انواع صحافی در چاپ جزوه

سیر تا پیاز صحافی و انواع آن

مقدمه
پس از پایان پذیرفتن مراحل چاپ جزوه نوبت به صحافی آن می رسد. در واقع صحافی جزوات درسی و یا آموزشی مهمترین و اصولی ترین اقدامی است که باید در روند چاپ، مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود. اگر چه تکنیک های صحافی از گذشته تا کنون بکار گرفته شده اند اما امروزه به نسبت قبل انواع متفاوتی از صحافی ها روی کار آمده اند که ماندگاری و استحکام بیشتری داشته و در طولانی مدت قابل استفاده هستند. در این پست قصد داریم انواع صحافی در چاپ جزوه را به شما همراهان همیشگی چاپ روم معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

صحافی جزوه چیست؟

صحافی جزوه به عملیات کنار هم قرار دادن برگه های جزوه  ها گفته می شود که مانع از جدا شدن آنها می گردد. به عبارت دقیق تر صحافی جزوه یا کتاب ها به معنی تنظیم کردن و به هم متصل کردن کاغذ های آنهاست به نحوی که به صورت یک جا نگه داشته شوند و از پاره شدن یا بهم ریختگی آنها ممانعت به عمل آید.

فواید صحافی کردن جزوه

  • صحافی ها در انواع متفاوتی قابلیت اجرا دارند به همین دلیل مشتری با بودجه کم هم می تواند جزوه چاپی خود را صحافی کند.
  • در طراحی، جلد و رنگ صحافی ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد و شما برحسب سلیقه خود می توانید نوع صحافی جزوه خویش را انتخاب نمایید.
  • صحافی جزوات درسی و یا آموزشی عمر مفید آنها را افزایش می دهد و سبب ماندگاری زیاد آنها خواهد شد.

انواع صحافی در چاپ جزوه

صحافی ها انواع بسیار متنوعی دارند و بسته به هدف نهایی چاپ جزوه و  بودجه کارفرما از انواع متفاوت آنها استفاده می شود. متداول ترین انواع صحافی در چاپ جزوه که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صحافی چسب سرد

صحافی چسب سرد از حالت کشسانی زیادی برخوردار است و از ماده رزین پلی اورتان ساخته می شود. جالب است بدانید که مکانیسم صحافی چسب سرد به نحوی است که در سرما نمی شکند و در مقابل حرارت و گرما، رقیق نمی گردد.

صحافی چسب گرم

این نوع صحافی که به نام صحافی حرارتی نیز معروف است از متداول ترین روش های صحافی جزوات یا کتاب ها می باشد. صحافی چسب گرم از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است. مهمترین مزیت استفاده از این نوع صحافی این است که سریع خشک می شود و نیازی به مدت زمان طولانی یا استفاده از دستگاه های خشک کن ندارد. کیفیت این نوع صحافی به حدی بالاست که می توان کاغذ هایی با گرماژ بالا را نیز به راحتی بهم دیگر متصل کرد.

صحافی دوخت تمام اتوماتیک

اگر در چاپ جزوه شما از کاغذ های نرم استفاده شده است این نوع صحافی به کارتان می آید. با منگنه کردن جلد جزوه به کاغذ های داخلی متصل می شود و سپس کاملا بهم دوخته خواهند شد.

صحافی دوخت حلقه ای

با استفاده از سیم های فلزی، حلقه های ایجاد می کنند تا مجموعه ای از برگه ها را متناسب با حلقه خود در برگیرد.

صحافی منگنه ای

از دیگر شیوه های صحافی پر کاربرد می توان به صحافی منگنه ای یا صحافی مفتول  اشاره کرد. این نوع صحافی به دو روش تخت و لوپ انجام می گیرد و معمولا بیشترین کارایی را برای جزوه های با تعداد صفحات کم دارد. چنانچه ضخامت و گرماژ صفحات افزایش پیدا کند دیگر نمی توان از صحافی منگنه ای استفاده نمود زیرا استحکام قابل قبولی نخواهد داشت.

صحافی فنری(سیمی)

به جهت اینکه در صحافی سیمی، می توان کاغذ ها را تا 360 درجه چرخاند و خیلی راحت به مطالعه پرداخت، این نوع صحافی بیشترین تقاضای مشتریان را به خود اختصاص می دهد. البته توجه داشته باشید که  صحافی فنری برای جزوه های با تعداد صفحات بالا مناسب است.

صحافی شانه پلاستیکی

در مقایسه با سایر انواع روش های صحافی، این نوع صحافی ارزان قیمت است و چندان ماندگاری رضایت بخشی ندارد. جهت صحافی شانه پلاستیکی، در قسمت حاشیه کاغذ ها، سوراخ هایی با استفاده از پانچ ایجاد می گردد که مطابق با عطف پلاستیکی دندانه دار است.
قیمت پرینت سیاه سفید
قیمت پرینت رنگی 

صحافی در انتشارات آنلاین چاپ روم
انتشارات چاپ روم ضمن ارائه خدمات پرینت ارزان و سایر خدمات چاپی  با بهره گیری از دستگاه های صحافی به روز و پیشرفته در زمان کم و با تعرفه ارزان جزوه شما را چاپ و صحافی خواهد نمود. با توجه به اینکه تمامی مراحل چاپ و صحافی در یک مجموعه انجام می گیرد، هزینه های جانبی تا حد زیادی کاهش یافته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.