ترجمه کتاب و کسری سربازی

روش میانبر کسر خدمت سربازی با ترجمه کتاب توسط چاپ روم!

مقدمه
یکی از طرح های اجرایی جدید در سازمان نظام وظیفه، طرح کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب است. این موضوع با توجه به تاثیری که در کاهش مدت زمان خدمت سربازی مشمولان نظام وظیفه دارد برای آقایان بسیار حائز اهمیت است به خصوص برای آن دسته از مشمولین نظام وظیفه  که دغدغه زیادی دارند تا بتوانند هر چه زودتر  خدمت سربازی را به پایان برسانند. در این مقاله قصد داریم به موضوع کسری خدمت سربازی با ترجمه و چاپ کتاب بپردازیم.

 چگونه می توان با ترجمه کتاب، مدت زمان سربازی را کم کرد؟

اولین اقدام در راستای کسری خدمت سربازی ترجمه کتاب این است که مشمولین نظام وظیفه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه نمایند و نامه ای را  با مضمون ترجمه کتاب ( مرتبط با رشته تحصیلی) دریافت کرده و  سپس به یکی از سازمانها و یا مراکز نظامی تحویل دهند. در برخی مواقع ممکن است سازمان مورد نظر، نیازی به ترجمه کتاب نداشته باشد در این صورت می بایست نامه عدم نیاز را دریافت کند و به سازمان ها و مراکز نظامی دیگر مراجعه نماید. البته این امکان برای فرد وجود دارد تا شخصا و یا به کمک استاد راهنما، کتابی را پیشنهاد دهد تا پس از انجام بررسی های لازم و موافقت مرکز به ترجمه آن بپردازد.  جالب است بدانید در برخی مواقع ترجمه کتاب می تواند امکان پایان خدمت را ایجاد نماید به شرط اینکه پروژه ترجمه کتاب بزرگ باشد، مشمول نظام وظیفه حتما مقطع کارشناسی ارشد را تمام کرده باشد، در مقطع دکتری دارای پروپوزال تصویب شده باشد، از رزومه علمی خوب برخوردار باشد، عضو سایت بنیاد ملی نخبگان کشور باشد و در نهایت معدل کارشناسی او بالاتر از 15 باشد و یا در کارشناسی ارشد حد نصاب معدل بالای 16 را  دریافت نموده باشد

صفرتا صد چاپ کتاب خود را به چاپ روم بسپارید!

ضوابط و قوانین گرفتن کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب

تمام فارغ التحصیلان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد که مشمول نظام وظیفه هستند می توانند از طرح کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب استفاده نمایند. قوانین جدید سازمان نظام وظیفه این امکان را فراهم آورده تا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بتوانند برای دریافت این پروژه اقدام نمایند.

از دیگر ضوابط و قوانین گرفتن کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب این است که مشمولان غیبت نداشته باشند. البته برخی از این افراد می توانند با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، غیبت خود را موجه سازند.

پروژه های کسر خدمت این قابلیت را دارند تا به واسطه گروهی از مشمولین نظام وظیفه انجام شوند. این در حالی است که اگر شما نامه امریه داشته باشید می توانید همزمان دریافت امریه و پروژه کسر سربازی را پیگیری نمایید..

مزایای  کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب

  • در این صورت انجام پروسه ترجمه نسبت به ترجمه های دیگر در اسرع وقت انجام می گیرد و زمان زیادی صرف نخواهد شد

  • در مقایسه با دیگر فعالیت های مشابه که باید روند قانونی طولانی مدتی را طی نمایند، مراحل قانونی ترجمه کتاب به منظور کسر خدمت سربازی تقریبا 2 هفته طول می کشد

  • ترجمه کتاب به منظور کسر خدمت سربازی نیاز به امکانات گسترده و با هزینه زیاد ندارد
  • در پروژه  کسر خدمت سربازی با ترجمه کتاب نیازی به ارائه برای دفاع از ترجه کتاب نیست
  • جمع بندی نتایج ترجمه کتاب به منظور کسر خدمت سربازی سخت نیست

مراکز ارائه دهنده پروژه های ترجمه کتاب به منظور کسر سربازی

دانشگاه امام حسین، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی، سپاه، ارتش، دانشگاه مالک اشتر و غیره

مدت زمان کسری خدمت سربازی با ترجمه کتاب

بین موضوع ترجمه کتاب و میزان کسر خدمت سربازی تفاوتی وجود ندارد و معمولا مدت زمان کسری به صورت توافقی انجام می پذیرد. جمع بندی این است که مدت زمان کسر خدمت سربازی با ترجمه کتاب سقف مشخصی ندارد و بنابر میزان رضایت داور، کیفیت ترجمه، میزان همکاری و مدت زمانی که فرد به ترجمه اختصاص داده است متفاوت خواهد بود.  توجه داشته باشید که به منظور کاهش مدت زمان بیشتر،  می توان دو پروژه ترجمه کتاب به صورت غیر همرمان را دریافت نمود. در این صورت امکان کسر خدمت سربازی تا 8 ماه امکانپذیر خواهد بود. اگر بنا به هر دلیلی مدت زمان کسری تعیین شده قابل توجه نبود، فرد می تواند درخواست بازنگری در مورد مدت زمان کسر خدمت سربازی با ترجمه کتاب بدهد و تا زمان دریافت رای تجدید نظر صبر نماید

نکته: تفاوتی در زمان دفاع و داوری ترجمه کتاب وجود ندارد و مشمولان نظام وظیفه هر تعداد ترجمه داشته باشند در یک روز مورد داوری و دفاع قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که اگر میزان کسری به مدت 6 ماه در نظرگرفته شده باشد، مجددا پروژه شما جهت داوری به بنیاد ارسال نخواهد شد ودر کوتاه ترین زمان ممکن در همان سازمان انجام می گیرد، در نهایت اگر کسری به مدت 6 ماه تعیین شده باشد، 5 ماه آن توسط کمیسون به تصویب میرسد اما اگر مدت زمان کسر خدمت سربازی بیشتر از 6 ماه باشد مدت زمان بررسی و داوری طولانی تر خواهد بود.