چاپ عکس دیجیتال حرفه ای

حرفه ای چاپ کنید

مقدمه
در دسترس قرار گرفتن موبایل های هوشمند زمینه ای را فراهم آورده است تا افراد در هر مکانی و با هر شرایطی بتوانند به سادگی عکس های زیبا بگیرند و خاطرات لذت بخش خود را ثبت نمایند. اما نکته مهم و قابل توجه این است چطور این عکس های دیجیتالی را به شکل فیزیکی و با کیفیت عالی چاپ کنیم؟چاپ روم قصد دارد در این مقاله شما را با دنیای چاپ عکس دیجیتال حرفه ای آشنا کند و نکاتی را به شما بیاموزد تا بتوانید با انتخاب کاغذ و جوهر مناسب، عکس های با کیفیت  چاپ کنید.

جهت سفارش چاپ عکس دیجیتال با تخفیف ویژه کلیک کنید.

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال به چاپ عکس های دیجیتال گرفته شده توسط تلفن های همراه هوشمند یا دوربین های عکاسی دیجیتال گفته می شود که قبل از چاپ مورد ویرایش قرار می گیرد و در نهایت با استفاده از دستگاه پرینتر و جوهر رنگی بر روی کاغذ چاپ عکس پخش می گردند. در واقع چاپ دیجیتال عکس یک تحول بسیار بزرگ در صنعت عکاسی به حساب می آید که به سرعت توانست جایگزین روش چاپ سنتی عکس یعنی چاپ افست گردد. کیفیت چاپ دیجیتال به حدی بالا است که یک فرد مبتدی نیز براحتی می تواند تفاوت آن را با چاپ عکس افست متوجه شود.

روش های چاپ عکس دیجیتال حرفه ای

پیشرفت دیجیتال باعث ورود مجهز ترین و کارآمد ترین دستگاه های چاپ به دنیای عکاسی شد. طیف بسیار گسترده ای از انواع چاپگر های دیجیتال در بازار عرضه گردید که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های انحصاری خود را دارند. با وجود این همه تنوع، صنعت چاپ عکس دیجیتال معمولا از دو روش اصلی برای چاپ عکس دیجیتال استفاده می کند:

  • چاپ جوهر افشان
  • چاپ لیزری

چاپ جوهر افشان

این روش چاپ اغلب برای عکاسانی کاربرد دارد که که قصد دارند عکس های هنری و با کیفیت عالی چاپ کنند.کاغذ، پلاستیک، بوم، پارچه و فلز مهم ترین مواردی هستند که می تواند بر روی آنها با استفاده از چاپگر های جوهر افشان، عکس های حرفه ای چاپ کرد. چاپ جوهر افشان همانطور که از نام آن بر می آید از جوهر برای چاپ عکس استفاده می کند. به طور کلی دونوع جوهر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • رنگ
  • رنگدانه

چاپ لیزری

در روش لیزری، عکاس با استفاده از لیزر، تصاویر مختلف را بر روی کاغذ حساس به نور چاپ می کند و پردازش های خاصی را روی آن انجام می دهد. از آنجایی که کیفیت چاپ عکس دیجیتال به کمک چاپ لیزری بسیار واقعی تر به نظر می رسد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، عکاسان ترجیح می دهند این روش چاپ عکس را برای ایجاد آرشیو و نمایشگاه به کار گیرند زیرا بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

پرینتر های چاپ عکس دیجیتال

پیشنهاد می کنیم برای چاپ عکس دیجیتال از پرینتر هایی استفاده نمایید که با جوهر رنگ دانه ای کار می کنند زیرا جوهر این نوع پرینتر ها معمولا ضد آب است و محو نمی گردد. در حقیقت تکنولوژی پرینتر های با جوهر رنگ دانه ای به نحوی است که  جوهر از جای خود حرکت نمی کند و جابجا نمی شود. این پرینتر ها بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارند و در مقایسه با پرینتر های لیزری در جایگاه دوم قرار می گیرند چرا که کیفیت چاپ عکس به کمک پرینتر های لیزری به مراتب بیشتر از پرینتر های با جوهر رنگ دانه ای می باشد. چنانچه قصد چاپ عکس دیجیتال با تیراژ بالا را دارید بهتر است از مراکز چاپ بخواهید با استفاده از پرینتر های لیزری  این کار را برای شما انجام دهند.

جنس کاغذ چاپ عکس دیجیتال حرفه ای

کاغذ های مات و براق از پر کاربرد ترین کاغذ هایی هستند که در صنعت چاپ عکس دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. در این بین، کاربرد کاغذ مات به دلیل جلوگیری از انعکاس نور، گسترده تر است. انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ دیجیتال عکس از آن جهت حائز اهمیت است که اگر به درستی به کار گرفته نشوند ممکن است در زمان چاپ عکس، کاغذ چروکیده شود و یا رنگ ها با کیفیت مرغوب بر روی کاغذ پخش نگردند.

امتیاز های چاپ عکس دیجیتال

  • در چاپ دیجتال شما کاملا مختار هستید تا مکان چاپ، زمان چاپ و روش چاپ را تعیین کنید.
  • چاپ دیجیتال عکس یک فناوری بسیار پیشرفته در صنعت عکاسی به شمار می آید و قابلیت این را دارد تا ایرادات و نواقص هنگام ثبت عکس قبل از چاپ برطرف گردد.

جهت برآورد آنلاین هزینه چاپ عکس دیجتال حرفه ای کلیک کنید.

نتیجه گیری
بیشتر کاربران بدون آگاهی از اهمیت فاکتور های بالا اقدام به چاپ عکس دیجیتال می کنند. از این رو ممکن است نتیجه چندان رضایت بخش نبوده باشد. توصیه می کنیم دفعه بعد که می خواهید عکس های دیجیتالی خود را چاپ کنید حتما این مقاله را بخوانید تا با رعایت نکات کلیدی چاپ عکس دیجتال حرفه ای، بهترین کیفیت را در عکس های خود مشاهده کنید