چاپ رول آپ چیست؟

از محبوب ترین سازه قابل حمل نمایشگاهی چه می دانید؟

مقدمه
در این مقاله قصد داریم به معرفی سازه ای بسیار پر کاربرد به نام رول آپ بپردازیم و کاربرد های مهم این سازه آلومینیومی را خدمت شما کاربران چاپ روم بیان کنیم. با ما همراه باشید:

چاپ رول آپ چیست؟

به هر چیزی که قابلیت جمع شدن داشته باشد، رول آپ گفته می شود. استند نام دیگری است که به رول آپ ها اطلاق میگردد. معمولا در جلوی فروشگاه ها و یا سایر کسب و کار های تجاری، تبلیغات پارچه ای و یا مقوایی میبینیم که توسط یک سازه آلومینیومی نگهداری می شود. در واقع این سازه چارچوبی برای نگهداری تبلیغات شماست و امکان جابجایی آن به راحتی امکان پذیر است؛ به نحوی که در کمتر از یک دقیقه می توان آن را باز و بسته نمود و به محل دیگری منتقل کرد.

طراحی رول آپ

نحوه طراحی این سازه پر کاربرد به این شکل است که به وسیله  یک فنر استند ها را در داخل قوطی آلومینیومی جمع می کنند. به جهت اینکه پلات لمینت ها و همچنین کنواس یا سیناتک قایبلیت ضد آب دارند جهت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که در معرض خیس شدن قرار بگیرند احتمال از بین رفتن چاپ به حداقل می رسد.

ویژگی های رول آپ

  • برخورداری از سطح کیفیت بسیار بالای چاپ
  • سازه ای لوکس
  • جابجایی آسان
  • ابعاد متنوع
  • مقرون به صرفه بودن

رول آپ ها در چه ابعادی ساخته می شوند؟

سایز استاندارد رول آپ 200در 85 است و قابلیت این را دارد که تیلیغات چاپی شما را به صورت افقی و ایستاده در معرض دید افراد قرار دهد.

طرح های متنوع رول آپ ها

تقسیم بندی کلی رول آپ ها به دو حالت ثابت یک طرفه و یا دو طرفه و همچنین گردان زمینی یا سقفی انجام می گیرد.

شکل های رایج رول آپ ها

  • رو آپ دارای پایه پهن
  • رول آپ گردان آویز
  • طرح ساده رول آپ به حالت یک طرفه
  • رول آپ چرخشی یک طرفه
  • رول آپ چرخشی دو سویه
  • رول آپ چرخشی با قابلیت هالوژن
  • رول آپ رو میزی

تفاوت رول آپ رو میزی با انواع دیگر رول آپ ها

بارز ترین تفاوت رول آپ ها در وزن آنهاست. به طور مثال رول آپ رومیزی در حدود 1 کیلو گرم وزن دارد اما انواع دیگر رول آپ ها معمولا از وزن تقریبی 2 تا 3 کیلو گرم برخوردار هستند. به طور وزن همه رول آپ ها به حدی است که امکان جابجایی آسان آنها را فراهم بیاورد.

چاپ رول آپ برای چه سطوحی قابل انجام است؟

اگر چه چاپ رول آپ بر روی سطوح مختلفی از جمله کاغذ pp و پارچه قابل اجراست اما در اکثر موارد از پارچه برای چاپ رول آپ استفاده می شود زیرا کاغذ pp از مقاومت کمی برخوردار است و در هنگام باز و بسته کردن رول آپ احتمال پاره شدن آن میرود.

موارد استفاده از استند ها

جهت تبلیغات در فضای نمایشگاهی کاربرد دارند.

در همایش ها و کنفرانس ها به منظور معرفی برند و یا بیان اهداف گرد همایی استفاده می شوند.

برای تبلیغات و معرفی محصولات فروشگاه ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت استفاده از رول آپ ها

برخی اوقات صاحبین کسب و کار مجبور به برپایی مراسمس چند ساعته و موقت می شوند. از این رو بهتر است از تبلیغاتی جهت معرفی خود استفاده کنند که ضمن پیام رسانی در سطح وسیع، امکان جابجایی آسان و راحت را نیز داشته باشد. ضمن اینکه تبلیغات به شکل چاپ شاسی نیز بسیار گران است بهتر است از تبلیغات ارزان قیمت همچون چاپ رول آپ ها استفاده شود تا هزینه زیادی بر افراد وارد نشود.

نتیجه گیری
از آنجایی که چاپ رول آپ، یک سازه بسیار لوکس و زیبا برای نگهداری تبلیغات مشتریان به خصوص برای تبلیغات در ابعاد بزرگ به حساب می آید می توانید برای تبلیغات نمایشگاهی خود از این سازه بهره گیرید. توجه داشته باشید که هر چقدر طراحی چاپ رول آپ ها حرفه ای تر انجام گیرد، اثر گذاری بهتری در تبلیغات شما خواهد داشت. از این رو پیشنهاد می کنیم از خدمات چاپ انتشارات چاپ روم استفاده نمایید. چاپ روم با استفاده از تجهیزات پیشرفته و همچنین بهره گیری از تخصص طراحان حرفه ای بهترین خدمات چاپ را با  تعرفه ارزان ارایه می دهد.