چاپ آنلاین

استراژی جدید در دنیای چاپ

مقدمه
پس از شیوع کرونا و لزوم رعایت مراقبت های فردی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری اکثر شغل های فیزیکی که نیاز به مراجعه حضوری مشتری داشت منسوخ شدند و جای خود را به نسل شغل های آنلاین دادند. کلاس های درسی به شکل اینترنتی برگزار شدند، فروشگاه های اینترنتی با سرعت بیشتری در زندگی امروز وارد شدند. حتی بیشتر کارمندان نیز برای مدت زمانی به شکل دورکاری و از طریق فضای مجازی کار خود را پیش بردند. به این ترتیب اکثر کسب و کار ها به سمت دنیای مجازی سوق داده شدند. صنعت چاپ و نشر نیز تا حد زیادی تحت تاثیر این تحول قرار گرفت و در حال حاضر بخش اعظمی از خدمات چاپی خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم به صنعت چاپ آنلاین بپردازیم.با ما همراه باشید تا از تازه های دنیای چاپ آنلاین با خبر شوید.

چاپ آنلاین چیست؟

منظور از مراکز چاپ و نشر آنلاین، سایت های فروشگاهی می باشد که با استفاده از قالب ها و نرم افزار های متنوع به ویژه نرم افزار بسیار حرفه ای چاپیروس، طراحی و ساخته می شوند. این چاپخانه های آنلاین تمامی خدمات چاپ خود را به شکل آنلاین ارائه می دهند. هر آنچه که لازم است در چاپ فایل های شما اعمال گردد از طریق آپلود فرم سفارش لحاظ می گردد و شما با توجه به نیازتان می توانید تعداد تیراژ چاپ، اندازه کاغذ چاپ و هر چیزی را که مد نظر تان است، تعیین کنید. سایت های فروشگاهی تخصصی که به منظور چاپ و نشر ساخته شده اند به شکل طراحی شده اند که شما می توانید با ورود به سایت و ثبت در خواست خود، در جریان هزینه چاپ و مدت زمان تحویل سفارش قرار بگیرید.

مزایای استفاده از چاپخانه های آنلاین  

مقرون به صرفه بودن

مراجعه فیزیکی به چاپخانه ها مستلزم پرداخت هزینه های جانبی می باشد. در حالی که با استفاده از خدمات چاپ آنلاین، هزینه های جانبی حذف می گردند و در نتیجه قیمت تمام شده محصولاتی چاپی تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند. ضمن اینکه برخی چاپخانه های آنلاین از پرداخت هزینه های مربوط به اجاره مغازه معاف می شوند و تعیین نرخ چاپ به حداقل می رسد.

محدودیتی در سفارش محصولات چاپی آنلاین وجود ندارد

چاپخانه های آنلاین، ویترین های فوق العاده از خدمات آنلاین را ارائه می دهند. به عبارت دیگر هیچ محدودیتی برای ثبت نوع سفارش شما وجود ندارد، چاپ کتاب، پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت،  تراکت های تبلیغاتی و هر چیزی که به فکرتان می رسد قابلیت چاپ  در وب سایت های فروشگاهی آنلاین را دارند.

کاهش خطا های چاپی

در حالی که در روش چاپ سنتی امکان گم شدن محصولات چاپی وجود داشت، احتمال بروز این اشتباه در سفارش های آنلاین به حداقل می رسد. محصولاتی چاپی به طور مشخص به آدرس کاربر ارسال می گردد.

برقراری ارتباط با مشاوران چاپخانه

چنانچه مشتری درخواستی مازاد بر آنچه که در فرم های مربوط به سفارش چاپ آنلاین دارد می تواند با چاپخانه آنلاین تماس بگیرد و از راهنمایی ها و مشاوره های کارشناسان مربوطه استفاده نمایند.

پیگیری آسان سفارش

به محض بسته بندی محصول چاپی، پیامکی به کاربر ارسال می گردد که حاوی  کد رهگیری می باشد. با استفاده از این کد می توانید سفارش خود را پیگیری نمایید.

تیراژ دلخواه

مشتری می تواند تعداد تیراژ چاپ را به دلخواه سفارش دهد. برای سفارش های با حجم بالا تخفیف های ویژه در نظر گرفته می شود و معمولا هزینه ارسال رایگان می باشد.

قبل از  ثبت سفارش  چاپ آنلاین به این نکات توجه داشته باشید

سایز محصول چاپی را تعیین کنید

اگر شما قصد دارید سفارش خود را در اندازه مشخصی چاپ کنید حتما این موضوع را با بخش پشتیبانی وب سایت فروشگاهی در میان بگذارید. البته چاپخانه های آنلاین معمولا اندازه محصولات چاپی را در بخش ثبت سفارش در نظر گرفته اند و شما می توانید گزینه مورد نظر خود را علامت بزنید.

جنس کاغذ را انتخاب کنید

وب سایت های چاپ آنلاین طیف گسترده ای از کاغذ های چاپ را ارائه می دهند که شما می توانید متناسب با نیاز خود، آنها را انتخاب کنید. اگر در انتخاب کاغذ چاپ مطمئن نیستید می توانید از راهنمایی های کارشناسان فعال در چاپخانه های آنلاین بهره مند شوید

نسبت به پاسخگویی بخش پشتیبانی اطمینان خاطر کسب کنید

قبلا از اینکه سفارش خود را ثبت کنید بهتر است با بخش پشتیبانی تماس گرفته و درباره نحوه ارائه خدمات آنلاین آنها اطلاعاتی کسب کنید.

ویژگی های چاپخانه آنلاین

یک وب سایت چاپ آنلاین باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای را در نظر بگیرد
  • طراحی سایت ساده و قابل فهم باشد تا کاربر براحتی بتواند سفارش خود را ثبت کند و سردرگم نشود
  • بخش پشتیبانی فعال داشته باشد تا پاسخگوی همه سوالات کاربران باشند
  • شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی در سایت درج شده باشد
  • به موقع سفارش مشتری را تحویل دهد

عوامل تعیین کننده هزینه چاپ آنلاین

هزینه چاپ آنلاین تحت تاثیر فاکتور های زیر متفاوت می باشد:

  • جنس کاغذ
  • تعداد تیراژ
  • صحافی
  • ارسال محصول
نتیجه گیری
شکل گیری هر پدیده ای از فناوری می تواند برداشت های متفاوتی را در افراد ایجاد کند. پیشرفت صنعت چاپ و نشر آنلاین اگرچه روند چاپ سفارشات را آسانتر نموده است ولیکن برخی افراد هنوز هم به دنبال این هستند که به چاپخانه های فیزیکی مراجعه کنند و از خدمات حضوری آنها اسفاده نمایند. بهتر است هم گام با پیشرفت فناوری ما هم به سمت به روز شدن پیش برویم و با دنیای تکنولوژی، همراه شویم.