظرفیت و گنجایش بیشتری است، استفاده می کنند. این تکنولوژی سبب کاهش هزینه های چاپ شده است
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

نتیجه گیری
چاپ روم با هدف توسعه کسب و کار خود و همچنین رعایت استاندارد های چاپ سعی در ارائه خدمات پرینت ارزان دارد. جهت ثبت سفارش در وب سایت چاپ روم می توانید به آدرس chaproom.com مراجعه نموده و با تکمیل فرم مربوطه؛ سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما فورا با شما تماس خواهند گرفت و هماهنگی های بعدی را به عمل خواهند آورد.