آموزش گرفتن عکس پرسنلی

آنچه که باید درباره نحوه گرفتن عکس پرسنلی رعایت کنیم.

مقدمه
امروزه با گسترش فناوری و پیشرفت دنیای دیجیتال شاهد تولید دوربین هایی هستیم که با کیفیت بسیار بالا تولید و در سیستم گوشی های هوشمند تعبیه می گردند. این دوربین ها به لحاظ کیفیت چندان تفاوتی با دوربین های دیجیتال کامپکت ندارد. شاید در گذشته، گرفتن عکس های پرسنلی، عملیاتی سخت و پیچیده تلقی می شد اما اکنون به واسطه در دسترس قرار گرفتن موبایل های هوشمند و مجهز به دوربین حرفه ای این امر به سهولت امکان پذیر است. چاپ روم قصد دارد در این مقاله، دانستنی های در مورد چگونگی گرفتن عکس پرسنلی در اختیار شما کاربران همیشگی خود قرار دهد. با ما همراه باشید.

جهت سفارش چاپ عکس پرسنلی کلیک کنید.

تجهیزات لازم برای گرفتن عکس پرسنلی

برای آموزش گرفتن عکس پرسنلی باید به این نکته توجه داشته باشید که آموزش فقط یک بخش از این فرآیند است و بخش دیگر مربوط به این است که شما تجهیزات لازم برای عکاسی را در اختیار داشته باشید. برای گرفتن عکس پرسنلی حتما به این سه مورد نیازمند خواهید بود:

  • دوربین( دوربین عکاسی یا دوربین موبایل)
  • رایانه( جهت ادیت تصویر)
  • چاپگر(برای چاپ عکس)

مراحل گرفتن عکس پرسنلی

پس زمینه سفید

در اولین قدم شما باید یک پس زمینه سفید ایجاد نمایید. استفاده از یک پرده سفید و یا قرار گرفتن در جلوی دیوار سفید این امر را امکان پذیر می سازد. نحوه ایستادن شما در جلوی دوربین و پشت به تم سفید رنگ باید به نحوی باشد که سایه یا تاریکی بر چهره شما نیوفتد. جزئیات چهره باید کاملا مشخص باشد.

پوشش مناسب

با توجه به اینکه عکس های پرسنلی عموما برای محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرند باید با رعایت حجاب کامل انداخته شوند. به طور کلی انداختن عکس پرسنلی در هر کشور تابع یک سری قوانین می باشد. به طور مثال در ایران، آقایان الزاما باید یک لباس رسمی به تن داشته باشند و یا خانم ها باید مغنه بپوشند.

ممنوعیت های عکس پرسنلی

جهت گرفتن عکس پرسنلی حتما موارد زیر را رعایت کنید:

از گذاشتن عینک آفتابی بر روی چشم خود داری نمایید.

نباید هدست به گوش داشته باشید.

گرفتن عکس با مدل مو و همچنین ریش غیر معمول ممنوع است.

حالت چهره شما باید رسمی و جدی باشد، از لبخند زدن، اخم کردن و یا حالت های متفاوت غیر از رسمی بودن خودداری کنید.

عکاسی

در زمان گرفتن عکس پرسنلی با دوربین عکاسی و یا دوربین موبایل باید فضای بیشتری را به پس زمینه اختصاص دهید. اگر فضای اطراف شخصبه حد کافی سفید نباشد، عکاس در زمان ویرایش تصویر جهت چاپ به زحمت می افتد و به احتمال قوی عکس از کیفیت مناسب برخوردار نخواهد بود.

ویرایش تصویر

در این مرحله، اگر چه عکس گرفته شده است اما نمی توانید مستقیما به سراغ چاپگر بروید و عکس پرسنلی را چاپ کنید. ابتدا باید ویرایش های لازم را بر روی عکس مورد نظر انجام دهید. به طور مثال با استفاده از برنامه فتوشاپ، وضوح تصویر را مشخص کنید، عکس گرفته شده را به ابعاد مشخص در آورید و پس از انجام این ویرایش ها، به چاپگر دستور چاپ بدهید.

سایز های استاندارد عکس پرسنلی

معمولا در هر کشور، عکس های پرسنلی به اندازه های  ۳*۲ , ۴*۳ و ۴*۶ گرفته می شوند که هر کدام برای مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس پرسنلی 4*3

عکس های با ابعاد4*3 معمولا برای عکس شناسنامه، دفترچه بیمه و یا ثبت نام مدارس و دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس پرسنلی2*3

جهت سفر به عتبات عالیات و یا مدارک نظامی می بایست عکس پرسنلی به ابعاد 2*3 گرفته شوند.

عکس پرسنلی 6*4

سایز 6*4 به عکس پاسپورتی معروف است و برای گذر نامه و پاسپورت کاربرد دارد.

کدام نوع کاغذ برای چاپ عکس پرسنلی مناسب است؟

اگر چه کاغذ های لاستر و سیلک مناسب ترین کاغذ هایی هستند که برای چاپ عکس پرسنلی مورد استفاده قرار می گیرند اما در مقایسه بین این دو کاغذ، کاغذ لاستر از کیفیت بالاتری برخوردار است. زیرا در صورت اسکن شدن، کیفیت خود را حفظ می کند. این در حالی است که کاغذ سیلک قابلیت اسکن چندان جالبی ندارد.

جهت برآورد قیمت آنلاین چاپ عکس اینجا کیلیک کنید.

نتیجه گیری
جهت چاپ عکس می توانید از چاپگر های خانگی استفاده نمایید یا اینکه عکس گرفته شده با دوربین گوشی را به چاپخانه تحویل بدهید تا آنها آن را چاپ کنند. چاپ روم امکاناتی را فراهم آورده است که به آسانی می توانید  سفارش خود را به شکل آنلاین ثبت کنید و در اسرع وقت عکس پرسنلی خود را به صورت چاپ شده تحویل بگیرید.