تاثیر رنگ در چاپ و نفوذ در ذهن مخاطب

چگونه تبلیغاتی تاثیر گذار داشته باشیم؟

 

مقدمه
اگر می خواهید کسب و کار تجاری خود را به شیوه متمایزی از سایر رقبا معرفی کنید بهتر است از تاثیر رنگ ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی کاربردی و مهم غافل نشوید. چاپ کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، برشور و غیره در رنگ ها و طراحی های مناسب می تواند تاثیرات قابل توجهی در رونق کسب و کار شما داشته باشد. در طراحی و چاپ ابزار های تبلیغاتی، رنگ ها باید به گونه ای حرفه ای و خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند تا بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب برجای بگذارند و مشتری را به استفاده از خدمات و محصولات تولید شده توسط برند مورد نظر ترغبب کنند.

استفاده از رنگ های سرد در چاپ بنر های تبلیغاتی

رنگ ها به دو گروه رنگ های سرد و گرم تقسیم می شوند. بنابر اینکه شما قصد تبلیغات در چه حوزه ای را دارید و مخاطبتان چه کسانی هستند می توانید از گروه رنگی مناسب بهره گیرید. به طور مثال اگر قصد دارید تبلیغات خود را برای استارتاپ ها و یا برند های بزرگ انجام دهید بهتر است از بنر های تبلیغاتی بزرگ استفاده نمایید و در طراحی و چاپ آن، طیف رنگ های سرد یعنی بنفش، آبی و سبز  را به کار ببرید؛ چرا که تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب شما  خواهد داشت.

استفاده از رنگ های گرم در جذب مشتری رستوران ها

چنانچه از رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز و زرد در تبلیغات مرتبط با کسب وکار هایی مانند رستوران ها و شرکت های غذایی استفاده گردد، مشتری نسبت به خرید محصولات شما تحریک می شود. در واقع، دیدن تبلیغات مهیج شما حس چشایی و بویایی آنها را تحریک نموده و تشویق می شوند تا محصولات شما را خریداری کنند.

نکات مهم در  انتخاب رنگ های تبلیغاتی

مخاطب شما چه کسانی هستند؟

اگر محصول تولید شده شما بیشترین کارایی را برای آقایان دارد بهتر است از رنگ آبی برای تبلیغات شرکت خود استفاده نمایید زیرا اکثر مرد ها به رنگ آبی علاقمند هستند و با دیدن ابزارهای تبلیغاتی آبی رنگ ترغیب می شوند که خدمات ارائه شده توسط برند مورد نظر را با دقت مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که خانم ها معمولا به رنگ صورتی علاقمند هستند. به همین دلیل اگر مخاطب شما زنان هستند توصیه می کنیم در چاپ یا پرینت تبلیغات خود از این رنگ استفاده نمایید.

به روانشناسی رنگ ها توجه نمایید

رنگ نارنجی معمولا نشان دهنده خلاقیت است و مورد پسند قشر جوان می باشد.

رنگ قرمز، هیجان انگیز است و حس کنجکاوی مخاطب را بر می انگیزد، در نتیجه استفاده از این رنگ در تبلیغات، مشتری را تحریک می کند تا از کسب و کار شما سر در بیاورد.

رنگ سبز نشان دهنده سلامت و رشد است. به همین دلیل جهت تبلیغات و معرفی خدمات خود چنانچه در حوزه دندان پزشکی و شغل های مشابه فعالیت دارید از این رنگ استفاده کنید قطعا نتیجه  بیشتری به دست خواهید آورد.

رنگ آبی در ایجاد اطمینان خاطر در مشتری اهمیت زیادی دارد و سبب می شود تا مخاطب نسبت به حوزه فعالیت شما و خدماتی که ارائه می دهید اطمینان نسبی به دست آورد و احساس کند که سرمایه گذاری در فعالیت شما می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

رنگ سیاه غالبا نشانه قدرت و تسلط شماست. در صورتی که کارت ویزیت خود را به این رنگ طراحی می کنید در عین بالا بردن پرستیژ کاری خود به مخاطب القا می کنید که ما نسبت به حرفه خود تخصص کامل داریم و کاملا حرفه ای عمل می کنیم.

رنگ ها در طراحی و چاپ کارت ویزیت چه تاثیری دارند؟

با در نظر گرفتن این نکته که هر رنگ حامل پیام خاصی به مخاطب است باید در طراحی و چاپ کارت ویزیت نهایت دقت را به خرج دهید. در قدم اول ابتدا زمینه فعالیت تجاری خود را مشخص نمایید و متناسب با آن رنگ های تاثیر گذار را به کار ببرید. در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ ها در طراحی کارت ویزیت بر حسب سلیقه شما صورت نمیگیرد بلکه بر اساس میزان تاثیر گذاری آنها خواهد گرفت.

نتیجه گیری
جهت چاپ ابزار های تبلیغاتی مانند تراکت، کارت ویزیت، بروشور و سایر موارد حتما به اهمیت رنگ ها و تاثیری که در ذهن مخاطب بر جای می گذارد دقت کافی داشته باشید. در این راستا بهتر است از تخصص کارشناسان بهره مند شوید و با کسب راهنمایی های لازم بهترین معرفی را از کسب و کار تجاری خود به عمل آورید. مشاوران ما در چاپ روم آماده ارائه خدمات چاپ و پرینت رنگی ارزان هستند.