محورهای کلیدی اصول طراحی چاپ

چگونه تبلیغات جذابی داشته باشیم؟

مقدمه
در این پست قصد داریم محور های کلیدی اصول طراحی چاپ را مورد بررسی قرار دهیم و به مهمترین فاکتور های تاثیر گذار در بالا بردن سطح کیفیت چاپ بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی چاپ چیست؟

مقوله طراحی چاپ یک روند کاملا مستقل است و توسط گرافیست کار های حرفه های و در قالب های دیجیتالی مانند inddو ...ارائه می شود. به منظور طراحی چاپ، از نرم افزار های مختلفی چون فتوشاپ، کورل، ایندیزاین و سایر برنامه های گرافیستی استفاده می کنند. طراحی صورت گرفته در نهایت بر مواد مختلفی چون کاغذ، مقوا، پلاستیک و یا فلز چاپ خواهد شد.

ضرورت  طراحی چاپ

طراحی چاپ عموما با هدف بازار یابی و معرفی برند انجام می گیرد و دقیقا مانند یک پیام ارتباطی بین صاحبان شرکت ها و مشتری عمل می کند. به عبارت ساده تر یک پیام تبلیغاتی به اشتراک گذاشته می شود و خدمات انجام گرفته توسط یک برند به طیف وسیعی از مخاطبین ابلاغ می گردد. در یک کلام باید گفت طراحی چاپ به دلیل دیده شدن یک کسب و کار در زمینه رونق فعالیت های تجاری اهمیت زیادی دارد و باید کاملا اصولی و حرفه ای به این تخصص پرداخت.

رایج ترین انواع طراحی های چاپ

  • طراحی بنر های تبلیغاتی و بیلبورد
  • طراحی چاپ روزنامه ها و مجلات
  • طراحی سر رسید و تقویم های خانگی و اداری
  • طراحی پوستر
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی تراکت
  • طراحی کاتالوگ
  • طراحی جلد کتب

اصول مهم و کلیدی در طراحی چاپ

چاپ در هر حوزه ای اعم از چاپ کارت ویزیت، چاپ کارت پستال ها و حتی چاپ بنر های تبلیغاتی  نیازمند استفاده از اصول و تاکتیک هایی است که رعایت آنها در ارتقای کیفیت چاپ تاثیرات مهمی بر جای میگذارد و زمینه رشد صنعت چاپ را فراهم می آورد. از جمله استراتژی های کلیدی در طراحی چاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مواد اولیه مرغوب را خریداری نمایید

کیفیت چاپ به ویژه به سطحی بستگی دارد که چاپ بر روی آن انجام می گیرد. چنانچه از مقوا و یا سایر مواد با کیفیت که جنس عالی دارند استفاده نمایید، کیفیت چاپ تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. جنس مواد اولیه در میزان درخشندگی و شفافیت چاپ نیز تاثیر گذار است.

خلاقانه طراحی کنید

هر چقدر خلاقیت و ایده پردازی شما برای طراحی چاپ بیشتر باشد جذابیت کار افزایش خواهد یافت. مشتری با دیدن تبلیغات زیبا و جذاب، متوجه حرفه ای بودن برند شما می شود و ترغیب خواهد شد که در اسرع وقت با شما ارتباط یافته و اطلاعات بیشتری در مورد خدمات برند شما کسب کند.

اطلاعات مهم را انتقال دهید

زیاده گویی و پرداختن به مسائل حاشیه ای، حوصله مخاطب را سر می برد. توصیه می کنیم ، خدمات خود را مختصر و مفید بازگو نمایید. استفاده از کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت تجاری شما راهکار بسیار کاربردی خواهد بود که باعث جلب توجه مشتری می شود. اطلاعات هویتی شرکت و یا محصولات تولیدی خود را  تیتروار و خلاصه بر روی چاپ های تبلیغاتی حک کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت نمایید.

متناسب با حوزه فعالیت خود طراحی کنید

بسیار مهم است که تبلیغات شما متناسب با تخصص و حرفه شما انجام گیرد. به طور مثال اگر در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارید حتما در طراحی چاپ تبلیغاتی از تصاویر مرتبط استفاده نمایید. چاپ متفرقه و بی ربط به این معنی است که شما  نسبت به حرفه و کسب و کار خود تسلط ندارید و دچار سردرگمی هستید.

توجه به حاشیه امنیت در طراحی چاپ

در هنگام چاپ و برش نهایی محصول به احتمال زیاد، چاپگر ها دقیق عمل نکنند و مقداری از طرح اصلی از بین برود. جهت جلوگیری از این اشتباه می بایست در ابتدای طراحی، حاشیه کوچکی را به عنوان حاشیه امنیت در نظر گرفت تا در هنگام برش پایانی، طرح اصلی آسیب نبیند.

نتیجه گیری
اطلاع از چارچوب های استاندارد چاپ، تاثیر رنگ ها در ذهن مخاطب، ویژگی های اصلی یک تبلیغات خوب و... محور های کلیدی طراحی چاپ هستند که یک طراح حرفه ای ضمن رعایت آنها ، خروجی تبلیغاتی بسیار باکیفیت و ارزشمند را ارائه می دهد. انتشارات چاپ روم با بهره گیری از تخصص و خلاقیت طراحان حرفه ای بهترین کیفیت چاپ را تقدیم می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اختصاصی چاپ روم مراجعه کنید.