امتیاز ترجمه و چاپ کتاب برای بنیاد نخبگان

چگونه نخبه علمی شویم؟

مقدمه
عوامل متعددی همچون جذب در دستگاه های اجرایی یا ارگان های صنعتی، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری، استفاده از تسهیلات بانکی و غیره دانش پژوهان را به کسب امتیاز نخبگی  تشویق می کند. اما نکته حائز اهمیت این است که چگونه میتوان در بنیاد نخبگان پذیرش گرفت و از امتیاز نخبگی بهره مند گردید؟ چاپ روم در این مقاله در نظر دارد به موضوع ترجمه و چاپ کتاب برای بنیاد نخبگان به عنوان یکی از راه های کسب امتیازات فوق بپردازد. با ما همراه باشید‌.

آیا امکان دریافت امتیاز نخبگی با چاپ کتاب وجود دارد؟

سازمان بنیاد نخبگان، چندین مسیر متفاوت جهت پذیرش دانش پژوهان در نظر گرفته است از جمله:

پذیرش برا اساس معدل و رتبه دانشگاهی، المپیاد و تمامی مواردی که به بخش فعالیت آموزشی می شود.

چاپ مقاله، کتاب و همچنین همایش های داخلی و بین المللی ( پذیرش یر اساس فعالیت های پژوهشی)

پذیرش بر اساس اخترعات انجام گرفته توسط دانشجو

دانشجو جزو نوابغ فرهنگی و اجتماعی باشد.

در این بین بالاترین امتیازی که بنیاد نخبگان برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته است مربوط به ترجمه و یا چاپ کتاب می باشد. دانشجو با رو نمایی از کتاب چاپ شده توسط خود در قالب تالیف یا ترجمه می تواند در مصاحبه دکتری و یا مصاحبه شغلی بسیار متمایز از دیگران ظاهر شود و شانس خود را برای دریافت قبولی تا حد زیادی بالا ببرد.

امتیازات مورد نیاز برای دریافت نخبگی

دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معادل 130 امتیاز

فارغ التحصیل مقطع دکتر 180 امتیاز

دانشجوی در حال تحصیل در مقطع دکتر به شرط تصویب پروپوزال 150امتیاز

شرایط دریافت امتیاز نخبگی

دانشجویان متقاضی دریافت امتیاز نخبگی به خوبی می دانند که کسب این جایگاه علمی نیازمند این است که داوطلب از رزومه قوی علمی برخوردار باشد تا بتواند موفق به دریافت حد نصاب امتیاز نخبگی بشود. ترجمه و چاپ کتاب ساده ترین راهی است که دانشجویان میتوانند به واسطه ان  ۱۰۰امتیاز به دست آورند و در بنیاد نخبگان پذیرفته شوند. لازم است بدانید که چاپ کتاب کامل ۱۰۰امتیاز و چاپ فصلی از کتاب ۱۵امتیاز محسوب میشود.

کسب امتیاز نخبگی با چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه

چنانچه پایان نامه دانشجو از محتوای پژوهشی ارزشمندی برخوردار باشید، قابلیت این را دارد که به شکل یک کتاب چاپ شود و برگ برنده ای باشد برای دریافت امتیاز نخبگی. علاوه بر محتوای کتاب مستخرج از پایان نامه، اعتبار ناشر هم در میزان سنجش ارزش کتاب چاپ شده تاثیر دارد. در حقیقت محتوای کتاب و  اعتبار ناشر دو رکن اصلی در جلب نظر هیئت داوران به حساب می آید. انتشارات چاپ روم با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای توانسته است در این زمینه بسیار موفق عمل کند. بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی از طریق انتشارات چاپ روم ، در کوتاه ترین زمان ممکن، موفق به چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه گردیده اند.

ترجمه کتاب جهت کسب امتیاز نخبگی چه شرایطی دارد؟

در راستای پذیرفته شدن در بنیاد نخبگان به واسطه ترجمه کتاب، دانشجو می بایست بر اساس اصول و ضوابط زیر عمل نماید.

کتاب در نظر گرفته شده برای ترجمه حتما باید دارای محتوای علمی و دانشگاهی باشد. ضمن اینکه محتوای کتاب نباید توسط کتاب دیگری نقض شده باشد وگرنه از درجه اعتبار علمی ساقط می شود.

موضوع کتاب باید جدید و به روز باشد.

کتاب مورد نظر از یک نویسنده معتبر و شناخته شده باشد. هر چقدر نویسنده کتاب شناخته شده تر باشد، اعتبار علمی کتاب بیشتر است.

بهتر است کتاب انتخاب شده جهت ترجمه با فعالیت های علمی و پژوهشی قبلی دانشجو در ارتباط باشد.

از زمان چاپ کتاب، مدت زمان زیادی نگذشته باشد(حداکثر ۳سال)

ترجمه کتاب الزاما پس از اینکه دانشجو دوران تحصیل خود را به اتمام رساند و فارغ التحصیل گردید، انجام گرفته باشد

چاپ کتاب برای امتیاز نخبگی حتی در یک جلد

چنانچه دانش پژوه قصد داشته باشد، کتاب خود را صرفا جهت  تقویت رزومه علمی عرضه کند می تواند، فقط یک نسخه از کتاب را چاپ کند و در صورت تمایل در نوبت های بعدی اقدام به چاپ تعداد بیشتری از نسخه های کتاب نماید. انتشارات چاپ روم ضمن ارائه مشاوره رایگان در رابطه با چاپ کتاب برای دریافت امتیاز نخبگی، سرویس خدمات چاپ ارزان و فوری کتاب را نیز راه اندازی نموده است.

هزینه چاپ کتاب برای دریافت امتیاز نخبگی

برآورد هزینه چاپ کتاب جهت پذیرش در بنیاد نخبگان تحت تاثیر عوامل زیر می باشد:

  • تعداد صفحات
  • جنس کاغذ
  • قطع کتاب
  • مجوز ارشاد
  • تیراژ کتاب
نتیجه گیری
اگر چه افراد زیادی هستند که در قبال دریافت دستمزد اقدام به ترجمه کتاب می کنند اما بهتر است دانشجو مستقیما، کتاب مورد نظر را ترجمه نماید تا بدین وسیله، بار علمی خود را تقویت کند، قدرت استدلال بیشتری داشته باشد و بتواند در جلسه مصاحبه از دستاورد خود دفاع نماید.